    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    Date: Tue, 27 May 2014 13:59:13 +0200

    Tue, 27 May 2014 13:30:20 +0200, MichaelData(R)

    > Sorry bo leciałem z pamieci i gdzies napisałem że to BMW przywaliło Mitsu.
    > Nie zmienia to jednak obowiązujacej reguły prawej reki, która daje
    > pierwszeństwo dla Mitsu.

    Oczywiście, że zmienia, bo nastąpiło wymuszenie pierwszeństwa na obszarze
    podporządkowanym. Reguła prawej ręki nie jest lekarstwem na całe zło --
    także w tych okolicznościach jej stosowanie jest błędne.

    > Zakładasz jednak jazdę z równą prędkoscią i pomijasz PRAWO, zastepując je
    > kulturą. OK, kultura jest wskazana ale zachowanie bezwzglednej ostroznosci i
    > stosowania się do reguł jest ponad kulturą :) Nie mam emocji w takich
    > sytuacjach ale napierw roztrząsam to w myśl prawa i reguł a później
    > kultury...

    Ja także, wzmianka o "kulturze" była tylko wtrąceniem -- niepotrzebnie
    wziąłeś to za ton przewodni. Aczkolwiek przecież gdyby nie wykazywać
    kultury, to ten z podporządkowanej musiałby STAĆ i CZEKAĆ -- a tak może
    jednak pojechać.

    W każdym razie w tej sytuacji prawo mówi, że jak ktoś ma A-7 przed
    skrzyżowaniem, to ten znak dotyczy obszaru tego skrzyżowania (jezdni,
    obwiedni). Jeśli ktoś jest podporządkowany, to ma tak przejechać
    skrzyżowanie, żeby nikt z uprzywilejowanych nie miał z nim kontaktu
    (względnie nie musiał spełniać definicji ustąpienia pierwszeństwa). Tutaj
    doszło do kolizji, ostrożności nie zachował ten, kto był do tego
    zobligowany znakiem A-7.

    Gdyby okoliczności były inne, np. kierowca Mitsu nie widziałby kierowcy w
    BMW w momencie swojego wjazdu na skrzyżowanie (choć być może BMW już
    znajdowało się, gdzieś z drugiej strony, w obszarze skrzyżowania) i to BMW
    by waliło a nie było walone, to niewykluczone że również uznałbym ten wyrok
    za błędny. Ale opierając się na opisach sytuacji z dwóch stron (co rzadko
    się zdarza w necie!) sąd postawił dobry wyrok.

    --
    Pozdor Myjk