  • Data: 2012-07-19 16:22:28
    Temat: Re: Sciezka dla rowerow ...
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Na pewno fajnie się powtarza takie utarte slogany. Polecam
    > jednak czasem
    > się zastanowić :).

    Nie powtarzam żadnych sloganów, lecz piszę na podstawie
    rzeczywistego poziomu wiedzy mojej córki-gimnazjalistki.
    Pseudomaturę z matematyki napisała w 45 minut na ponad 60%,
    gdzie do zdania wystarczało 30. Widziałeś w ogóle tegoroczne
    zadania maturalne z matmy? MZ ktoś, kto tego nie zdał
    powiniem wrócić do pierwszej klasy podstawówki... Tego po
    prostu nie można nie zdać, zwłaszcza dostawszy się wcześniej
    do szkoły średniej ;-).

    > Współczesna matura nie ma promować osób uzdolnionych
    > intelektualnie
    > tylko odsiewać idiotów i obiboków. I to robi bardzo
    > dobrze.

    Teraz to chyba powtarzasz utarte slogany ;-).

    > Regularnie
    > uwala ją około 1/4 piszących i to jest pewnie wartość
    > racjonalna, tzn.
    > będzie zachowana w kolejnych latach.

    Tak, szczególnie system pytań zamkniętych sprzyja uczciwemu
    uwalaniu tępaków ;-). Porażką samą w sobie jest wprowadzenie
    testów na maturze, gdzie można zdać "strzelając"...

    > Odpadają ludzie nie rozumiejący
    > czym są liczby i nie potrafiący czytać tekstów prostych ze
    > zrozumieniem.

    To powiedz w takim razie jak ci ludzie trafili w ogóle do
    szkoły średniej? Jeśli ktoś nie zalicza 30% tej parodii to
    znaczy, że nie opanował materiału nawet z gimnazjum.

    > Poza tym matura wbrew pozorom nie jest łatwiejsza niż
    > dawniej. Po prostu
    > obejmuje mniejszą ilość materiału.

    Mniejszą??? Kiedy (i czy w ogóle) Ty zdawałeś maturę? I czy
    jesteś w miarę na bieżąco z obecnym programem nauczania?

    Ale tak poza tym to trochę NTG ;-)