  • 1. Data: 2012-07-17 12:25:54
    Temat: Sciezka dla rowerow ...
    Od: "jerzy.n" <b...@g...pl>

    Pytanie do znawców, jeśli obok szosy wybudowano elegancką ścieżkę dla
    rowerów, to czy rowerzysta ma obowiązek jechać ścieżka dla rowerów, czy
    zależy to od dobrej woli rowerzysty...
    Pozdr.

  • 2. Data: 2012-07-17 13:31:30
    Temat: Re: Sciezka dla rowerow ...
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-07-17, jerzy.n <b...@g...pl> wrote:
    > Pytanie do znawców, je?li obok szosy wybudowano eleganck? ?cie?ke dla
    > rowerów, to czy rowerzysta ma obowi?zek jechaae ?cie?ka dla rowerów, czy
    > zale?y to od dobrej woli rowerzysty...

    Zależy jak bardzo obok. Jeśli DDR jest częscią drogi, to musi.
    Jeśli DDR nie jest częścią tej drogi, to może jechać jezdnią.

    Ponadto rowerzysta nie musi jechać DDR, jeśli prowadzi ona w kierunku
    innym niż jezdnia.

    No i nie zapominaj o tym, że DDRy często pojawiają się znikąd i
    rowerzysta mógł jeszcze nie mieć możliwości na wjechanie na nią.
    Analogicznie - rowerzysta może wiedzieć, że dalej nie będzie
    miał możliwości przedostania się na jezdnię, więc skorzysta
    z ostatniej możliwości wcześniej i w efekcie będzie jechał po pasie
    dla samochodów mimo ścieżki obok.

    pozdrawiam,
    PK

  • 3. Data: 2012-07-17 13:47:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jerzy.n" napisał w wiadomości grup
    >Pytanie do znawców, je?li obok szosy wybudowano eleganck? ?cieżkę dla
    >rowerów, to czy rowerzysta ma obowi?zek jechać ?cieżka dla rowerów,
    >czy
    >zależy to od dobrej woli rowerzysty...

    Ma obowiazek ... ale ... jak daleko obok ?

    Bo jak w sklad drogi wchodzi droga dla rowerow, to jest obowiazek z
    niej skorzystac, a jak formalnie nie wchodzi, to nie ma :-)

    J.

  • 4. Data: 2012-07-17 14:16:55
    Od: to <t...@i...pl>

    begin PK

    > Zależy jak bardzo obok. Jeśli DDR jest częscią drogi, to musi. Jeśli DDR
    > nie jest częścią tej drogi, to może jechać jezdnią.

    Gorzej Ci?

    --
    ignorance is bliss

  • 5. Data: 2012-07-17 14:17:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Tuesday, July 17, 2012, 1:47:34 PM, you wrote:

    > Ma obowiazek ... ale ... jak daleko obok ?

    > Bo jak w sklad drogi wchodzi droga dla rowerow, to jest obowiazek z
    > niej skorzystac, a jak formalnie nie wchodzi, to nie ma :-)

    Mozna postawić odpowiedni znak przy jezdni i znów jest obowiązek
    korzystania z DDR.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2012-07-17 14:54:39
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia 17 Jul 2012 11:31:30 GMT, PK napisał(a):

    > Ponadto rowerzysta nie musi jechać DDR, jeśli prowadzi ona w kierunku
    > innym niż jezdnia.

    Wtedy taka DDR nie jest obok jezdni a tylko z nią się krzyżuje.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 7. Data: 2012-07-17 14:57:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik PK k...@n...pl ...

> [...]
    > Jeśli DDR nie jest częścią tej drogi, to może jechać jezdnią.
    >
    > Ponadto rowerzysta nie musi jechać DDR, jeśli prowadzi ona w kierunku

    nie zapominaj o szerokości roweru i oznakowaniu ścieżki.

  • 8. Data: 2012-07-17 17:44:20
    Od: Rowerex <r...@o...pl>

    On 17 Lip, 11:25, "jerzy.n" <b...@g...pl> wrote:

    > Pytanie do znawców, jeśli obok szosy wybudowano elegancką ścieżkę dla
    > rowerów, to czy rowerzysta ma obowiązek jechać ścieżka dla rowerów, czy
    > zależy to od dobrej woli rowerzysty...

    Zależy od konkretnego znawcy :)

    Zapytałem kiedyś pewnego znawcę w niebieskim mundurze odnośnie kilku
    jezdni krzyżujących się z prostą jak drut DDR i wiesz co
    odpowiedział?

    Odpowiedział, że to co przecina ową DDR w kilku miejscach, to nie są
    "drogi publiczne", tylko "drogi wewnętrzne", a skoro są to "drogi
    wewnętrzne", to nie_ma_tam_ żadnych_skrzyżowań_z_DDR_, a to że na
    każdym takim "nie-krzyżowaniu" wzdłuż tej DDR pojawiają się wymalowane
    pasy dla pieszych (nie ma natomiast przejazdów rowerowych) w zasadzie
    nic nie oznacza, w ogóle oznakowanie tamtych "nie-skrzyżowań" nic nie
    oznacza, bo to nie są skrzyżowana... No i bądź tu mądry :)

    Czyli: to że coś wygląda na drogę, nie musi być wcale drogą, a to co
    wygląda na skrzyżowanie nie musi być skrzyżowaniem, zatem to co wygląd
    na drogę dla rowerów nie musi być wcale drogą dla rowerów, a to co
    wygląda na autostradę nie musi być autostradą.

    A tak na serio, to to co napisałem było na serio. A pytanie skieruj do
    jakiejś poważnej instytucji zajmującej się wykładnią prawa, chętnie
    wszyscy poczytamy orzeczenie wraz z uzasadnieniem.

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 9. Data: 2012-07-17 18:37:46
    Od: Gom <g...@g...com>

    On 17 Lip, 12:25, "jerzy.n" <b...@g...pl> wrote:
    > Pytanie do znawców, jeśli obok szosy wybudowano elegancką ścieżkę dla
    > rowerów, to czy rowerzysta ma obowiązek jechać ścieżka dla rowerów, czy
    > zależy to od dobrej woli rowerzysty...

    Zależy co "mówią" znaki.

  • 10. Data: 2012-07-17 19:59:13
    Od: "zenekk" <zenekk___ @go2.pl>

    Użytkownik "to" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    > begin PK

    > Gorzej Ci?
    Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu
    idiotów.
    - Stanisław Lem