eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySeba leciał 314km/hRe: Seba leciał 314km/h
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED.77-254-223-203.dy
    namic.inetia.pl!not-for-mail
    From: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Seba leciał 314km/h
    Date: Tue, 24 Oct 2023 11:25:22 +0200
    Organization: A.P.Z.
    Message-ID: <uh82k3$1lcas$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    References: <ugvum8$e7g$3$Janusz@news.chmurka.net> <uh086s$23j88$1@news.icm.edu.pl>
    <uh2rmk$36e$1$nadir@news.chmurka.net>
    <uh2tgm$f38$5$Robert_W@news.chmurka.net>
    <uh2ufg$36e$2$nadir@news.chmurka.net>
    <uh2vg5$f39$5$Robert_W@news.chmurka.net> <uh2vt9$2d19b$1@dont-email.me>
    <uh30b0$f39$6$Robert_W@news.chmurka.net> <uh32e3$2dia3$1@dont-email.me>
    <efkzhggsoy91$.16m16qyvm28c0.dlg@40tude.net>
    <uh5mrm$342ii$2@dont-email.me> <uh602n$2i58b$2@news.icm.edu.pl>
    <uh608d$36m1o$1@dont-email.me> <uh60ln$2i58b$4@news.icm.edu.pl>
    <uh60v4$36m1o$3@dont-email.me>
    <1b9zks9yccxab$.1pncp814yac6k.dlg@40tude.net>
    <uh662f$3861t$1@dont-email.me> <uh6l0p$1kk8i$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <9...@4...net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Tue, 24 Oct 2023 09:26:27 -0000 (UTC)
    Injection-Info: portraits.wsisiz.edu.pl;
    posting-host="77-254-223-203.dynamic.inetia.pl:77.254.223.203";
    logging-data="1749340"; mail-complaints-to="a...@w...edu.pl"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <9...@4...net>
    X-Antivirus: AVG (VPS 231024-0, 24.10.2023), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2717625
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 24.10.2023 o 11:05, J.F pisze:
    [...]
    > Hm, a co ma te 3s dac?
    > Jesli ocene tego, ze jadacy daleko z tylu jest szybszy niz rozsądek
    > pozwala, to:
    > -jadący jeszcze dalej w tym czasie zblizy sie na odleglosc ...
    > niebezpieczną.
    > -jadący tylko troche szybciej w tym czasie zblizy sie do ciebie ... i
    > wypadałoby przepuscic, i potem znow odliczac 3s.
    > -ktos za tobą moze sie zdenerwować i zacząc Cie wyprzedzac ... i sie
    > robi kolizyjnie.

    3 sek daje sporo w sensie, że jeśli po raz setny, robisz sobie taki
    marker w mózgu (sytuacja) to masz gotowy schemat zachowań i na bazie
    tego schematu działasz. Często w różnych sytuacjach wydaje się, że masz
    mało czasu więc stoisz i czekasz. Przy wyrobionej reakcji 3 sekund, masz
    pewność, że zdążysz nie powodując zagrożenia. Wstępna ocena na 5 sekund
    wolnej przestrzeni daje Ci pewność, że te 3 sekundy Twojego manewru są
    bezpieczne. Obejrzyj sobie jakiś filmik. Na 3-4 sekundy przed kolizją
    NIC nie wskazuje na to, że do niej dojdzie. Kolizja to często czas 1-2
    sekund.

    Inna sprawa to dokładna ocena odległości i prędkości innych pojazdów,
    szczególnie dla osób które są krótkowidzami (tak, ma to spore znaczenie)
    ...ale to też wchodzi w układ "budowy schematu". Tutaj jest sporo osób,
    które mają zaburzenia i złą ocenę. Jest nawet takie badanie wzroku na tą
    przypadłość.

    >> Jeśli ktoś, kiedy jadę 130km/h na autostradzie, dogania mnie z
    >> prędkością 170km/h to go po prostu nie widzę i nie spodziewam,
    >> realizując dla mnie bezpieczny manewr.
    >
    > 170 a 130 to żadna różnica predkosci. Gorzej jak jedzie 250 czy
    > naprawde 300 ..

    Nie rozumiesz. Ja jadę 130 i muszę przy tej prędkości bardziej
    obserwować przedpole niż lusterko. On dogania mnie z prędkością 170kmh
    czyli zapierdala 130+170=300kmh nie ma tutaj tych 3 sekund na reakcję od
    momentu kiedy ja go zauważę w lusterku a robię jakiś manewr, np. zmiana
    pasa ruchu.
    >
    >> Nie mam tutaj żadnego czasu, żeby
    >> w ciągu 3 sekund zmienić zamiary, skoro zakładam, bazując na
    >> wcześniejszych, bezpiecznych decyzjach nie trafiam na debila w BMW,
    >> który popierdala wieczorem 300km/h w takim momencie mojego manewru.
    >>
    >> Cokolwiek zrobię i tak mi zajebie, chyba że szczęśliwie wybierze inny
    >> tor lotu. W żadnym przypadku nie czuję "winy" bo realizuję swój manewr,
    >> który w każdych warunkach jest bezpieczny ale nie przewiduje lotu
    >> nurkującego myśliwca na autostradzie.
    >>
    >> Jak dla mnie, to luka prawna w przepisach. Powinno być tak jak z
    >> pijanym. Piłeś-jesteś winny.
    >
    > Ale nie ma tak w przepisach.

    A powinno już być. Może by zaczęli zwalniać do "bezpiecznej"?

    > Piłes - jestes winny prowadzenia po pijaku.
    > A niekoniecznie spowodowania wypadku.

    W praktyce to często oznacza, że winny jest pijok :)
    >
    >> Jechałeś za szybko/dozwolona-jesteś winny.
    >> Nie ma sensu tego mielić dalej...bo konsensusu tutaj nie znajdziesz.
    >
    > I skonczysz jak ten z Warszawy, co jechal 54.

    Przypadek to nie reguła.
    >
    > Poniekąd tak juz jest - jak analiza pokaze, ze jadąc z przepisową
    > predkoscią wypadku by nie było, to robi z szybkiego winnego.
    > Niekoniecznie jest to zawsze dobry przepis, bo patrz te 54 ...

    Przypadek.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: