  • Data: 2017-03-24 20:40:31
    Temat: Re: Rezystor na zasilaniu op-ampa
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-03-24 o 16:28, Adam Wysocki pisze:

    > Są od głośnika, ale część w.cz. jest oddzielona od nich masą (zobacz, że
    > najpierw masa idzie z gniazda BNC, a dopiero niżej sygnał).

    Tu nie masz części w.cz. Tu wszystko jest m.cz.
    Rozdzielenie masą nie jest takie pewne. Masa to też ścieżka i płynie
    przez nią prąd. Traktowanie masy jako powierzchni ekwipotencjalnej nie
    jest najlepszym pomysłem. Nawet gdybyś miał tam grubą blachę to i tak
    płynąłby tam jakiś prąd. Jak już to należy takie ścieżki maksymalnie od
    siebie odsunąć.

    > Tu jest trochę inaczej :)
    >
    > Masę rozdzielam pod stabilizatorem (na PCB zapomniałem o tej jednej małej
    > ścieżce, ale ją dolutowałem ręcznie już po zrobieniu zdjęcia), zasilanie
    > zresztą też. Część z tej masy idzie do części w.cz. a druga część do m.cz.
    > (tak je nazwijmy, tylko "cz" to tutaj nie częstotliwość, a czułość :)).

    OK, ale nie używaj tu takich skrótów, bo one coś konkretnego oznaczają i
    są mylące. Jak już, to możesz mówić o części małosygnałowej i mocy albo
    jakoś tak.

    > Ekran po stronie elementów jest umasiony tylko na złączu BNC, nie ma
    > nigdzie innego połączenia z masą ani nie przenosi żadnych prądów, one idą
    > tylko ścieżkami. Potencjometry i przełączniki też mają obudowy podłączone
    > do właściwej dla nich masy, którą w danym miejscu nie idą żadne prądy.
    > Dlatego tych ścieżek tak się namnożyło.
    >
    > Może powinienem odłączyć ekran od BNC i podłączyć do masy m.cz.?

    Aha, no to może popróbuj dołączyć powierzchnię masy w różnych miejscach.
    Jeżeli robisz "rozejście" masy na stabilizatorze, to tam bym zaczął, ale
    nie musi to być najlepsze miejsce. Nie jest też wykluczone że kilka
    punktów dołączenia będzie gorszych niż jeden, ale to wymaga prób albo
    dobrego przemyślenia jak gdzie i co płynie (a naprawdę jednego i
    drugiego). Łącznie z pojemnościami od powierzchni masy do ścieżek.
    A że każdy projekt to kupa różnych kompromisów - to trzeba kombinować i
    mieć nadzieję że się nie będzie wzbudzać. A w którymś momencie i tak
    pewnie trzeba będzie powiedzieć sobie że układ może mieć wzmocnienia
    tyle i więcej już nie.

    > Wisi tzn.?

    Tzn nie jest do niczego dołączona.
    Wtedy jest gorzej niż gdyby jej nie było.

    Tylko żeby nie było wątpliwości - nie przyglądałem się płytce dokładnie
    i piszę "ogólnie" na podstawie tego, co piszesz. Nie mam ani Eagle ani
    Autotraxa, zresztą może nie o to chodzi.
    I chyba powinieneś poprawić ustawienia na serwerze, bo podane przez
    Ciebie bezpośrednie odnośniki do .jpg nie działają (działają z
    http://www.chmurka.net/r/explorer/).

    Pozdrawiam

    DD