  • 1. Data: 2009-09-21 13:44:41
    Temat: Teścior DP2
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    http://www.dpreview.com/reviews/sigmadp2/

  • 2. Data: 2009-09-21 15:02:54
    Temat: Re: Teścior DP2
    Od: "Krzysztof Sordyl" <k...@k...com.pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    news:h98007$30n$1@inews.gazeta.pl...
    > http://www.dpreview.com/reviews/sigmadp2/
    > --
    > Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com

    = Conclusion : Sluggish performance

    no to dla mnie porażka, pomijając inne wady
    to do streeta się nie nadaje,
    więc nie kupię :(

    Krzysztof
    www.ksstudio.pl

  • 3. Data: 2009-09-21 15:07:48
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > http://www.dpreview.com/reviews/sigmadp2/

    Rok temu już nie miało to sensu zbyt dużego. Dziś to mały fiat...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 4. Data: 2009-09-21 16:12:43
    Od: "Adameck" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    > http://www.dpreview.com/reviews/sigmadp2/
    > --
    > Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com

    Ciekawe, kiedy zakonczy sie historia zwana Foveon ? Mnie cala sytuacja
    przypomina Mazde, ktora wciaz topi pieniadze w ulepszanie silnika Wankla w
    niektorych modelach. A wszyscy wiedza, ze to jest slepy zaulek, bo wady
    innowacyjnej technologii sa zbyt powazne w porownaniu do zalet. Analogicznie
    jest przy Foveonie - firma ciagle nie radzi sobie z nieciekawymi
    przypadlosciami matrycy - skoro byla to taka rewolucja, to dlaczego dzisiaj
    cala konkurencja stosuje matryce bayerowska ? Parafrazujac slowa bylego
    prezydenta az chce sie krzyknac: "Sigmo, nie idzcie ta droga !". Poza tym
    aparat nie ma zadnego mocnego argumentu, ktorym moglby zawojowac rynek. Juz
    nie mowie o braku zooma - ale, zeby choc konwerter szerokokatny do tego
    powstal a tu klapa ! Powolnosc - zgroza ! Autofocus, czas miedzy zdjeciami -
    na pewno nie dla nerwusow ! Sytuacja rynkowa DP2 ? Jest tak, ze w drugim
    polroczu jest wysyp dosc ciekawych "pro" kompaktow, tak wiec z mozliwosciami
    DP2 wypada raczej przy nich blado. Ale z drugiej strony - jesli sie zgodzisz
    na kompromisy zrobisz tym sprzetem tysiace pieknych zdjec, bo obiektyw
    aparacik ma porzadnej klasy (zreszta szklo jest chowane jak w normalnych
    "malpkach" wiec jest na pewno bardziej kieszonkowy niz konkurencja). Jest
    tez kilku "maniakow" Sigmy - obejrzyj sobie blog fana Sigmy Carla
    Rytterfalka. Z ta Sigma to chyba jest tak, ze albo sie w niej mozesz
    zakochac albo z niej szydzic...

    Adameck

  • 5. Data: 2009-09-21 17:26:52
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > przypadlosciami matrycy - skoro byla to taka rewolucja, to dlaczego
    > dzisiaj cala konkurencja stosuje matryce bayerowska ?

    tanie dziadostwo zawsze zwycięża,
    mało komu zależy na innowacyjności,
    P.

  • 6. Data: 2009-09-21 17:53:37
    Od: "Adameck" <a...@o...pl>

    > tanie dziadostwo zawsze zwycięża,
    > mało komu zależy na innowacyjności,
    > P.

    He he, a pamietasz bitwe miedzy VHS a Betacam - ktory z nich zagoscil na dlugie
    lata pod strzechami ? Mimo, ze VHS mial znaczaco mniejsza rozdzielczosc obrazu,
    upowszechnil sie...

    Adameck

  • 7. Data: 2009-09-21 18:10:35
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Pan Piskorz pisze:

    > tanie dziadostwo zawsze zwycięża,
    > mało komu zależy na innowacyjności,

    Tylko jej tu nie ma. Sam patent i ''inaczej'' to jeszcze za mało.
    Innowacyjność będzie jak sensor będzie miał 3x10Mpx.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /autorytet? - no, nie wiem, zupełnie nic mi do głowy nie przychodzi.../

  • 8. Data: 2009-09-22 10:25:03
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Pan Piskorz napisał(a):

    > tanie dziadostwo zawsze zwycięża,
    > mało komu zależy na innowacyjności,

    Zapewne dlatego Twoja osobista matryca w oczach jest skonfigurowana jak
    matryca Bayera, nie jak Foveon.

