    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rutynowa kontrola trzeźwości...
    Date: Mon, 19 Dec 2016 20:43:23 +0100

    W dniu 19.12.2016 o 19:56, J.F. pisze:
> [...]

    You forgot rowerant!

    >Naruszony przepis 2014 r. 2015 r.
    >Art. 87 § 1 KW 27 648 23 297
    >Art. 87 § 2 KW 6 982 6 780
    >Art. 178a § 1 KK 75 598 67 946
    >87§1a KW 30 975 30 973
    >Ogółem 141 203 128 996

    >68 tysi ze 129 tysi to kierowcy powyżej 0,5. Reszta (czyli prawie
    >drugie tyle - 61 tysi) to ci poniżej pól promila i rowerzyści (w
    >sporej części też poniżej 0,5)

    W znikomej czesci (6 tys)- w sporej to powyzej (30 tys).

    Ale ja nie o tym, tylko, ze 67 tys kierowcow pojazdow mechanicznych
    byloby nietrzezwych i za Odra.
    A tylko 23 tys ograniczylo sie do "jednego piwka".

    >Sam widzisz... koncertowo się podłożyłeś;) Połowa problemu pijanych
    >kierowców jest z dupy wzięta.

    Jest o tyle z d* wzieta, ze nawet jakby ich wszystkich zatrzymac, to i
    tak 3tys trupow na naszych drogach bedzie.
    Trzezwy kierowca jest wiekszym zagrozeniem niz pijany :-)

    >Weź jeszcze pod uwagę, że kierowcom rowerów trochę odpuszcono, bo się
    >kwalifikacja zmieniła oraz, że jeżdzą oni optymistycznie przez pół
    >sezonu, więc żeby ustalic ich procent wśród kierujących to uczciwie
    >biorąc należałoby ich pomnożyć razy dwa.

    Spojrzalem w dane sprzed dwoch lat - rowerzysci przestali pic jak im
    kary zmniejszono, dawniej bylo dwa razy wiecej :-)

    > Na statystyki to najlepiej wplywa fakt, ze sie podaje procent
    > wypadkow z
    > udzialem nietrzezwych.
    > Przejedziesz pijanego, co sie z chodnika zatoczyl na jezdnie - i juz
    > do
    > statystyk trafiasz.

    Lepiej - wystarczy, że pasażer był po piwie.

    >Nie nietrzeżwych, bo nietrzeźwi są od 0,5 w górę.

    Ok. Kiedys podawali "nietrzezwych", teraz "pod dzialaniem", czy
    zmienili rubryki czy to tylko niestarannosc prawna ... chyba
    niestarannosc, moze demagogiczna, bo liczby nie skoczyly.
    Ale kiedys procent tych "pod wplywem" wsrod zlapanych kierowcow byl
    jeszcze mniejszy - wiec to nie sa jakies duze roznice.

    >I prawdopodobnie rzeczywiście bardzo mocno zawyżają "średnią". Ja się
    >pytam o "nietrzeźwych" 0,2-0,5 a ta informacja wygląda na co najmniej
    >tajemnicę państwową. Ktoś już pytał oficjalnie - odpowiedź - policja
    >nie dysponuje takimi danymi. No jasne....

    Ciekawe. A innymi dysponuje.
    A to znow inna kwalifikacja prawna.

    Nawiasem mowiac - Niemcy powolutku dokrecaja srube "alkoholikom".

    >No tak by wychodziło. A bo to raz zdażało się, że spontanicznie
    >stwierdzałem, że można się ze znajomymi napić, a samochód odebrać
    >następnego dnia?

    Mozna, ale czy 4 to az tak duzo wiecej niz 2 ? :-)

    Poza tym te cholerne parkingi platne od 8 czy 9 rano :-)

    J.