  • 81. Data: 2009-09-25 07:31:35
    Temat: Re: SNS-HDR
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 25 Sep., 09:28, "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl> wrote:

    > Serwer działa. Nie możesz pobrać programu?
    >
    > Pozdrawiam,
    > - Bastek -

    juz pobralem

    wcisnalem drugi podany link do hdr engine - ten juz jest
    nieaktualny.

    pierwszy dziala , jest o.k.

  • 82. Data: 2009-09-25 07:37:34
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    Sebastian Nibisz wrote:
    > Zmodyfikowałem parametry odpowiedzialne za lokalny kontrast subtonowy i
    > skompilowałem roboczą wersje biblioteki
    > http://www.mmj.pl/~snibisz/SNS-HDR/tmp/HDR-Engine.dl
    > Dajcie znać, czy jest lepiej.

    Link jest już nieaktualny.
    Zmiany zostały wprowadzone do podstawowej wersji programu, która jest
    dostępna pod adresem http://www.mmj.pl/~snibisz/SNS-HDR/SNS-HDR.zip

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 83. Data: 2009-09-25 08:46:06
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 25 Sep., 09:37, "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    ll

    > Link jest już nieaktualny.
    > Zmiany zostały wprowadzone do podstawowej wersji programu, która jest
> [...]

    tak mam juz
    nie mialem czasu uruchomic , ale mysle ze w ciagu godziny uda mi sie,

  • 84. Data: 2009-09-25 09:36:50
    Od: XX YY <f...@g...com>

    ll

    > Link jest już nieaktualny.
    > Zmiany zostały wprowadzone do podstawowej wersji programu, która jest
> [...]

    zobaczylem na duzym monitorze
    jestem pod wrazeniem
    zdecydowana poprawa
    w niektorych przypadkach bez zastrzezen co do naturalnosci zlozenia ,
    w innych jeszcze tendencja to zbyt twardego odwzorowania.
    to zalezy tez od zdjec.
    byc moze warto posunac sie jeszcze dalej z miekkoscia.

    ostatecznie w zbyt miekkim zdjeciu nawet w jpeg mozna podnesc
    kontrast , ale w zbyt twardym obizyc sie w zasadzie nie da.

    dla porownania sprobowalbym rzeczywiscie wersje z bardziej miekim
    oddaniem kontrastu , albo tez moze da sie wprowadzic mozliwosc nastywy
    w programie.

  • 85. Data: 2009-09-25 10:31:53
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witam!

    W liście datowanym 24 września 2009 (09:32:43) napisano:

    > http://picasaweb.google.de/fotografie25/Fotki#slides
    how/5384928641921973362

    Bawilem sie kiedys photomatixem, tym programem Sebastiana nie. To
    zdjecie co dales jest w maire, kolejne nienaturalne kontrasty. Lecz i
    na tym w chmurach jak by jakies czasteczki smoły, chyba tak to mozna
    opisać, poza tym od razu widac ze HDR, więc do bani. A przedzież
    to tylko złożenie 3 warstw, na każdej machnąć 3 razy gumeczną,
    skleić i po poltorej minucie pracy wychodzi np. tak:

    http://img4.imageshack.us/img4/9252/temprw.jpg

    Co IMHO jest bardziej naturalne (wiem ze nie idealnie) niz jakikolwiek
    HDR programowy.

    Tak, o gustach sie nie dyskutuje, jedni wola nienaturalna
    oryginalnosc, smole w jasnych chmurach i mocne kontrasty w cieniach, a
    inni wola naturalną biel chmur, czasami na granicy przepaleń i
    stłumione kontrasty w cieniach, tak jak to oko widzi.

    --
    Pozdrowienia,
    Maciej Kurkiewicz aka Sesjusz

  • 86. Data: 2009-09-25 11:46:43
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 25 Sep., 12:31, "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>
    wrote:
> [...]
    > to tylko złożenie  3  warstw,  na  każdej  machnąć  3  razy  gumeczną,
    > skleić i po poltorej minucie pracy wychodzi np. tak:

    jestem pod wrazeniem jest zdecydownie lepsze od oryginalu z tym, ze to
    jest w zasadzie HDR tylko skladany inaczej niz programami do
    autmatycznego skladnia.

    mozesz przyblizyc jak to zlozyles?

    jaka kolejnosc warstw i co tam machales gumeczka 3 razy ?

    ja sie przyznam ze w zyciu moze uzywalem gumki jeden raz wiec sie nie
    znam :-)

    XXX

  • 87. Data: 2009-09-27 10:52:04
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    Udostępniłem wersję 0.9.3 programu.

    1. Dodałem wsparcie dla wielu rdzeni procesora.
    2. Poprawiłem mapowanie gradientu.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 88. Data: 2009-09-28 18:40:14
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 27 Sep., 12:52, "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl> wrote:
    > Udostępniłem wersję 0.9.3 programu.
    >
    > 1. Dodałem wsparcie dla wielu rdzeni procesora.
    > 2. Poprawiłem mapowanie gradientu.
    >
    > Pozdrawiam,
    > - Bastek -

    to dziala!
    zlozylem pare zdjc - ladniejszych , brzydszych.
    wyniki naturalne , obserwuje lekkie zciemnienie swiatel - pojawiaja
    sie w nich poltony
    , rozjasnienie cieni.
    w niektorvh przypadkach wygodne szybkie narzedzie.

    pytanko

    program zlozyl dosc rowno wlaciwie idelanie zdjecia z reki - czy on
    dopasowuje zdjecia ?

  • 89. Data: 2009-09-28 18:54:09
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:
> [...]
    > sie w nich poltony
    > , rozjasnienie cieni.
    > w niektorvh przypadkach wygodne szybkie narzedzie.

    Działa, ale mam nie lada problem.
    Doszedłem do tego, jak prawie całkowicie pozbyć się efektu halo. Niestety,
    na ustawieniach przy których ten efekt nie występuje, nie mogę stłumić
    szumów.
    Nie wiem teraz co jest lepsze, mniejsze halo czy szumy.
    Ech...

    > pytanko
    > program zlozyl dosc rowno wlaciwie idelanie zdjecia z reki - czy on
    > dopasowuje zdjecia ?

    Tak.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 90. Data: 2009-09-28 18:57:13
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 28 Sep., 20:54, "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > szumów.
    > Nie wiem teraz co jest lepsze, mniejsze halo czy szumy.

    robi to dosyc dobrze.
    i jeszcze jedno pytanie o jasnosc gotowego obrazu.

    czy jest ona dobierana na podstawie ktoregos ze zdjec wsadowych ( np
    naswietlonego neutralnie).

    czy tez jest jakos wyliczana dla wyniku ostatecznego.

    przyklad
    jjesli skladam np 3 zdj na -4 , - 3, - 1 ev czy wynik bedzie
    odpowiednio ciemny czy tez wyliczony do jakiesj prawidlowej jasnosci ?