  • 181. Data: 2016-12-19 18:52:06
    Temat: Re: Rutynowa kontrola trzeźwości...
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.12.2016 o 15:20, J.F. pisze:

    > Ale z drugiej strony - zyczysz sobie, zeby po miescie jezdzila masa
    > pijanych kompletnie, zygzakiem od plotu do plotu, bo skoro wolno, to wolno.

    Gdyby chodziło o kompletnie pijanych to nie byłoby gadki. Ale skoro jak
    już ci wyliczyłem na danych policji 48% z tych "kompletnie pijanych"
    byłaby kompletnie trzeźwa po drugiej stronie Odry (i wszędzie dalej na
    kontynencie) to odpowiem, że piszesz nie na temat. O tym, że zauważalny
    odsetek tych "kompletnie pijanych" stanowią rowerzyści po browarku tylko
    wspomnę, zebyś się zastanowił czy tu o bezpieczeństwo czy o polowanie na
    czarownice i statystyki chodzi. Watro się (nomenomen) na trzeźwo
    zastanowić o co tu chodzi i jakie są tego w rzeczywistości skutki.

    Shrek

  • 182. Data: 2016-12-19 19:26:59
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-12-19 o 12:49, J.F. pisze:

    > A z jaka predkoscia jechales ?
    > U nas, jak pojedziesz przepisowe 140 wg GPS, to tez tak czesto cie
    > wyprzedzac nie beda ...

    Wbiłem w tempomat licznikowe 135km/h. Wyprzedzałem francuskie auta
    podobnie jak u nas na autostradach tir tira... pooowoooli.
    Jechałem Paryż - Mont Saint-Michel - Paryż.
    Przed Paryżem dopiero sieczka się zaczynała, korki, śmigające motocykle
    między autami i przed maską (głownie między środkowym a poprzedzającym
    pasem), w samym Paryżu pasów tyle ile się zmieści aut obok siebie (jak
    nie było pasów) i zauważyłem inne znaczenie migacza: w Polsce znaczy
    "chciałbym zmienić pas", tam "zmieniam pas". Czyli jak na wioskach
    Polskich czekam 2 minuty aż ktoś łaskawie mnie wpuści na swój pas, tam
    ten problem nie istnieje. Jak nie wpuścisz to dzwon. Na początku trochę
    niepewnie się czułem z tym, przyzwyczajony do warunków "naszych". Pewnie
    Francuzi myśleli czego gość chce, miga a nie wjeżdża... a ja się długo
    upewniałem czy mogę, bo dziwne to było ;)

    zdrówko.

    Irokez

  • 183. Data: 2016-12-19 19:31:32
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Shrek"

> [...]

    czarownice i statystyki chodzi. Watro się (nomenomen) na trzeźwo
    zastanowić o co tu chodzi i jakie są tego w rzeczywistości skutki.
    ---
    Skutkiem są bezprawne kontrole

  • 184. Data: 2016-12-19 19:56:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >pijanych" byłaby kompletnie trzeźwa po drugiej stronie Odry (i
    >wszędzie dalej na kontynencie) to odpowiem, że piszesz nie na temat.

    A to nie wiem skad te dane.
    W raporcie za 2015 podaja 67 tys podpadlych pod art 178a.1 KK i tylko
    23 tys pod 87.1 KW.

    > O tym, że zauważalny odsetek tych "kompletnie pijanych" stanowią
    > rowerzyści po browarku tylko

    Akurat rowerzysci sa w innych rubrykach.
    U nich proporcje byly 30 tys i 7 tys - wiec to raczej kilka
    browarkow.

    Liczba znaczaco spadla ... wiec nie oplaca sie lapac.

    >wspomnę, zebyś się zastanowił czy tu o bezpieczeństwo czy o polowanie
    >na czarownice i statystyki chodzi.

    Na statystyki to najlepiej wplywa fakt, ze sie podaje procent wypadkow
    z udzialem nietrzezwych.
    Przejedziesz pijanego, co sie z chodnika zatoczyl na jezdnie - i juz
    do statystyk trafiasz.

    Tym niemniej - jak podzielic ilosc wypadkow spowodowanych przez
    pijanych kierowcow samochodow osobowych
    (1119) przez ilosc wypadkow spowodowanych przez kierowcow samochodow
    osobowych (21299) to wychodzi nam 5%.

    5% kierowcow jezdzi nietrzezwych, czy jednak alkohol znaczaco podnosi
    ryzyko spowodowania wypadku ?

