  • 1. Data: 2010-08-10 00:01:02
    Temat: Seat Cordoba 2002 - pasek rozrzadku i ...
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    tak sie przymierzam do wymiany paska rozrzadu, tak dla swietego
    spokoju, bo nie wiem tak naprawde kiedy byl zmieniany.

    W ASO Seata prawie spadlem z fotela, jak pan wyliczal co trzeba i ile
    kosztuje (ca 1000 zl naliczyl - nie pamieta, ale gdzies mam zapisane).
    Razem z paskiem chce wymieniac takze pompe wodna (od obiegu
    chlodzenia), napinacz....Co sadzicie o wymianie pompy wodnej,
    napinacza przy okazji paska?

    Jakie paski stosuje Seat (oryginalnie), a jakie rynek niezalezny?

    oraz

    zapala mi sie kontrolka oleju (czasami) jak jade po wiekszych
    rondach/slimakach na autostradach/serpentynach w gorach. Poza tymi
    przypadkami nie zapala sie wogole. Czy to cos powaznego?

    Czy kontrolka to tylko cisnienie czy takze lepkosc oleju?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2010-08-10 00:08:00
    Temat: Re: Seat Cordoba 2002 - pasek rozrzadku i ...
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    W dniu 2010-08-10 00:01, a...@p...pl pisze:
> [...]
    > Razem z paskiem chce wymieniac takze pompe wodna (od obiegu
    > chlodzenia), napinacz....Co sadzicie o wymianie pompy wodnej,

    Sadzimy, ze to jest standard.

> [...]
    > przypadkami nie zapala sie wogole. Czy to cos powaznego?
    >
    > Czy kontrolka to tylko cisnienie czy takze lepkosc oleju?

    Cisnienia. Masz pewnie za malo oleju.

  • 3. Data: 2010-08-10 00:56:53
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-08-10 00:01, a...@p...pl wrote:

    > W ASO Seata prawie spadlem z fotela, jak pan wyliczal co trzeba i ile
    > kosztuje (ca 1000 zl naliczyl - nie pamieta, ale gdzies mam zapisane).

    1000 zł w sumie za części i wymianę? to chyba niedużo, chociaż nie wiem
    ile kosztuje komplet u Ciebie...

    > Razem z paskiem chce wymieniac takze pompe wodna (od obiegu
    > chlodzenia), napinacz....Co sadzicie o wymianie pompy wodnej,
    > napinacza przy okazji paska?

    powinno się cały komplet i termostat do tego jeśli masz go "pod"
    rozrządem....

    > Jakie paski stosuje Seat (oryginalnie), a jakie rynek niezalezny?

    dobre paski robi Gates, Contitech, rolki napinacze SKF, INA, pompy wody
    są różne opinie - ja mam Rouville, termostat Wahler... na pierwszy
    montaż pewnie też idą ww.

    > zapala mi sie kontrolka oleju (czasami) jak jade po wiekszych
    > rondach/slimakach na autostradach/serpentynach w gorach. Poza tymi
    > przypadkami nie zapala sie wogole. Czy to cos powaznego?

    może po prostu sprawdź poziom oleju w silniku, bo masz go zapewne
    bardzo mało...

    > Czy kontrolka to tylko cisnienie czy takze lepkosc oleju?

    mam nadzieję, że sam nie będziesz wymieniał tego paska...

  • 4. Data: 2010-08-10 00:57:52
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    a...@p...pl pisze:
> [...]
    >
    > W ASO Seata prawie spadlem z fotela, jak pan wyliczal co trzeba i ile
    > kosztuje (ca 1000 zl naliczyl - nie pamieta, ale gdzies mam zapisane).

    Komplet pasków do silnika 1.4 16V (nie powiedziałeś jaki masz silnik -
    wybrałem pierwszy z brzegu z paskiem) Contitech (Continental) to 115zł.
    Zestaw czterech rolek (dwie zwrotne, dwie napinające) SKF to 562zł
    Pompa wody SKF 202zł.

    W sumie 879zł za same części (detaliczne ceny Intercars). Więc jeżeli
    1000zł z robocizną to nie wydaje się drogo.

    No chyba że masz 1.6 i tam jest jeden pasek.
    Wtedy pasek 35zł, rolka 190zł, pompa 206zł i 1000zł zaoferowane w ASO
    nie wydaje się już wtedy atrakcyjne.

    > Razem z paskiem chce wymieniac takze pompe wodna (od obiegu
    > chlodzenia), napinacz....Co sadzicie o wymianie pompy wodnej,
    > napinacza przy okazji paska?

    Zazwyczaj się wymienia, ale z drugiej strony wielu ludzi wymienia rolki
    i pompę co drugi raz i nic złego się nie dzieje.
    To znowu nie są jakieś bardzo zużywające się elementy.
    Na wszelki wypadek sprawdź czy ten silnik jest kolizyjny i jeżeli nie,
    to myślę że spokojnie możesz zaryzykować.

    > zapala mi sie kontrolka oleju (czasami) jak jade po wiekszych
    > rondach/slimakach na autostradach/serpentynach w gorach. Poza tymi
    > przypadkami nie zapala sie wogole. Czy to cos powaznego?

    Tak, to coś bardzo poważnego i może spowodować zniszczenie silnika.

