  • Data: 2017-03-24 10:29:57
    Temat: Re: Rezystor na zasilaniu op-ampa
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-03-24 o 07:50, Adam Wysocki pisze:
    > Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:

    > Problem w tym, że czasem wyjście sprzęga się z wejściem. Po dołączeniu
    > anteny teleskopowej, jeżeli nie dotykam do masy i ustawię odpowiednio
    > duże wzmocnienie (zarówno op ampa, jak głośność), słychać pisk, którego
    > częstotliwość maleje po dotknięciu anteny. Tak jakby wejście wyłapywało
    > sygnał idący na głośnik.
    >
    > Zastanawiam się czemu. Czy to, że w oryginalnym układzie LM386 dostawał
    > sygnał na wejście odwracające zamiast na nieodwracające mogło być zrobione
    > właśnie po to, żeby wyeliminować to sprzężenie? Zamienię w weekend te
> [...]

    To, że się wzbudza przy dużym wzmocnieniu to nic dziwnego. Jeżeli zależy
    Ci na prazy z dużym wzmocnieniem tego układu to czeka Ciebie trochę
    zabawy z rysunkiem płytki itd. Zamiana wejść LMa też może pomóc, ale
    równie dobrze może popsuć. Nie spróbujesz - nie dowiesz się.
    Nie przyglądałem się zbyt uważnie rysunkowi płytki, ale te długie
    ścieżki wyglądają tak sobie.
    Nie wiem od czego są te niebieskie kabelki, ale jeżeli (jak się
    domyślam) od głośnika, a to tam obok to gniazdo wejściowe, no to masz
    raczej klasyczny błąd - wejście blisko wyjścia.
    No i dla m.cz. jedna powierzchnia masy (o ile to jest powierzchnia masy,
    bo nie widzę połączenia) to niekoniecznie jest najlepszy pomysł. A
    jeżeli ta powierzchnia wisi, no to raczej jest gorzej. Raczej, bo
    jeszcze dużo zależy od doboru punktów połączenia z masą.

    Pozdrawiam

    DD