    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rozmiar opon a spalanie
    Date: Tue, 30 Oct 2018 11:01:12 +0100

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2018-10-29 o 16:34, J.F. pisze:

    >No pewnie. Fotony się inaczej odbijają :]

    A zebys wiedzial, ze inaczej. Nie padaja z gory, tylko z wlasnych
    reflektorow.
    Wic inaczej widac, co wplywa na predkosc.

    >No dobra, inna wilgotność i inna praca silnika. Auto żwawsze, brak
    >korków, można nakurwiać i srednią poprawiać bo w nocy mniej ruchu :>

    Inna temperatura, inny ruch ..

    >Dobrze się czujesz?

    A co - myslisz, ze nie ma wplywu na spalanie ?

    >Trzykropek. Stawiany _bez_ spacji :>
    >https://pl.wikipedia.org/wiki/Wielokropek

    >Pisz do mnie jak człowiek do człowieka a nie jak debil do człowieka
    >:>

    >Tak, polerowali marmur i myli Ludwikiem na Boże Ciało.

    Albo zlikwidowali stare dziury i wylali nowy asfalt :-)

    [...]

    >NIE! Tak jak podałem.

    Ok, czyli sporo wieksza opona i licznikowi nie ma co wierzyc.

    >To się odzwyczaj. Pewnie jak piszesz to dłubiesz w nosie i
    >pierdzisz/bekasz ale luzik, tego "nie widać" :)

    Jak pisze to nie dlubie, bo mam rece zajete :-P
    Dlubie jak czytam :-)

    >No, na obu kompletach tak samo :) Przecież nie zmieniam gumy po
    >każdym ruchaniu/jechaniu :) To nie kapcie domowe :]

    Ale czy sprawdziles cisnienie przed trasą, czy napompowales w
    listopadzie a jechales w styczniu ? :-)

    >Kurwa, znowu spacja. Ciekawe jak masz w realu. Pewnie też robisz
    >megaprzerwę, że można skoczyć po piwo na stację w sąsiednim
    >województwie, nim dopowiesz resztę zdania :)

    Spacja to odstep miedzy slowami, wiec IMHO pasuje przed reszta
    wypowiedzi ... niewypowiedzianej :-)

    >Co do świateł, przeliczałem. Na trasie w sumie niemierzalne natomiast
    >w mieście i korkach, różnica 1l/100km.

    Mam teraz komputer co pokazuje w korku spalanie na godzine ... raczej
    nie ma korelacji ze swiatlami ...

    >Przepycham ręcznie :] Często kilka km. Nie muszę chodzić na siłkę :]

    >Może tak. Nie dość że sumiennie, to używam:
    >- Drivvo
    >https://play.google.com/store/apps/details?id=br.co
    m.ctncardoso.ctncar

    Ale tu jak rozumiem wpisujesz przebieg z licznika, ktory ustalilismy,
    ze masz do d*.

    To teraz przelicz jak to naprawde wyglada, uwzgledniajac inna srednice
    opon.

    Albo jesli jeszcze nie zmieniles opon - zapisz gdzies i przebieg i
    spalanie na tej trasie, a potem sprawdz po zmianie..

    >- MyWhells
    >https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.my
    wheels.obd
    >- Torque/zamiennie
    >- Fuelio
    >https://play.google.com/store/apps/details?id=com.k
    ajda.fuelio

    >Tak, mam PEŁNĄ kontrolę nad spalaniem i wydatkami i całe miliony lat
    >świetlnych na testach. Jestem szczególantem.

    Tylko ze dwie pierwsze nie biora rzeczywistego przebiegu auta, a taki,
    jaki ECU wylicza z obrotow kól.
    Zmienisz opony na wieksze, to bedzie przeklamywac. Taki szczegól :-)

> [...]
    >różnic w spalaniu w pojazdach, które mają wiekszą moc i pojemność
    >silnika niż "piździki" czyli pojazdy do 80kkm. Jeśli w pojeździe o
    >masie 2T i mocy 150kkm dowalisz 200kg to nawet tego nie poczujesz,
    >nie mówiąc już o spalaniu. W pojazdach o mniejszej mocy silnika tak i
    >wystarczy w jakimś Cienkusiu wpierdolić na tył dwie tłuste baby i już
    >masz różnicę sięgającą 1l/100km :) Dlaczego? Jak umiesz wykonać
    >dodatkową pracę, polegającą na wstawianiu spacji przed pytajnikiem,
    >to oznacza że masz wincyj energii niż ja i sam sobie to wyjaśnisz :)

    Ja tez nie czuje wiekszej roznicy, ale to bardziej dlatego, ze
    rozrzut miedzy tankowaniami przekracza mi 1l/100km.
    Wiec wplywu szerokosci na poziomie kilku % tez nie wychwyce.

    Ale na etykiecie energetycznej opony opory toczenia sa, wiec nie
    nalezy badac wplywu szerokosci na dwoch roznych oponach.

    J.