  • 11. Data: 2009-04-15 19:35:17
    Temat: Re: SX1 IS - szum?
    Od: kibic <a...@o...pl>

    On 14 Kwi, 18:10, Mateusz <m...@v...pl> wrote:
    > Witam,
    >
    > Powiedzcie mi kochani, czy SX1 IS ma duzy czy maly szum? Bo tak sobie
    > ogladam zdjecia z niego i wydaje mi sie, ze szumi kolorowo dosc mocno.

    zgadza sie, zawiodłem sie okrutnie.

  • 12. Data: 2009-04-16 19:33:46
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Paweł W. napisał:

    > No tak, ale co otrzymujesz po prostym przeskalowaniu w dół do
    > rozdzielczości tego soniaka???
    > A co otrzymasz po odszumieniu NeatImage i następnie przeskalowaniu w dół?

    Hmmmm, no to czas na testy :)

  • 13. Data: 2009-04-16 19:35:42
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik see_you napisał:
    > czy porownujesz, stare fotki Sony z dzisiejszymi SX?

    Tak :)

    > Uzywasz jakiegos trybu, czy robisz w "neutralu", ekspozycja automatyczna,
    > czy manualna, sam ustawiasz ISO czy pozwalasz zeby aparat to zrobil?

    roznie.

    teraz widze szumy, a moj wzrok nie jest sokoli

    w soniaku nie widzialem.

    wiec zaczalem im sie przygladac.

    > Wielkich efektow nie osiagniesz, ale pobaw sie ustawieniami,
    > bo tylko tutaj moze tkwic przyczyna roznicy jakosci do starego Sony.

    juz doszedlem, ze im mniej przymknieta przyslona, tym ladniejsze zdjecia
    i mniej szumu ;)

    > Innymi slowy - problem w fotografujacym...

    nie kazdy jest cyfrakiem ;)

  • 14. Data: 2009-04-16 19:37:14
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik <gkrzych> napisał:

    > Użytkownik "Mateusz" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    >>
    > I spodziewalem sie, ze Canon, niby
    >>

    > Kto powiedział, że Canon to lepsza firma?

    Kurde, wszyscy znajomi tak zachwalali :)

    > Sony pod ty względem był lepszy.

    Nastepny chyba bedzie powrot do Sany. Z TV tez tak mialem, mialem sony,
    potem panasa i sie szybko pozbylem, i znow mam sony :)

  • 15. Data: 2009-04-16 19:38:00
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Agent napisał:
    > Teraz po przesiadce na
    > 1000D

    to lustrzanka?

  • 16. Data: 2009-04-16 19:38:58
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik kibic napisał:

    > zgadza sie, zawiodłem sie okrutnie.

    No dosc mocno to nie, bo teraz juz wiem, ze chce kamere full HD :)

  • 17. Data: 2009-04-16 20:19:54
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "Mateusz" <m...@v...pl> wrote in message
    > juz doszedlem, ze im mniej przymknieta przyslona, tym ladniejsze zdjecia i
    > mniej szumu ;)

    Uzywajac S1IS nie wychodzilem poza ISO100...
    Narzekania na duze szumy z SX sa powszechne,
    wiec pozostaje Ci cieszyc sie innymi funkcjami tego sprzetu
    a z szumami walczyc niska czuloscia i postprocesingiem.
    Efekty powinny byc lepsze jak ze starego Sony.

    A co do opinii o telewizorach, to sam mam obecnie i Wege, i mocnego
    Panasonica,
    i musze stwierdzic, ze w paru aspektach Panasonic jest znaczaco lepszy,
    np. podwyzszona rozdzielczosc, wejscie "component" czy dzwiek,
    dlatego jeszcze walcze z menu serwisowym zeby lepiej ustawic kolory,
    (w Wedze sa nie do pobicia juz przy wyjsciu z fabryki).
    --
    see_you

  • 18. Data: 2009-04-19 05:57:48
    Od: "wiktor [wiki] matlakiewicz" <w...@s...pl>

    czeŚĆ,
    ... a dzień taki sam u nas jak u Was,
    napisał Mateusz na pl.rec.foto.cyfrowa do nas:

    > to lustrzanka?

    To lustrzanka. Niedroga.

    <uncut>
    </>

    Potwierdzam.
    Zdjęcia z S3IS bez odszumienia się nie nadawały do pokazania.
    Zdjęcia z 1000D nadają się jak najbardziej, nawet te z pomieszczeń
    (koncert) robione przy ISO1600.

    BTW miałem JPGi i RAWy (parami) w jednym katalogu przetwarzanym
    w XNview wsadowo (zmiana rozmiaru i dodanie napisu).
    Coś mi wygląda, że wynikowe JPGi z RAWów wygladają nieco lepiej
    w porównaniu z oryginalnymi JPGami z aparatu...
    Muszę się temu bliżej poprzyglądać.

    pozdrawiam
    Wiki

    --
    wiktor [wiki] matlakiewicz //^\\___ And when I vest my flashing sword
    8o ^ / And my hand takes hold in judgement

  • 19. Data: 2009-04-19 18:42:01
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik see_you napisał:

    > wiec pozostaje Ci cieszyc sie innymi funkcjami tego sprzetu
    > a z szumami walczyc niska czuloscia i postprocesingiem.
    > Efekty powinny byc lepsze jak ze starego Sony.

    Powoli zaczynaja byc :)