    Poziom oleju masz prawidłowy?
    Bo to by oznaczało że na zakręcie olej odpływa Ci spod smoka gdzieś na
    bok i powoduje zapowietrzenie pompy oleju.
    Pomijając kręcenie jakiś ciasnych bączków, do takiej sytuacji nigdy nie
    powinno dojść przy prawidłowym poziomie oleju (choćby minimalnym) i
    nieuszkodzonej misce olejowej.

    Jeżeli mimo tego że poziom jest prawidłowy, a miska olejowa nie jest
    wgnieciona, nadal się to dzieje, trzeba sprawdzić stan smoka i pompy
    oleju (mierząc ciśnienie oleju).

  • 5. Data: 2010-08-10 13:49:49
    Od: a...@p...pl

    >No chyba że masz 1.6 i tam jest jeden pasek.
    >Wtedy pasek 35zł, rolka 190zł, pompa 206zł i 1000zł zaoferowane w ASO
    >nie wydaje się już wtedy atrakcyjne.

    jest to 1.6

> [...]
    >Na wszelki wypadek sprawdź czy ten silnik jest kolizyjny i jeżeli nie,
    >to myślę że spokojnie możesz zaryzykować.

    nie jest kolizyjny, bo to zmarlym tesciu! Zbyt duzo nie wiem na jego
    temat. Moze poszukam jakis faktur z warsztatow.

    >Tak, to coś bardzo poważnego i może spowodować zniszczenie silnika.
    >
    >Poziom oleju masz prawidłowy?

    jest troche za duzy nawet

> [...]

    >Jeżeli mimo tego że poziom jest prawidłowy, a miska olejowa nie jest
    >wgnieciona, nadal się to dzieje, trzeba sprawdzić stan smoka i pompy

    czyli jednym slowem "jakis" warsztat, czy lepiej jednak ASO. Cos w
    komputerze auta bedzie widac?

    --
    ThinkXtra

  • 6. Data: 2010-08-10 14:59:10
    Od: AL <a...@s...tam>

    a...@p...pl pisze:

    > *nie jest kolizyjny*, bo to zmarlym tesciu! Zbyt duzo nie wiem na jego
    > temat. Moze poszukam jakis faktur z warsztatow.

    :-D
    czy dzisiaj jest piatek?

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 7. Data: 2010-08-10 15:19:07
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-08-10 13:49, a...@p...pl pisze:

    > nie jest kolizyjny, bo to zmarlym tesciu! Zbyt duzo nie wiem na jego
    >^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > temat. Moze poszukam jakis faktur z warsztatow.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Nie mam pytań :-D

  • 8. Data: 2010-08-10 15:21:08
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    a...@p...pl pisze:
> [...]
    > Razem z paskiem chce wymieniac takze pompe wodna (od obiegu
    > chlodzenia), napinacz....Co sadzicie o wymianie pompy wodnej,

    Zawsze powinno wymieniać się kompletny rozrząd wraz z pompą wody jeśli
    takowa napędzana jest paskiem rozrządu, czy 1000zł to sporo ciężko
    powiedzieć bo nie napisałeś nawet o jakim silniku mowa.

    --
    krzysiek82

  • 9. Data: 2010-08-10 19:32:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    a...@p...pl pisze:

    > jest to 1.6

    No to do 1.6 wymiana napędu za 1000zł to dużo.
    Komplet dobrych części kosztuje 460zł, a drugie tyle za wymianę to dużo.

    > nie jest kolizyjny, bo to zmarlym tesciu! Zbyt duzo nie wiem na jego
    > temat. Moze poszukam jakis faktur z warsztatow.

    Kolizyjność silnika to jego cecha konstrukcyjna, nie związana z tym po
    kim go odziedziczyłeś :)
    Krótki rzut oka w google i internetowi znawcy mówią że będzie kolizyjny.

    > jest troche za duzy nawet

    No jest to więc bardzo niepokojący objaw.

    > czyli jednym slowem "jakis" warsztat, czy lepiej jednak ASO. Cos w
    > komputerze auta bedzie widac?

    Na komputerze nie będzie nic widać.
    Najpierw należy podłączyć manometr zamiast czujnika i sprawdzić czy
    miganie kontrolki spowodowane jest faktycznym spadkiem ciśnienia oleju
    czy awarią czujnika.

    Potem to już szukanie przyczyny - pewnie smok ciągnie powietrze (np. po
    wgnieceniu miski olejowej).
    Trzeba zdjąć miskę olejową i zobaczyć co się tam dzieje.

    Jak nie smok, to trzeba szukać dalej - lista potencjalnych przyczyn
    takiego problemu jest dość długa.

    Nie radzę Ci bagatelizować tego problemu - lampka zapala się już przy
    ciśnieniu znacznie niższym niż prawidłowe. Jeżdżąc źle smarowanym
    silnikiem ryzykujesz jego zniszczenie.
    Na tą chwilę to jest poważniejszy problem niż wymiana paska - ale
    oczywiście jak już robisz, to warto wszystko na raz.

    Jeżeli chodzi o wybór warsztatu, to ogólnie zasada jest taka że powinien
    być tam ktoś kumaty. A w ASO tak samo różnie z tym bywa jak i w innych
    warsztatach. Przewaga ASO będzie taka, że jeżeli to jakaś przypadłość
    modelu, to w ASO będą wiedzieć o co chodzi. W niezależnym warsztacie
    niekoniecznie.