-
1. Data: 2010-08-10 00:01:02
Temat: Seat Cordoba 2002 - pasek rozrzadku i ...
Od: a...@p...pl
Czesc,
tak sie przymierzam do wymiany paska rozrzadu, tak dla swietego
spokoju, bo nie wiem tak naprawde kiedy byl zmieniany.
W ASO Seata prawie spadlem z fotela, jak pan wyliczal co trzeba i ile
kosztuje (ca 1000 zl naliczyl - nie pamieta, ale gdzies mam zapisane).
Razem z paskiem chce wymieniac takze pompe wodna (od obiegu
chlodzenia), napinacz....Co sadzicie o wymianie pompy wodnej,
napinacza przy okazji paska?
Jakie paski stosuje Seat (oryginalnie), a jakie rynek niezalezny?
oraz
zapala mi sie kontrolka oleju (czasami) jak jade po wiekszych
rondach/slimakach na autostradach/serpentynach w gorach. Poza tymi
przypadkami nie zapala sie wogole. Czy to cos powaznego?
Czy kontrolka to tylko cisnienie czy takze lepkosc oleju?
--
ThinkXtra
-
2. Data: 2010-08-10 00:08:00
Temat: Re: Seat Cordoba 2002 - pasek rozrzadku i ...
Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>
W dniu 2010-08-10 00:01, a...@p...pl pisze:
> Czesc,
>
> tak sie przymierzam do wymiany paska rozrzadu, tak dla swietego
> spokoju, bo nie wiem tak naprawde kiedy byl zmieniany.
>
> W ASO Seata prawie spadlem z fotela, jak pan wyliczal co trzeba i ile
> kosztuje (ca 1000 zl naliczyl - nie pamieta, ale gdzies mam zapisane).
> Razem z paskiem chce wymieniac takze pompe wodna (od obiegu
> chlodzenia), napinacz....Co sadzicie o wymianie pompy wodnej,
> napinacza przy okazji paska?
>
Sadzimy, ze to jest standard.
>
> zapala mi sie kontrolka oleju (czasami) jak jade po wiekszych
> rondach/slimakach na autostradach/serpentynach w gorach. Poza tymi
> przypadkami nie zapala sie wogole. Czy to cos powaznego?
>
> Czy kontrolka to tylko cisnienie czy takze lepkosc oleju?
>
Cisnienia. Masz pewnie za malo oleju.
-
3. Data: 2010-08-10 00:56:53
Temat: Re: Seat Cordoba 2002 - pasek rozrzadku i ...
Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>
On 2010-08-10 00:01, a...@p...pl wrote:
> W ASO Seata prawie spadlem z fotela, jak pan wyliczal co trzeba i ile
> kosztuje (ca 1000 zl naliczyl - nie pamieta, ale gdzies mam zapisane).
1000 zł w sumie za części i wymianę? to chyba niedużo, chociaż nie wiem
ile kosztuje komplet u Ciebie...
> Razem z paskiem chce wymieniac takze pompe wodna (od obiegu
> chlodzenia), napinacz....Co sadzicie o wymianie pompy wodnej,
> napinacza przy okazji paska?
powinno się cały komplet i termostat do tego jeśli masz go "pod"
rozrządem....
> Jakie paski stosuje Seat (oryginalnie), a jakie rynek niezalezny?
dobre paski robi Gates, Contitech, rolki napinacze SKF, INA, pompy wody
są różne opinie - ja mam Rouville, termostat Wahler... na pierwszy
montaż pewnie też idą ww.
> zapala mi sie kontrolka oleju (czasami) jak jade po wiekszych
> rondach/slimakach na autostradach/serpentynach w gorach. Poza tymi
> przypadkami nie zapala sie wogole. Czy to cos powaznego?
może po prostu sprawdź poziom oleju w silniku, bo masz go zapewne
bardzo mało...
>
> Czy kontrolka to tylko cisnienie czy takze lepkosc oleju?
mam nadzieję, że sam nie będziesz wymieniał tego paska...
-
4. Data: 2010-08-10 00:57:52
Temat: Re: Seat Cordoba 2002 - pasek rozrzadku i ...
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
a...@p...pl pisze:
> Czesc,
>
> tak sie przymierzam do wymiany paska rozrzadu, tak dla swietego
> spokoju, bo nie wiem tak naprawde kiedy byl zmieniany.
>
> W ASO Seata prawie spadlem z fotela, jak pan wyliczal co trzeba i ile
> kosztuje (ca 1000 zl naliczyl - nie pamieta, ale gdzies mam zapisane).
Komplet pasków do silnika 1.4 16V (nie powiedziałeś jaki masz silnik -
wybrałem pierwszy z brzegu z paskiem) Contitech (Continental) to 115zł.
Zestaw czterech rolek (dwie zwrotne, dwie napinające) SKF to 562zł
Pompa wody SKF 202zł.
W sumie 879zł za same części (detaliczne ceny Intercars). Więc jeżeli
1000zł z robocizną to nie wydaje się drogo.
