eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRomet 4E - coś ucichł temat? Ktoś coś wie? › Re: Romet 4E - coś ucichł temat? Ktoś coś wie?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Romet 4E - coś ucichł temat? Ktoś coś wie?
    Date: Sat, 24 Sep 2011 00:33:39 +0200
    Organization: private
    Lines: 62
    Message-ID: <1...@p...pl>
    References: <j5ft7e$4d9$1@news.task.gda.pl> <j5gend$l6k$1@inews.gazeta.pl>
    <j5hgh9$tad$1@news.task.gda.pl> <j5ic1v$62q$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-121-39.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1316817221 4141 87.205.121.39 (23 Sep 2011 22:33:41 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 23 Sep 2011 22:33:41 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <j5ic1v$62q$1@inews.gazeta.pl>
    X-Priority: 3 (Normal)
    X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
    X-User: squadack
    X-Comment-To: =Marcos=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2400662
    [ ukryj nagłówki ]

    Hello =Marcos=,

    Friday, September 23, 2011, 6:29:12 PM, you wrote:

    >> Aby nie być gołosłownym do mojego poprzedniego postu, autko posiada
    >> akumulatorki o pojemności 10kWh - co ma wystarczyć na 100km (wydaje mi
    >> się, że powinno starczyć na więcej bo 2x2kW silniki przy 10kWh aku mogą
    >> pracować przez 2,5godz a przy prędkości 45km/godz auto przejedzie 120km i
    >> napewno nie przy pełnej mocy silników ale np 25 - ale niech będzie w
    >> ruchu miejskim tyle nawet tylko tyle):
    >> http://pl.wikipedia.org/wiki/Romet_4E
    >> Do tego bierzemy jakieś ogniwe LiFePO4 co przy normalnym kursie USD daje
    >> nam kwotę jakieś 111000 - 12000pln:
    >> http://www.batteryspace.com/LiFePO4-Prismatic-Module
    -3.2V-60-Ah-10C-Rate-192-wh-CE-Listed-/-UN-Ap.aspx -
    >> oczywiście ogniwa kupuje się w hurcie więc i ceny lepsze. Aby uzyskać
    >> 10kWh potrzeba 50 takich ogniwek. Cykl ich życia do pojemności 70% wynosi
    >> 3000 cykli naładowania/rozładowania. Zatem przy zasięgu 100km (dałem 100km
    >> bo powinno starczyć na dłużej -ale spada wydajność baterii - więc średnio
    >> 100km) daje nam to 300.000km. Dzieląc teraz cenę ogniw przez przebieg do
    >> osiągnięcia na baterii mamy 3,75pln na 100km! Oczywiście ceny ogniw za
    >> kilka lat będą dużo niższe (za Wh) - to są ceny aktualne. Tak więc czy to
    >> nie jest doskonały pomysł na takie autko?:)

    > Ogniwa LiFePO4 mają wg różnych producentów żywotność 1000-3000 cykli
    > naładowania/rozładowania lub 3-5-7 lat czasu. Załóżmy, że ktoś jest szalony
    > i będzie dojeżdżał do pracy 50km, co daje 100km na dobę razy 220 dni
    > roboczych. Jest to oczywiście nierealne, bo przy prędkości maksymalnej
    > 45km/h realna prędkość średnia z zatrzymaniami na światłach, skrzyżowaniach
    > to np. 35km/h, więc człowiek spędzałby w tym autku 3h na dobę. Daje to
    > 22000km/rocznie i przy najlepszych obietnicach akumulatory do wymiany będą
    > po 7 latach, czyli 154000km.
    > Załóżmy, że podana przez Ciebie cena baterii jest realna, ale to jest
    > hurtownia w Chinach, do tego trzeba doliczyć koszty transportu (co najmniej
    > 10% ceny) i polski VAT (23%), chyba, że chcesz to sprowadzać nielegalnie.
    > Cła chyba nie ma (lub jest 5%). Daje to cenę $93 x 1,1 x 1,23 = $126 za
    > sztukę razy 52 ogniwa = $6552. Przy dzisiejszym kursie dolara (3,25zł) to
    > 21300zł. Przy typowym kursie dolara (2,90zł) to 19000zł daje to
    > 12,30zł/100km. Chyba, że akurat akumulatory okażą się lipne i wytrzymają 3
    > lata zamiast 7. Wtedy daje to 28,70zł/100km. Chyba, że cena $126 za sztukę
    > jest nierealna, bo widzę, że chłopaki z forum pojazdów elektrycznych
    > zamawiają ogniwa LiFePO4 ze sprawdzonych źródeł w Azji w cenach około $170 z
    > polskim VAT i przesyłką. Wtedy może się nagle okazać, że 100km kosztuje
    > 38,80zł.
    > Dlatego żadne pojazdy elektryczne nie osiągnęły jeszcze powszechnej
    > popularności...

    Czytam te mądre wyliczenia i tak się zastanawiam, o czym mu tu
    dyskutujemy? 10kWh to 4 akumulatory ołowiowe 12.6V 200Ah. W wersji
    trakcyjnej kosztują one wielokrotnie mniej niż wszelkie wydumki Li*.*
    i mogą być produkowane w Polsce. Cena AGM 12V 200Ah to ok.
    1000-1500PLN za sztukę.

    Co do śmiałeś tezy o braku pojazdów elektrycznych, które by osiągnęły
    popularność, to przypominam, że wózki golfowe są chyba jednak
    elektryczne i bardzo popularne.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: