  • Data: 2012-07-19 12:54:08
    Temat: Re: Sciezka dla rowerow ...
    Od: PK <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-07-19, MichałG <g...@w...pl> wrote:
    >:)
    > gratuluje optymizmu. Gdyby uwalała min. 3/4 byłoby ok....

    To nie optymizm. W wieku 19 lat pewnie zaciąłbym się na maturze
    z końca PRL (wybrałem m.in. matmę i fizykę). Już po roku studiów
    (kiedy szybko uzupełnia się te różnice) nie miałem problemu ze
    znalezionymi egzaminami z tamtego okresu.

    Podam przykłady z matmy, bo to ona budzi najwięcej emocji.

    Można zrobić trudne zadanie z geometrii i łatwe z całek. Zadania
    na dzisiejszej maturze (rozszerzonej) są dosyć złożone - nawet człowiek
    bystry i znający się na dziedzinie może pogubić punkty na drobiazgach.

    Dawniej było inaczej. Miałeś zadanie i je rozwiązywałeś, a drobiazgi
    można Ci było darować. Poza tym bez żartów. Imponowanie dzisiejszej
    młodzieży tekstami typu "dawniej całki były w liceum" jest niepoważne.
    Były uczone źle i tak naprawdę nikt nie kumał o co chodzi (uczyło się
    wzorów na pamięć). Jeśli ktoś szedł na studia to prano mu mózg
    i uczono od nowa, a reszcie się pewnie nigdy ta wiedza nie przydała.

    A na maturze z matmy były całki z wielominaów, a w najgorszym wypadku
    wymagające 2-3 łatwych przekształceń.

    Mój dziadek lubi mówić, że "dawniej każdy był w wojsku i umiał strzelać
    z karabinu". I ma rację - każdy umiał. Tyle że pewnie kilka procent
    trafiało w cel. A dziś kilka procent umie i trafia, a reszta nie musi
    się stresować :). Na tym mniej więcej polega reforma edukacji :).

    > Kiedyś tacy nie przechodzili do 2, max 3 klasy szkoły podstawowej. I to
    > jest prawdziwy poziom matury.

    Naprawdę nie masz o tym pojęcia albo niepotrzebnie się podniecasz :).
    W 2 klasie podstawówki są 9-latkowie. 9-latkowie nie czytają ze
    zrozumieniem i to jest kwestia biologiczna, a nie efekt reform.
    Trochę powagi :)

    pozdrawiam,
    PK