    W zabitych jest jeszcze gorzej 174 / 1493, to juz 11.6%, cos
    niebezpiecznie jezdza ci pijani.

    Pomijam kwestie, ze pijanego latwiej uznac winnym.

    > Watro się (nomenomen) na trzeźwo zastanowić o co tu chodzi i jakie
    > są tego w rzeczywistości skutki.

    Mysle, ze brak kontroli znaczaco by podniosl ilosc tych, ktorzy jezdza
    pijani.
    Ale czy rownie znaczaco podniosl by ilosc wypadkow ?

    No ale tak - jedziesz do knajpy na dwa piwa, bo samochodem, wypijasz 4
    ... i co, zostawisz samochod ?

    J.

  • 185. Data: 2016-12-19 20:00:58
    Temat: Re: Rutynowa ...
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Abece o...@r...pl ...

    > Bo u nas on nie ma 0,3 tylko ma 1,3 a jest przekonany, ze ma 0,3.
    > 300 km dalej on ma 0,3 i faktycznie ma 0,3.

    Tak, tak - słyszałem o tych alkomatach zaszywanych u zachodnio-
    europejczyków pod skóra...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch

  • 186. Data: 2016-12-19 20:15:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.12.2016 o 19:56, J.F. pisze:

    > A to nie wiem skad te dane.
    > W raporcie za 2015 podaja 67 tys podpadlych pod art 178a.1 KK i tylko 23
    > tys pod 87.1 KW.

    You forgot rowerant!

    Naruszony przepis 2014 r. 2015 r.
    Art. 87 § 1 KW 27 648 23 297
    Art. 87 § 2 KW 6 982 6 780
    Art. 178a § 1 KK 75 598 67 946
    87§1a KW 30 975 30 973
    Ogółem 141 203 128 996

    68 tysi ze 129 tysi to kierowcy powyżej 0,5. Reszta (czyli prawie drugie
    tyle - 61 tysi) to ci poniżej pól promila i rowerzyści (w sporej części
    też poniżej 0,5)

    Sam widzisz... koncertowo się podłożyłeś;) Połowa problemu pijanych
    kierowców jest z dupy wzięta. Weź jeszcze pod uwagę, że kierowcom
    rowerów trochę odpuszcono, bo się kwalifikacja zmieniła oraz, że jeżdzą
    oni optymistycznie przez pół sezonu, więc żeby ustalic ich procent wśród
    kierujących to uczciwie biorąc należałoby ich pomnożyć razy dwa.

    > Na statystyki to najlepiej wplywa fakt, ze sie podaje procent wypadkow z
    > udzialem nietrzezwych.
    > Przejedziesz pijanego, co sie z chodnika zatoczyl na jezdnie - i juz do
    > statystyk trafiasz.

    Lepiej - wystarczy, że pasażer był po piwie.

    > 5% kierowcow jezdzi nietrzezwych, czy jednak alkohol znaczaco podnosi
    > ryzyko spowodowania wypadku ?

    Nie nietrzeżwych, bo nietrzeźwi są od 0,5 w górę. I prawdopodobnie
    rzeczywiście bardzo mocno zawyżają "średnią". Ja się pytam o
    "nietrzeźwych" 0,2-0,5 a ta informacja wygląda na co najmniej tajemnicę
    państwową. Ktoś już pytał oficjalnie - odpowiedź - policja nie dysponuje
    takimi danymi. No jasne....

    > No ale tak - jedziesz do knajpy na dwa piwa, bo samochodem, wypijasz 4
    > ... i co, zostawisz samochod ?

    No tak by wychodziło. A bo to raz zdażało się, że spontanicznie
    stwierdzałem, że można się ze znajomymi napić, a samochód odebrać
    następnego dnia?

    Shrek

  • 187. Data: 2016-12-19 20:17:45
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-12-19 o 19:56, J.F. pisze:

    > No ale tak - jedziesz do knajpy na dwa piwa, bo samochodem, wypijasz 4
    > ... i co, zostawisz samochod ?

    hehe.. no i tu zagwozdka.. zależy od człowieka niestety.

    Wiesz co, myślę, że jak zwykle punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
    Z jednej strony chciałbyś pojechać na piwko, wypić i wrócić... problem w
    tym że ciężko ocenić jak piwko podziała na organizm. Ja po porterze mam
    już dobrze, po dwóch język się plącze. Do auta? nie ma mowy.

    Z drugiej strony nie życzę nikomu aby taki "po 2 piwach" rozjechał
    dziecko bo mu się wydawało że to tyle co nic.

