  • Data: 2009-10-28 20:12:39
    Temat: Re: Schemat - RC czy transoptor
    Od: "roxy" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Sugeruję wybranie tego z prawej ale koniecznie jeszcze z rezystorem między
    > 4k7 a 1u (np. też 4k7).
    > Jeszcze lepiej byłoby ten poziomy 4k7 podzielić na dwa 2k2 i między nimi
    > diodę 5V6 do masy.
    > P.G.

    Poniżej przedstawie modyfikacje ukladu (tak jak ją zrozumialem).
    http://www.przeklej.pl/plik/rys2-jpg-0004m91nkbq4

    Układ z prawej strony nie wymaga chyba komentarza.
    Po lewej stronie przedstawilem układ z dioda zenera. Mam jednak watpliwosci
    o sens stosowania opornika R2 2k2.
    Czy jego brak i pozostawienie diody zenera 5v6 rownolegle do kondensatora
    znaczaco pogorszy układ i jego wrazliwosc na zaklocenia?
    Czy kondensator 1u jest wystarczajacy czy moze zwiekszyc jego pojemnosc do
    4u7F?