  • 1. Data: 2010-08-10 01:45:08
    Temat: Czyścić silnik po zatarciu?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Zatarło mi się w silniku łożysko wałka rozrządu.
    Tak dość mocno - gładzie są poszarpane i metalu trochę się musiało
    posypać, a olej go wypłukał i rozniósł dalej.

    Czy ze względu na możliwość pojawienia się piłowanego metalu w obiegu
    oleju, jakoś szczególnie należy czyścić silnik, czy sama wymiana oleju i
    filtra wystarczy?

    Głowicę zdjąłem i dość dokładnie wodą, ale rozbierać dołu to mi się za
    bardzo nie chce.

    Smok ma dość gęstą siatkę więc dużych trocin nie puści. Dalej filtr
    oleju. Jeżeli komuś to coś mówi to filtr ma zawór bocznikowy 1bar, czyli
    jak rozumiem większość oleju idzie obok filtra.

    Prawdę mówiąc to szkoda mi nawet tego oleju, bo niedawno wlany, no ale
    to to rozumiem że raczej będzie konieczne.

  • 2. Data: 2010-08-10 04:52:04
    Temat: Re: Czyścić silnik po zatarciu?
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2010-08-10 01:45, Tomasz Pyra pisze:
> [...]
    > filtra wystarczy?
    >
    > Głowicę zdjąłem i dość dokładnie wodą, ale rozbierać dołu to mi się za

    Spusc olej, sprawdz ile tego lozyska w nim plywa. Jesli bedzie go na
    tyle, ze zaczniesz sie niepokoic, wez wziernik i przez bagnet sprawdz
    ile jest w misce. Jesli znow bedzie niepokojaco, ja bym rozebral i
    przeplukal. Z drugiej strony zapewne z tego lozyska za duzo opilkow nie
    bedzie. Robilem kiedys Perkinsa po wytarciu obudowy rozrzadu (posypalo
    sie elementy nastawnika pompy wtryskowej - taka dziwna konstrukcja z
    pompa kasetowa) to nawet po rozebraniu prozno bylo szukac opilkow - a
    obudowa do wymiany.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia