  • Data: 2011-09-26 13:51:29
    Temat: Re: Romet 4E - coś ucichł temat? Ktoś coś wie?
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-09-26 08:47, mcpc pisze:

    > Zgadza się - ja bardzo dokładnie liczę. Wychodzę tylko z założenia, że jeśli
    > skuter na 3kWh przejeżdża 100km to taki samochodzik (trochę cięższy od
    > skuterka) na 5kWh także spokojnie powinien! A aku o pojemności 10kWh to już
    > powinno być z 200km na trasie i stokilkadziesiąt po mieście. Do tego biorę
    > pod uwagę akumulatory wg polskiej myśli technicznej które ważą o 1/3 mniej
    > przy tej samej pojemności - czyli 140KG akumulatorów na 10kWh a to już
    > przyjemna w miarę masa - ewentualnie np 7kWh i około 100KG - też spokojnie
> [...]
    Zwróć uwagę na fakt, iż tzw. deklarowane zasięgi znacznie różnią się od
    rzeczywistych. W necie można odnaleźć testy samochodów elektrycznych o
    zasięgu deklarowanym 230 km.
    Włączasz go w chłodny poranek na dzień dobry 180 km.
    Ruszasz, pierwsze światła 170 km.
    Potem ogrzewanie, radio, wycieraczki, 130 km.
    Zatem takie deklarowane zasięgi są mocno teoretyczne, pewnie to jak
    porównywać spalanie klasycznego silnika przy 90 km/h i jeździe miejskiej.
    Zasięg będzie wyraźnie różny.