    From: Mario <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: SZYBKIE pomiary mostkiem tensometrycznym - jak i czym??
    Date: Thu, 03 Jun 2010 13:25:20 +0200

    W dniu 2010-06-03 12:56, Konop pisze:

    > CZy AD622 to też "zwykłe opampy"?? :P...

    AD622 to nie jest opamp tylko wzmacniacz pomiarowy. Różni się od opampa
    tym, że jest w pełni symetryczny. Taki wzmacniacz można zrobić z trzech
    opampów i kilku dobrze dopasowanych rezystorów. Wyjdzie kiepsko bo nie
    spasujesz rezystorów chyba że 0,1%. W gotowym wzmacniaczu pomiarowym
    masz to zrobione w jednym procesie technologicznym.

    > Ważę ludzi :)... ale w czasie wyskoku albo zeskoku... Jakie jest pasmo -
    > nie mam zielonego pojęcia... ale przy twardym lądowaniu - raczej
    > szerokie ;). Bazuję więc na podobnych rozwiązaniach, w których podana
    > jest "częstotliwość odświeżania >250Hz" itp ;).. Co do dokładności - tak
    > sobie wymyśliłem, że chcę, aby człowiek, który waży 70kg, jak stanie na
    > tę platformę nie widział wyników typu 60, 80... bo nie będzie ufał temu
    > urządzeniu ;)...

    Zrób coś podobnego do tego co pisałem zakładając pasmo np 1-2khz. A
    później ewentualnie tłumisz filtrem na wejściu lub filtrem cyfrowym.
    Nie rozumiem zastrzeżeń JF. Dlaczego 12 bitowy przetwornik nie miałby
    dać przy 400 Hz czy nawet 1kHz dokładności na poziomie 10 bitów?
    Wzmacniacze serii AD620, 622 czy 8221 do 1kHz przenoszą nawet przy
    wzmocnieniu 1000 a tyle nie potrzebujesz bo przy FS wystarczy ci 2,5 do
    5V z zależności od zastosowanej w przetworniku referencji. Sam 12 bitowy
    przetwornik z wbudowanym S?H spokojnie przy 1kHz zachowa 11 bitów.

> [...]
    > dają zlecenia pojedynczym osobom, więc mam do wyboru - albo szukać
    > materiałów i robić analizę jakie parametry to urządzenie mieć powinno,
    > wnikać w takie rzeczy jak fizjologia człowieka itp... albo podpatrzeć
    > inne rozwiązania i się na nich wzorować. I nie chodzi o plagiat, tylko
    > po prostu - patrze w dane techniczne i próbuję zaprojektować coś, co
    > będzie miało podobne charakterystyki... Z resztą - ta firma sama takiego
    > toku myślenia wymaga ;)... i proszę mnie nie "tępić" za takie podejście,
    > bo sam wolałbym to zrobić porządniej! Ale umowa o dzieło -> płacone za

    Jak patrzysz na jego parametry i próbujesz zrobić to samo to chyba jest
    normalka. Co innego gdybyś kopiował płytki :)
    Życzę powodzenia.

    MD