  • 21. Data: 2011-06-29 12:26:26
    Temat: Re: Rekojmia na samochod uzywany
    Od: Andy Niwiński <a...@i...pl>

    "Lukasz" <l...@b...net.pl> schrieb im Newsbeitrag
    news:iuer1v$r3s$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    > wiadomości news:iud2mm$e9j$1@news.dialog.net.pl...

    > a jeśliby firma (jednoosobowa DG) sprzedawała używane auto firmie / osobie
    > prywatnej to jest inaczej? pytam bo strach się bać sprzedawać używane auto
    > ;)

    Firmy są ZOBOWIĄZANE udzielać gwarancji.

  • 22. Data: 2011-06-29 12:33:04
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 29 Jun 2011 12:26:26 +0200 osobnik zwany Andy Niwiński
    wystukał:

    > "Lukasz" <l...@b...net.pl> schrieb im Newsbeitrag

    > Firmy są ZOBOWIĄZANE udzielać gwarancji.

    ale tylko osobom prywatnym czyli w sprzedaży konsumenckiej.
    Przy sprzedaży firma-firma można rękojmię wyłączyć

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 23. Data: 2011-06-29 12:51:16
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    > ale tylko osobom prywatnym czyli w sprzedaży konsumenckiej.
    > Przy sprzedaży firma-firma można rękojmię wyłączyć

    czyli kupując auto na potrzeby działalności, np. 20 letniego żuka i
    sprzedając go po roku muszę dać gwarancję na niego (choć sam go posiadając
    nie mam gwarancji czy jutro odpali) gdy sprzedaję go osobie prywatnej, a gdy
    firmie - muszę zaznaczyć - na fakturze sprzedaży? - że wyłączam prawo do
    rękojmi? Nie uważacie że to głupota?

    Lukasz

  • 24. Data: 2011-06-29 12:56:03
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@b...net.pl> napisał w
    wiadomości news:iuf03a$g79$1@inews.gazeta.pl...

    czy możecie przytoczyć odpowiednie przepisy mówiące o tym że muszę udzielić
    gwarancji/ rękojmi na sprzedawane środki trwałe?

    Lukasz

  • 25. Data: 2011-06-29 13:27:12
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Lukasz

> [...]
    > prywatnej, a gdy firmie - muszę zaznaczyć - na fakturze sprzedaży? - że
    > wyłączam prawo do rękojmi? Nie uważacie że to głupota?

    Nie musisz, to jakieś bzdety. Nie jestem prawnikiem, jednak zgodnie ze
    znanym mi orzecznictwem sprzedawca nieprofesjonalny (osoba prywatna, ale
    także firma nie zajmująca się na co dzień handlem samochodami, tylko
    wyprzedająca po prostu własną flotę) odpowiada wyłącznie za wady, które
    ŚWIADOMIE zataił.

  • 26. Data: 2011-06-29 13:31:41
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 29-06-2011 02:53, to pisze:

    > Gość miał pecha i cwaniaczy. Niezły bezczel. Kupił auto z przebiegiem 255

    Mało takich?
    Warsztaty też mają problemy z wyłudzaczami. Potrafi taki cwaniak np.
    rozpieprzyć mocowanie żarówki w reflektorze, jakoś ją tam upchnąć - po
    czym udając greka przyjechać na jej wymianę. Jak mu powiesz że w
    zasadzie to ma do wymiany reflektor, to się oburzy i zażąda wymiany na
    koszt warsztatu - bo przecież z dobrym przyjechał!

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 27. Data: 2011-06-29 15:51:07
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-06-29 12:26, Andy Niwiński pisze:

    > "Lukasz" <l...@b...net.pl> schrieb im Newsbeitrag

    > Firmy są ZOBOWIĄZANE udzielać gwarancji.

    Ale tylko na towar, którym handlują. Środki trwałe w to nie wchodzą.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 28. Data: 2011-06-29 16:56:00
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości news:iufake$h22$1@news.dialog.net.pl...

    > Ale tylko na towar, którym handlują. Środki trwałe w to nie wchodzą.

    IMO to też przegięcie, co ma komis wiedzieć o używanym aucie skoro nawet
    właściciel może nie wiedzieć o jego wadach...
    Moim zdaniem rękojmia/gwarancja nie dotyczy rzeczy używanych, jeżeli
    kupujący wie o tym że rzecz nabyta nie jest fabrycznie nowa i taka nie
    podlega gwarancji/rękojmi - ale mogę się mylić - obalcie moje stwierdzenie
    paragrafami :)

    Lukasz

  • 29. Data: 2011-06-29 20:27:29
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    to pisze:
    > begin huri_khan

    > To nie ma akurat żadnego znaczenia...

    dlaczego? To może fakt ze ktoś komuś przekazuje auto a inna osoba
    pieniądze też niema znaczenia?

    ToMasz

  • 30. Data: 2011-06-29 20:31:31
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > Firmy są ZOBOWIĄZANE udzielać gwarancji.

    kłamstwo. Gwarancja to DOBROWOLNE zobowiązanie producenta/sprzedawcy

    ToMasz