No chyba że masz 1.6 i tam jest jeden pasek.
Wtedy pasek 35zł, rolka 190zł, pompa 206zł i 1000zł zaoferowane w ASO
nie wydaje się już wtedy atrakcyjne.
> Razem z paskiem chce wymieniac takze pompe wodna (od obiegu
> chlodzenia), napinacz....Co sadzicie o wymianie pompy wodnej,
> napinacza przy okazji paska?
Zazwyczaj się wymienia, ale z drugiej strony wielu ludzi wymienia rolki
i pompę co drugi raz i nic złego się nie dzieje.
To znowu nie są jakieś bardzo zużywające się elementy.
Na wszelki wypadek sprawdź czy ten silnik jest kolizyjny i jeżeli nie,
to myślę że spokojnie możesz zaryzykować.
> zapala mi sie kontrolka oleju (czasami) jak jade po wiekszych
> rondach/slimakach na autostradach/serpentynach w gorach. Poza tymi
> przypadkami nie zapala sie wogole. Czy to cos powaznego?
Tak, to coś bardzo poważnego i może spowodować zniszczenie silnika.
Poziom oleju masz prawidłowy?
Bo to by oznaczało że na zakręcie olej odpływa Ci spod smoka gdzieś na
bok i powoduje zapowietrzenie pompy oleju.
Pomijając kręcenie jakiś ciasnych bączków, do takiej sytuacji nigdy nie
powinno dojść przy prawidłowym poziomie oleju (choćby minimalnym) i
nieuszkodzonej misce olejowej.
Jeżeli mimo tego że poziom jest prawidłowy, a miska olejowa nie jest
wgnieciona, nadal się to dzieje, trzeba sprawdzić stan smoka i pompy
oleju (mierząc ciśnienie oleju).
-
5. Data: 2010-08-10 13:49:49
Temat: Re: Seat Cordoba 2002 - pasek rozrzadku i ...
Od: a...@p...pl
>No chyba że masz 1.6 i tam jest jeden pasek.
>Wtedy pasek 35zł, rolka 190zł, pompa 206zł i 1000zł zaoferowane w ASO
>nie wydaje się już wtedy atrakcyjne.
jest to 1.6
>> Razem z paskiem chce wymieniac takze pompe wodna (od obiegu
>> chlodzenia), napinacz....Co sadzicie o wymianie pompy wodnej,
>> napinacza przy okazji paska?
>
>Zazwyczaj się wymienia, ale z drugiej strony wielu ludzi wymienia rolki
>i pompę co drugi raz i nic złego się nie dzieje.
>To znowu nie są jakieś bardzo zużywające się elementy.
>Na wszelki wypadek sprawdź czy ten silnik jest kolizyjny i jeżeli nie,
>to myślę że spokojnie możesz zaryzykować.
nie jest kolizyjny, bo to zmarlym tesciu! Zbyt duzo nie wiem na jego
temat. Moze poszukam jakis faktur z warsztatow.
>> zapala mi sie kontrolka oleju (czasami) jak jade po wiekszych
>> rondach/slimakach na autostradach/serpentynach w gorach. Poza tymi
>> przypadkami nie zapala sie wogole. Czy to cos powaznego?
>
>Tak, to coś bardzo poważnego i może spowodować zniszczenie silnika.
>
>Poziom oleju masz prawidłowy?
jest troche za duzy nawet
>Bo to by oznaczało że na zakręcie olej odpływa Ci spod smoka gdzieś na
>bok i powoduje zapowietrzenie pompy oleju.
>Pomijając kręcenie jakiś ciasnych bączków, do takiej sytuacji nigdy nie
>powinno dojść przy prawidłowym poziomie oleju (choćby minimalnym) i
>nieuszkodzonej misce olejowej.
>Jeżeli mimo tego że poziom jest prawidłowy, a miska olejowa nie jest
>wgnieciona, nadal się to dzieje, trzeba sprawdzić stan smoka i pompy
>oleju (mierząc ciśnienie oleju).
czyli jednym slowem "jakis" warsztat, czy lepiej jednak ASO. Cos w
komputerze auta bedzie widac?
--
ThinkXtra
-
6. Data: 2010-08-10 14:59:10
Temat: Re: Seat Cordoba 2002 - pasek rozrzadku i ...
Od: AL <a...@s...tam>
a...@p...pl pisze:
>> Na wszelki wypadek sprawdź czy ten silnik jest kolizyjny i jeżeli nie,
>> to myślę że spokojnie możesz zaryzykować.
>
> *nie jest kolizyjny*, bo to zmarlym tesciu! Zbyt duzo nie wiem na jego
> temat. Moze poszukam jakis faktur z warsztatow.
>
:-D
czy dzisiaj jest piatek?
--
pozdr
Adam (AL)
TG
-
7. Data: 2010-08-10 15:19:07
Temat: Re: Seat Cordoba 2002 - pasek rozrzadku i ...
Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>
W dniu 2010-08-10 13:49, a...@p...pl pisze:
>
>>
>> Zazwyczaj się wymienia, ale z drugiej strony wielu ludzi wymienia rolki
>> i pompę co drugi raz i nic złego się nie dzieje.
>> To znowu nie są jakieś bardzo zużywające się elementy.
>> Na wszelki wypadek sprawdź czy ten silnik jest kolizyjny i jeżeli nie,
>> to myślę że spokojnie możesz zaryzykować.
>
> nie jest kolizyjny, bo to zmarlym tesciu! Zbyt duzo nie wiem na jego
>^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> temat. Moze poszukam jakis faktur z warsztatow.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Nie mam pytań :-D
...
-
8. Data: 2010-08-10 15:21:08
Temat: Re: Seat Cordoba 2002 - pasek rozrzadku i ...
Od: krzysiek82 <s...@u...pl>
a...@p...pl pisze:
> Czesc,
>
> tak sie przymierzam do wymiany paska rozrzadu, tak dla swietego
> spokoju, bo nie wiem tak naprawde kiedy byl zmieniany.
>
> W ASO Seata prawie spadlem z fotela, jak pan wyliczal co trzeba i ile
> kosztuje (ca 1000 zl naliczyl - nie pamieta, ale gdzies mam zapisane).
> Razem z paskiem chce wymieniac takze pompe wodna (od obiegu
> chlodzenia), napinacz....Co sadzicie o wymianie pompy wodnej,
> napinacza przy okazji paska?
>
Zawsze powinno wymieniać się kompletny rozrząd wraz z pompą wody jeśli
takowa napędzana jest paskiem rozrządu, czy 1000zł to sporo ciężko
powiedzieć bo nie napisałeś nawet o jakim silniku mowa.
--
krzysiek82
-
9. Data: 2010-08-10 19:32:49
Temat: Re: Seat Cordoba 2002 - pasek rozrzadku i ...
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
a...@p...pl pisze:
>> No chyba że masz 1.6 i tam jest jeden pasek.
>> Wtedy pasek 35zł, rolka 190zł, pompa 206zł i 1000zł zaoferowane w ASO
>> nie wydaje się już wtedy atrakcyjne.
>
> jest to 1.6
No to do 1.6 wymiana napędu za 1000zł to dużo.
Komplet dobrych części kosztuje 460zł, a drugie tyle za wymianę to dużo.
>> Na wszelki wypadek sprawdź czy ten silnik jest kolizyjny i jeżeli nie,
>> to myślę że spokojnie możesz zaryzykować.
>
> nie jest kolizyjny, bo to zmarlym tesciu! Zbyt duzo nie wiem na jego
> temat. Moze poszukam jakis faktur z warsztatow.
Kolizyjność silnika to jego cecha konstrukcyjna, nie związana z tym po
kim go odziedziczyłeś :)
Krótki rzut oka w google i internetowi znawcy mówią że będzie kolizyjny.
>>> zapala mi sie kontrolka oleju (czasami) jak jade po wiekszych
>>> rondach/slimakach na autostradach/serpentynach w gorach. Poza tymi
>>> przypadkami nie zapala sie wogole. Czy to cos powaznego?
>> Tak, to coś bardzo poważnego i może spowodować zniszczenie silnika.
>>
>> Poziom oleju masz prawidłowy?
>
> jest troche za duzy nawet
No jest to więc bardzo niepokojący objaw.
> czyli jednym slowem "jakis" warsztat, czy lepiej jednak ASO. Cos w
> komputerze auta bedzie widac?
Na komputerze nie będzie nic widać.
Najpierw należy podłączyć manometr zamiast czujnika i sprawdzić czy
miganie kontrolki spowodowane jest faktycznym spadkiem ciśnienia oleju
czy awarią czujnika.
Potem to już szukanie przyczyny - pewnie smok ciągnie powietrze (np. po
wgnieceniu miski olejowej).
Trzeba zdjąć miskę olejową i zobaczyć co się tam dzieje.
Jak nie smok, to trzeba szukać dalej - lista potencjalnych przyczyn
takiego problemu jest dość długa.
Nie radzę Ci bagatelizować tego problemu - lampka zapala się już przy
ciśnieniu znacznie niższym niż prawidłowe. Jeżdżąc źle smarowanym
silnikiem ryzykujesz jego zniszczenie.
Na tą chwilę to jest poważniejszy problem niż wymiana paska - ale
oczywiście jak już robisz, to warto wszystko na raz.
Jeżeli chodzi o wybór warsztatu, to ogólnie zasada jest taka że powinien
być tam ktoś kumaty. A w ASO tak samo różnie z tym bywa jak i w innych
warsztatach. Przewaga ASO będzie taka, że jeżeli to jakaś przypadłość
modelu, to w ASO będą wiedzieć o co chodzi. W niezależnym warsztacie
niekoniecznie.