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 9. Data: 2009-09-22 12:45:00
    Temat: Re: Te?cior DP2
    Od: Grzegorz Maj <s...@e...pl_>

    Adameck wrote:
    > U?ytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > Ciekawe, kiedy zakonczy sie historia zwana Foveon ?

    nie w najbliższej przyszłości.

> [...]
    > innowacyjnej technologii sa zbyt powazne w porownaniu do zalet. Analogicznie
    > jest przy Foveonie - firma ciagle nie radzi sobie z nieciekawymi

    Tzn jakie są wady matrycy? różowy zamiast czerownego w DP1? i zielony
    szum pojawiający się na wysokich iso? w zdjęciach z DP2 tego nie
    zauważyłem. DP2 bardzo dobrze radzi sobie z wysokimi iso (chociaż
    zdjęcia są blade)
    zobacz tutaj (RAW, Chroma):

    http://www.dpreview.com/reviews/sigmadp2/page10.asp

    > - skoro byla to taka rewolucja, to dlaczego dzisiaj
    > cala konkurencja stosuje matryce bayerowska ?

    Zerknij tu(przewidywana specyfikacja Nikona D6, sensor):

    http://bythom.com/goldendecade.htm

    > Parafrazujac slowa bylego
    > prezydenta az chce sie krzyknac: "Sigmo, nie idzcie ta droga !".

    Gdyby Sigma zapakowała bayera do aparatu, nikt by tego nie kupił.

    > Poza tym
    > aparat nie ma zadnego mocnego argumentu, ktorym moglby zawojowac rynek.

    optyka i matryca. a to chyba jest najważniejsze jeśli chodzi o zdjęcia,
    nie? nie drukujesz/oglądasz na ekranie: szybkości AF, szuter laga, czy
    prędkości zapisu.

> [...]
    > powstal a tu klapa ! Powolnosc - zgroza ! Autofocus, czas miedzy zdjeciami -

    Nie wiem, czy używałeś tego aparatu, czy tylko piszesz na podstawie tego
    co przeczytałeś. Wszystkie te rzeczy są takie jakie powinny być, DP1
    zachowuje się jak zwykły kompakt, i mi to nie przeszkadza - ludzie też
    kompaktami robią zdjęcia. Natomiast jakość zdjęć masz jak z lustrzanki.

    > Sytuacja rynkowa DP2 ? Jest tak, ze w drugim
    > polroczu jest wysyp dosc ciekawych "pro" kompaktow, tak wiec z mozliwosciami
    > DP2 wypada raczej przy nich blado.

    Jeśli aparat kupuje się dla szybkości AF, i czasów zapisu, a nie dla
    zdjęć, to tak.

> [...]
    > tez kilku "maniakow" Sigmy - obejrzyj sobie blog fana Sigmy Carla
    > Rytterfalka. Z ta Sigma to chyba jest tak, ze albo sie w niej mozesz

    Przez marketing, reviews, oraz szybkie wypuszczanie nowych modeli ludzie
    potracili głowy i podobnie jak do do miasta nie potrzebują SUVów i 4x4,
    tak samo w 99% sytuacji nie potrzebują szybkiego AF, małoszumiących
    matryc.. itd. Potrzebują za to wystarczająco szybkiego AF, wystraczająco
    szybkiego zapisu na karty. Kiedyś miałem 400D bo szumiał najmniej w tej
    cenie, ale i tak nie robiłem zdjęć powyżej ISO400 bo pomimo, że
    najmniejsze w klasie, to szumy i tak były. Podobnie: czemu mam płacić
    jakością obrazu na 35mm, której używam w 95% przypadków, za możliwość
    zrobienia zdjęć na 450mm w 0,5% przypadków - ultrazoomy.
    Jeśli chodzi o Sigmę, to zdjęcia z niej wyglądają o wiele lepiej niz z
    bayerów na niewielkich wydrukach, na monitorach, projektorach, czyli w
    99,99% przypadków. po co mi 10-15 MPix? dla dwóch wydruków?

    --
    http://www.iixn.net

  • 10. Data: 2009-09-22 13:26:27
    Od: "Matt " <m...@W...gazeta.pl>

    Grzegorz Maj <s...@e...pl_> napisał(a):

    > Tzn jakie sÄ&#65533; wady matrycy? róşowy zamiast czerownego w DP1? i zielony
    > szum pojawiajÄ&#65533;cy siÄ&#65533; na wysokich iso? w zdjÄ&#65533;ciach z DP2
    tego nie
    > zauwaĹźyĹ&#65533;em.

    Spójrz na cienie na zdjęciach - od iso800, a czasami od iso400 są zielone :-(
    W dodatku nierównomiernie.
    A to taka piękna technologia się zapowiadała...

    Maciej