-
Data: 2011-09-24 00:33:39
Temat: Re: Romet 4E - coś ucichł temat? Ktoś coś wie?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Hello =Marcos=,
Friday, September 23, 2011, 6:29:12 PM, you wrote:
>> Aby nie być gołosłownym do mojego poprzedniego postu, autko posiada
>> akumulatorki o pojemności 10kWh - co ma wystarczyć na 100km (wydaje mi
>> się, że powinno starczyć na więcej bo 2x2kW silniki przy 10kWh aku mogą
>> pracować przez 2,5godz a przy prędkości 45km/godz auto przejedzie 120km i
>> napewno nie przy pełnej mocy silników ale np 25 - ale niech będzie w
>> ruchu miejskim tyle nawet tylko tyle):
>> http://pl.wikipedia.org/wiki/Romet_4E
>> Do tego bierzemy jakieś ogniwe LiFePO4 co przy normalnym kursie USD daje
>> nam kwotę jakieś 111000 - 12000pln:
>> http://www.batteryspace.com/LiFePO4-Prismatic-Module
-3.2V-60-Ah-10C-Rate-192-wh-CE-Listed-/-UN-Ap.aspx -
>> oczywiście ogniwa kupuje się w hurcie więc i ceny lepsze. Aby uzyskać
>> 10kWh potrzeba 50 takich ogniwek. Cykl ich życia do pojemności 70% wynosi
>> 3000 cykli naładowania/rozładowania. Zatem przy zasięgu 100km (dałem 100km
>> bo powinno starczyć na dłużej -ale spada wydajność baterii - więc średnio
>> 100km) daje nam to 300.000km. Dzieląc teraz cenę ogniw przez przebieg do
>> osiągnięcia na baterii mamy 3,75pln na 100km! Oczywiście ceny ogniw za
>> kilka lat będą dużo niższe (za Wh) - to są ceny aktualne. Tak więc czy to
>> nie jest doskonały pomysł na takie autko?:)
> Ogniwa LiFePO4 mają wg różnych producentów żywotność 1000-3000 cykli
> naładowania/rozładowania lub 3-5-7 lat czasu. Załóżmy, że ktoś jest szalony
> i będzie dojeżdżał do pracy 50km, co daje 100km na dobę razy 220 dni
> roboczych. Jest to oczywiście nierealne, bo przy prędkości maksymalnej
> 45km/h realna prędkość średnia z zatrzymaniami na światłach, skrzyżowaniach
> to np. 35km/h, więc człowiek spędzałby w tym autku 3h na dobę. Daje to
> 22000km/rocznie i przy najlepszych obietnicach akumulatory do wymiany będą
> po 7 latach, czyli 154000km.
> Załóżmy, że podana przez Ciebie cena baterii jest realna, ale to jest
> hurtownia w Chinach, do tego trzeba doliczyć koszty transportu (co najmniej
> 10% ceny) i polski VAT (23%), chyba, że chcesz to sprowadzać nielegalnie.
> Cła chyba nie ma (lub jest 5%). Daje to cenę $93 x 1,1 x 1,23 = $126 za
> sztukę razy 52 ogniwa = $6552. Przy dzisiejszym kursie dolara (3,25zł) to
> 21300zł. Przy typowym kursie dolara (2,90zł) to 19000zł daje to
> 12,30zł/100km. Chyba, że akurat akumulatory okażą się lipne i wytrzymają 3
> lata zamiast 7. Wtedy daje to 28,70zł/100km. Chyba, że cena $126 za sztukę
> jest nierealna, bo widzę, że chłopaki z forum pojazdów elektrycznych
> zamawiają ogniwa LiFePO4 ze sprawdzonych źródeł w Azji w cenach około $170 z
> polskim VAT i przesyłką. Wtedy może się nagle okazać, że 100km kosztuje
> 38,80zł.
> Dlatego żadne pojazdy elektryczne nie osiągnęły jeszcze powszechnej
> popularności...
Czytam te mądre wyliczenia i tak się zastanawiam, o czym mu tu
dyskutujemy? 10kWh to 4 akumulatory ołowiowe 12.6V 200Ah. W wersji
trakcyjnej kosztują one wielokrotnie mniej niż wszelkie wydumki Li*.*
i mogą być produkowane w Polsce. Cena AGM 12V 200Ah to ok.
1000-1500PLN za sztukę.
Co do śmiałeś tezy o braku pojazdów elektrycznych, które by osiągnęły
popularność, to przypominam, że wózki golfowe są chyba jednak
elektryczne i bardzo popularne.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 24.09.11 00:37 kogutek
- 24.09.11 09:53 mcpc
- 24.09.11 10:18 mcpc
- 24.09.11 13:06 =Marcos=
- 24.09.11 13:58 RoMan Mandziejewicz
- 24.09.11 14:18 RoMan Mandziejewicz
- 24.09.11 19:37 mcpc
- 24.09.11 20:59 ToMasz
- 24.09.11 21:28 mcpc
- 24.09.11 21:47 RoMan Mandziejewicz
- 25.09.11 09:02 mcpc
- 26.09.11 00:01 RoMan Mandziejewicz
- 26.09.11 08:47 mcpc
- 26.09.11 13:51 Wojciech Wrodarczyk
- 26.09.11 13:54 Wojciech Wrodarczyk
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=