  • Data: 2017-03-29 22:41:47
    Temat: Re: Rezystor na zasilaniu op-ampa
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-03-28 o 22:52, Adam Wysocki pisze:

    > Spectrum Lab pokazuje 280-300 Hz. Przy zwiększaniu wzmocnienia
    > częstotliwość spada. Nagrane niestety telefonem, bo musiałem wyjść z domu,
    > żeby to nagrać (w domu 50 Hz całkowicie zatyka odbiornik i nic innego nie
    > słychać).
    >
    > http://www.chmurka.net/r/explorer/wzbudzanie.png (zrzut ze spectrum lab)
    > http://www.chmurka.net/r/explorer/wzbudzanie.mp4 (audio z telefonu, ciche)

    > Obstawiasz któryś konkretny? To muszą być te duże elektrolity, skoro taka
    > niska częstotliwość?

    Co powodowało zmiany dźwięku? Bo ja słyszę wzbudzenia na 2
    częstotliwościach. Pierwsze podejrzenie co do dolnej skierowałbym na
    zasilanie. Górna - nie wiem, ale najpierw spróbowałbym drugą stronę
    płytki podłączyć w innym miejscu do masy, albo i w kilku? Ale też może
    przez zasilanie lecieć - jak masz słabe elektrolity to może być warto
    dać równolegle ceramika jakiegoś. I jeszcze może warto spróbować inaczej
    wyprowadzić kable od głośnika - odlutować i nawet nie tnąc ścieżek
    doprowadzić bezpośrednio do LM-a. Tak, żeby odejść jak najdalej od
    wejścia. Tak naprawdę to takie ogólne rady, miejsc w których coś się
    może dziać jest parę i na różne sposoby można z tym wszystkim walczyć.

    Pozdrawiam

    DD