    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rutynowa kontrola trzeźwości...
    Date: Mon, 19 Dec 2016 20:15:18 +0100

    W dniu 19.12.2016 o 19:56, J.F. pisze:

    > A to nie wiem skad te dane.
    > W raporcie za 2015 podaja 67 tys podpadlych pod art 178a.1 KK i tylko 23
    > tys pod 87.1 KW.

    You forgot rowerant!

    Naruszony przepis 2014 r. 2015 r.
    Art. 87 § 1 KW 27 648 23 297
    Art. 87 § 2 KW 6 982 6 780
    Art. 178a § 1 KK 75 598 67 946
    87§1a KW 30 975 30 973
    Ogółem 141 203 128 996

    68 tysi ze 129 tysi to kierowcy powyżej 0,5. Reszta (czyli prawie drugie
    tyle - 61 tysi) to ci poniżej pól promila i rowerzyści (w sporej części
    też poniżej 0,5)

    Sam widzisz... koncertowo się podłożyłeś;) Połowa problemu pijanych
    kierowców jest z dupy wzięta. Weź jeszcze pod uwagę, że kierowcom
    rowerów trochę odpuszcono, bo się kwalifikacja zmieniła oraz, że jeżdzą
    oni optymistycznie przez pół sezonu, więc żeby ustalic ich procent wśród
    kierujących to uczciwie biorąc należałoby ich pomnożyć razy dwa.

    > Na statystyki to najlepiej wplywa fakt, ze sie podaje procent wypadkow z
    > udzialem nietrzezwych.
    > Przejedziesz pijanego, co sie z chodnika zatoczyl na jezdnie - i juz do
    > statystyk trafiasz.

    Lepiej - wystarczy, że pasażer był po piwie.

    > 5% kierowcow jezdzi nietrzezwych, czy jednak alkohol znaczaco podnosi
    > ryzyko spowodowania wypadku ?

    Nie nietrzeżwych, bo nietrzeźwi są od 0,5 w górę. I prawdopodobnie
    rzeczywiście bardzo mocno zawyżają "średnią". Ja się pytam o
    "nietrzeźwych" 0,2-0,5 a ta informacja wygląda na co najmniej tajemnicę
    państwową. Ktoś już pytał oficjalnie - odpowiedź - policja nie dysponuje
    takimi danymi. No jasne....

    > No ale tak - jedziesz do knajpy na dwa piwa, bo samochodem, wypijasz 4
    > ... i co, zostawisz samochod ?

    No tak by wychodziło. A bo to raz zdażało się, że spontanicznie
    stwierdzałem, że można się ze znajomymi napić, a samochód odebrać
    następnego dnia?

    Shrek