  • 71. Data: 2009-09-24 14:11:56
    Temat: Re: SNS-HDR
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:
    > pojecie kontrast ma wlasciwei dwa znaczenia
    >
    > bywa uzywane w znaczenkiu rozpietosci tonalnej - co mozna nazwac
    > kontrastem globalnym albo dynamika wejscia
    > oraz jako roznica w gestosci optycznej sasiednich elementow czyli jako
    > kontrast lokalny.( dynamika wyjscia )
    > duzy kontrast lokalny to duzy gradient , czyli na malej przestrzeni
    > spory skok, -duza roznica.
    >
    > w takim przypadku przejcia tonalne sa ubogie, wartosci posrednie
    > zostaja sprowadzone do sasiednich - wyzszej lub nizszej.
    > brakuje poltonu obraz staje sie twardy.

    Przy dużym kontraście na póltony nie ma już niestety miejsca.

    > dlatego skoro wszystko jest kontrastowe chcialbym uwydatnic to , co
    > pochlonal wysoki kontrast lokalny.

    Rozmycie obrazu, zmniejsza lokalny kontrast.

    > takie jest moje odczucie.
    > wyrazam moje odczucie , gdyz prosiles w poscie tytulowym o uwagi - to
    > jest jedyny powod.

    I dzięki Ci za to. Ja jedynie zastanawiam się nad satysfakcjonującym
    rozwiązaniem

    > nie , nie , trudno sie z tym zdgodzic gdyz tak nie jest.
    > zmiekczenie gotowego obrazu w jpeg jest bez sensu
    >
    > sens ma zapobieganie zbyt duzemu gradientowi , zeby wlasnie detal
    > pozostal detalam a nie zostal sprowadzony do sasiedniego.
    >
    > duzy kontrast lokalny oznacza brak subtelnych przejsc tonalnych.
    >
    > jelsli mam juz gotowy jpeg to jest "po ptokach " nie wyciagniemy tego
    > czego w obrazie nie ma.

    Rozmycie jest operacja odwrotna do wyostrzenia, więc powinno pomóc.
    Lepiej rozmyć gradient niż wyostrzyć, bo ostrzenie generuje halo.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 72. Data: 2009-09-24 14:32:42
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 24 Sep., 16:11, "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Rozmycie jest operacja odwrotna do wyostrzenia, więc powinno pomóc.
    > Lepiej rozmyć gradient niż wyostrzyć, bo ostrzenie generuje halo.

    wiec teraz przyjrzelem sie dokladniej

    chyba jedna z diagnoz moge postawic:

    zobacz najpierw na zdjecie kolejne lodki nr 3 ( to jest zdjecie
    oryginalne poprawnie naswietlone )
    zobacz na ten podluzny walek chmury nad lodka jest on jasnoszary do
    prawie bialego.

    zobacz teraz na zdj nr 2 ( twoj Hdr)
    ten sam walek zostal przetworzony w ten spoosb ze biale jest nadal
    bialym , to ci b jasnoszare - zrobilo sie ciemniejsze , a to co na
    oryginale szare po przerobce jest ciemnoszare ,. ale jeszcze nie
    czarne.
    to powoduje wzrost kontrastu.
    mysle ze jesli za kryterium poprawnosci pracy programu przyjmiemy
    uzyskanie w miare naturalnych tonow bez zbednych efektow to chyba
    program przeklada tony o okreslonej liminancji w nieco ciemniejsze.
    Czyli jakby dominanta zdjecia najmniej naswietlonego byla za duza -
    jesli tak trywialnie mozna powiedziec.

    to jest dla mnie wyjasnienie tego troche nienaturalngo odania nieba/
    chmur i sklonnosci do podnoszenia kontrastu.

  • 73. Data: 2009-09-24 17:18:42
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jakub Jewuła pisze:
    > Na litosc Boska!
    > Po co przy takich zdjeciach wogole probowac gniesc HDRy?

    > Niech mnie ktos to wytlumaczy, proooooosszzeeee ;)

    Bo się nie umie inaczej. Krzywe, kompresja, światła/cienie rzecz nie do
    opanowania.

