eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySeat Cordoba 2002 - pasek rozrzadku i ... › Re: Seat Cordoba 2002 - pasek rozrzadku i ...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!n
    peer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
    .com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
    2.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not
    -for-mail
    Date: Tue, 10 Aug 2010 00:57:52 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Seat Cordoba 2002 - pasek rozrzadku i ...
    References: <0...@4...com>
    In-Reply-To: <0...@4...com>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 48
    Message-ID: <4c6087f0$0$27036$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.11.78.61
    X-Trace: 1281394672 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27036 83.11.78.61:41146
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2302615
    [ ukryj nagłówki ]

    a...@p...pl pisze:
    > Czesc,
    >
    > tak sie przymierzam do wymiany paska rozrzadu, tak dla swietego
    > spokoju, bo nie wiem tak naprawde kiedy byl zmieniany.
    >
    > W ASO Seata prawie spadlem z fotela, jak pan wyliczal co trzeba i ile
    > kosztuje (ca 1000 zl naliczyl - nie pamieta, ale gdzies mam zapisane).

    Komplet pasków do silnika 1.4 16V (nie powiedziałeś jaki masz silnik -
    wybrałem pierwszy z brzegu z paskiem) Contitech (Continental) to 115zł.
    Zestaw czterech rolek (dwie zwrotne, dwie napinające) SKF to 562zł
    Pompa wody SKF 202zł.

    W sumie 879zł za same części (detaliczne ceny Intercars). Więc jeżeli
    1000zł z robocizną to nie wydaje się drogo.

    No chyba że masz 1.6 i tam jest jeden pasek.
    Wtedy pasek 35zł, rolka 190zł, pompa 206zł i 1000zł zaoferowane w ASO
    nie wydaje się już wtedy atrakcyjne.

    > Razem z paskiem chce wymieniac takze pompe wodna (od obiegu
    > chlodzenia), napinacz....Co sadzicie o wymianie pompy wodnej,
    > napinacza przy okazji paska?

    Zazwyczaj się wymienia, ale z drugiej strony wielu ludzi wymienia rolki
    i pompę co drugi raz i nic złego się nie dzieje.
    To znowu nie są jakieś bardzo zużywające się elementy.
    Na wszelki wypadek sprawdź czy ten silnik jest kolizyjny i jeżeli nie,
    to myślę że spokojnie możesz zaryzykować.


    > zapala mi sie kontrolka oleju (czasami) jak jade po wiekszych
    > rondach/slimakach na autostradach/serpentynach w gorach. Poza tymi
    > przypadkami nie zapala sie wogole. Czy to cos powaznego?

    Tak, to coś bardzo poważnego i może spowodować zniszczenie silnika.

    Poziom oleju masz prawidłowy?
    Bo to by oznaczało że na zakręcie olej odpływa Ci spod smoka gdzieś na
    bok i powoduje zapowietrzenie pompy oleju.
    Pomijając kręcenie jakiś ciasnych bączków, do takiej sytuacji nigdy nie
    powinno dojść przy prawidłowym poziomie oleju (choćby minimalnym) i
    nieuszkodzonej misce olejowej.

    Jeżeli mimo tego że poziom jest prawidłowy, a miska olejowa nie jest
    wgnieciona, nadal się to dzieje, trzeba sprawdzić stan smoka i pompy
    oleju (mierząc ciśnienie oleju).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: