  • Data: 2010-06-04 02:49:27
    Temat: Re: SZYBKIE pomiary mostkiem tensometrycznym - jak i czym??
    Od: shg <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 3 Cze, 18:21, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A propos - ma ktos wspolczesna elektroniczna wage ?
    > Laboratoryjna, sklepowa - one tez wymagaja tarowania przed pomiarem ?
    > Czy jakos automatycznie to robia caly czas jak tylko uznaja ze sa
    > nieobciazone ?

    Wszystkie laboratoryjne się taruje, albo tarują się same po włączeniu,
    potem i tak płynie, więc przed pomiarem trzeba też tarować.
    Bardzo dużo ma automatyczną tarę, ale często działa ona tak, że wynik
    powoli "płynie" w kierunku zera, nawet jak się postawi obciążenie
    (oczywiście nie od razu), można tę funkcję wyłączyć. Niektóre
    automatycznie tarują się tylko jeżeli nie mają obciążenia, taka
    pseudointeligencja, tara ręczna, pomiar, zdjęcie obciążenia, wskazanie
    spada do okolic zera, automatyka stwierdza że zdjęto obciążenie i
    powolutku się zeruje. Nie kojarzę jak było pod obciążeniem, czy
    płynie, czy utrzymuje stałą wartość.
    Techniczna Kern do 400 g, odczyt do 0,01g pływa chyba w okolicy 0,07 g
    przez cały dzień (+ i -), innym się nie przyglądałem, tę mam za
    plecami. Jak się nie waży to płynie w stronę +, jak się waży dużo to
    płynie w stronę -. To chyba taka specyficzna cecha tensometrów.
    Te w sklepach mają automatyczną tarę włączoną.
    Są jeszcze takie, które maja wewnętrzny wzorzec masy i same się
    kalibrują (albo na żądanie).
    Do tego jeszcze wagi do ważenia ciągłego, tu to się podłe sztuczki
    uprawia, taruje się na pustej taśmie, a potem może tak pracować przez
    mnóstwo godzin. Można robić tarowanie i kalibrację (rzadko) w locie.
    Tarowanie polega na chwilowej przerwie, a kalibracja na zważeniu
    odsypanego w danym czasie towaru na zwykłej wadze.