    To w sumie jest niesamowite - technologia hdr ma... no, kilka dobrych
    lat, a ludzie zaczęli ją stosować z chwilą, gdy przeciętna cyfra radzi
    sobie z 99% ujęć do których się to stosuje. A wcześniej, gdy wszystko w
    cieniach kwiczało, nikt prawie tego nie robił.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 74. Data: 2009-09-24 17:22:20
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:

    > widac od razu ze uprawnien miedzanarodowych nie ma .
    > wrzuc na google "backborad" albo backbord - moze cos wysokczy.
    > mozesz tez a stearboard lub steuerbord - tez moze cos wyskoczy
    >
    > dziwne - nie ? co za belkot !!!

    Nie no, szacun na maxa i zazdrun (od zazdrościć :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /niestety, humaniści bywają równie głupi jak umysły ścisłe/

  • 75. Data: 2009-09-24 17:47:44
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Thu, 24 Sep 2009 06:21:39 -0700 (PDT), XX YY napisał(a):

    > widac od razu ze uprawnien miedzanarodowych nie ma .
    > wrzuc na google "backborad" albo backbord - moze cos wysokczy.
    > mozesz tez a stearboard lub steuerbord - tez moze cos wyskoczy
    >
    > dziwne - nie ? co za belkot !!!

    Sztukę ratowania się po palnięciu głupoty masz opanowaną baardzo słabo :P

    "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie
    pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."

  • 76. Data: 2009-09-24 18:45:35
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:
> [...]
    >
    > to jest dla mnie wyjasnienie tego troche nienaturalngo odania nieba/
    > chmur i sklonnosci do podnoszenia kontrastu.

    Wiem o co chodzi.
    Niestety, gdy się opiera tylko na własnym odczuciu, łatwo przekroczyć
    granicę naturalności. Dążąc do zachowania dużego kontrastu, zatarłem po
    subtelność obrazu.

    Zmodyfikowałem parametry odpowiedzialne za lokalny kontrast subtonowy i
    skompilowałem roboczą wersje biblioteki
    http://www.mmj.pl/~snibisz/SNS-HDR/tmp/HDR-Engine.dl
    Dajcie znać, czy jest lepiej.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 77. Data: 2009-09-24 19:40:22
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 24 Sep., 01:40, "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl> wrote:
    > Uzupełniłem program o automatyczne wyrównywanie ekspozycji (tylko
    > przesunięcia).
    >
    > Pozdrawiam,
    > - Bastek -

    jest zdecydowanie lepiej , efektu nienaturalnosci juz nie ma .teraz
    tylko drobne niuanse , ale to rzecz gustu.
    jestem teraz na laptopie wiec nie za bardzo moge stwierdzic z cala
    pewnoscia - byc moze warto jeszcze bardziej rozmikczyc obraz ? - ale
    zaaplikowales prawidlowe lekarstwo. zmiany sa wyraznie na korzysc.

    jutro zloze pare roznych zdjec mniej i bardziej kontrastowych na
    desktopie z lepszym ekranem , moze cos jeszcze sie ujawni.
    ale jest juz dobrze.

    obsluga jest rewelacyjna.

  • 78. Data: 2009-09-24 22:04:21
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    Udostępniłem wersję 0.9.2 programu.
    1. Dodałem wsparcie dla formatu RAW (dcraw)
    2. Zmniejszyłem wzmocnienie lokalnego kontrastu.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 79. Data: 2009-09-25 07:23:53
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 25 Sep., 00:04, "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl> wrote:
    > Udostępniłem wersję 0.9.2 programu.
    > 1. Dodałem wsparcie dla formatu RAW (dcraw)
    > 2. Zmniejszyłem wzmocnienie lokalnego kontrastu.
    >
    > Pozdrawiam,
    > - Bastek -

    strona nie dziala.

  • 80. Data: 2009-09-25 07:28:24
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:
    > strona nie dziala.

    Serwer działa. Nie możesz pobrać programu?

    Pozdrawiam,
    - Bastek -