    Ok, procent prawdopodobieństwa mały, większość wyłapują drzewa.
    No ale...
    W BHP, konstrukcji maszyn, robi się analizę tak, aby minimalizować
    ryzyko wystąpienia zdarzeń niebezpiecznych dla człowieka. Dla kierowców
    tego nie ma. jest te 0,5 czy 0,2 bez badania wpływu na osobnika.

    Dopalacz to też niby taka sobie używka... a zdarza się że gość porąbie
    kogoś, bo mu diabeł kazał. Ja wiem jak na mnie działają 2 piwa, Ty
    wiesz, a ktoś może nie być świadom. I tu widzę problem.

    I teraz, jak to ogarnąć?
    Testy dla każdego po 2 piwach i wbite "2 piwa przyjął jak oranżadę" lub
    "2 piwa i trup"?

    Na obecną sytuację jestem za badaniem trzeźwości.

    No i mam kupioną kamerę do auta, bo robi się na drogach u nas jak w
    Rosji. Nie jest panowie dobrze.

    zdrówka i Wesołych Świąt wszystkim życzę.

    --
    Irokez

  • 188. Data: 2016-12-19 20:43:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >68 tysi ze 129 tysi to kierowcy powyżej 0,5. Reszta (czyli prawie
    >drugie tyle - 61 tysi) to ci poniżej pól promila i rowerzyści (w

    W znikomej czesci (6 tys)- w sporej to powyzej (30 tys).

    Ale ja nie o tym, tylko, ze 67 tys kierowcow pojazdow mechanicznych
    byloby nietrzezwych i za Odra.
    A tylko 23 tys ograniczylo sie do "jednego piwka".

    >Sam widzisz... koncertowo się podłożyłeś;) Połowa problemu pijanych
    >kierowców jest z dupy wzięta.

    Jest o tyle z d* wzieta, ze nawet jakby ich wszystkich zatrzymac, to i
    tak 3tys trupow na naszych drogach bedzie.
    Trzezwy kierowca jest wiekszym zagrozeniem niz pijany :-)

> [...]
    >sezonu, więc żeby ustalic ich procent wśród kierujących to uczciwie
    >biorąc należałoby ich pomnożyć razy dwa.

    Spojrzalem w dane sprzed dwoch lat - rowerzysci przestali pic jak im
    kary zmniejszono, dawniej bylo dwa razy wiecej :-)

> [...]
    > statystyk trafiasz.

    Lepiej - wystarczy, że pasażer był po piwie.

    >Nie nietrzeżwych, bo nietrzeźwi są od 0,5 w górę.

    Ok. Kiedys podawali "nietrzezwych", teraz "pod dzialaniem", czy
    zmienili rubryki czy to tylko niestarannosc prawna ... chyba
    niestarannosc, moze demagogiczna, bo liczby nie skoczyly.
    Ale kiedys procent tych "pod wplywem" wsrod zlapanych kierowcow byl
    jeszcze mniejszy - wiec to nie sa jakies duze roznice.

> [...]
    >tajemnicę państwową. Ktoś już pytał oficjalnie - odpowiedź - policja
    >nie dysponuje takimi danymi. No jasne....

    Ciekawe. A innymi dysponuje.
    A to znow inna kwalifikacja prawna.

    Nawiasem mowiac - Niemcy powolutku dokrecaja srube "alkoholikom".

    >No tak by wychodziło. A bo to raz zdażało się, że spontanicznie
    >stwierdzałem, że można się ze znajomymi napić, a samochód odebrać
    >następnego dnia?

    Mozna, ale czy 4 to az tak duzo wiecej niz 2 ? :-)

    Poza tym te cholerne parkingi platne od 8 czy 9 rano :-)

    J.

  • 189. Data: 2016-12-19 20:47:18
    Temat: Re: Rutynowa ... statystyka.
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 18-12-2016 o 23:01, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Nastepny co lampke wina do obiadu chlaniem bedzie nazywał...

    Nie ważne, ile ważne czy.
    Jedziesz autem, nie chlejesz NIC.
    I po kłopocie.

    > Niech ma... Ale w imie czego?

    Braku kłopotów z alkoholizmem i jego podejrzeniem.

  • 190. Data: 2016-12-19 20:48:11
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 18-12-2016 o 23:01, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Lubie takie argumenty. Bardzo łatwo je zbic: NIE JEST!

    Tak myślałem.
    PLONK ochleju.