  • 1. Data: 2011-06-28 00:03:25
    Temat: Parę słów o fotoradarach
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Ktoś życzliwy (pozdrawiam) znalazł gdzieś przez webowe bramki mój
    poprzedni wątek o fotoradarach, odszukał mojego maila i napisał mi kilka
    słów o ogólnej sytuacji fotoradarowej.

    No więc obecnie jest straszna sraczka pod względem gminnych fotoradarów
    spowodowana ogromnymi brakami wpływów z fotoradarów w gminnych budżetach.
    Nałożyło się na to kilka spraw i gminy teraz mają poważne problemy
    finansowe.
    Chodzi o takie małe, biedne gminy którym trafiła się jakaś popularna
    droga z dużym natężeniem ruchu, gdzie fotoradarem można było zarobić
    istotne dla budżetu kwoty pieniędzy.

    Po pierwsze nie doceniono kierowców - bo dawno temu jak gmina kupiła
    sobie pierwszy fotoradar to okazało się że jest z tego kupa kasy. No to
    gmina kupiła drugi i była druga kupa kasy. To gminy wpadły na pomysł
    żeby kupić fotoradarów np. 10 i spodziewały się 10x większej kupy kasy,
    a tu się okazało że wpływy nie wzrosły.
    Po prostu fotoradary stanęły prawie wszędzie, to ludzie zaczęli jeździć
    wolniej.

    Do tego z powodu zawirowań prawnych w tym roku (brak rozporządzenia),
    przez kilka miesięcy fotoradary leżały w magazynach i nie zarabiały na
    siebie. Chociaż co odważniejsze gminy jednak fotoradary wyciągnęły nie
    czekając na rozporządzenie.

    Teraz wchodzi to nowe rozporządzenie które również wygląda dla nich
    problematycznie - fotoradary będą wyraźnie oznakowane (również
    przenośne), a w sytuacji kiedy wkładu nie ma w budce oznakowanie musi
    być zdjęte albo zasłonięte, podniesiona będzie tolerancja, znikną atrapy
    itp. itd.
    Czyli kierowcy będą wiedzieć gdzie jest fotoradar, a gdzie nie ma i po
    prostu przed nim zwolnią i znowu nie zapłacą.

    Problem dla gmin jest poważny, bo gminy uchwalają budżety z
    wyprzedzeniem, czyli na obecny rok w gminnych budżetach przewidziane są
    duże wpływy z fotoradarów, których to wpływów póki co nie ma.
    To są pieniądze już zaplanowane na konkretne wydatki, a czasami nawet
    już wydane, no i lepiej żeby się "znalazły", bo jak nie to ktoś zacznie
    o te pieniądze pytać.
    No i na straże gminne są teraz silne naciski żeby jednak pieniądze się
    za wszelką cenę pojawiły.

    Stąd mandaty za jakiekolwiek przekroczenia prędkości, do tego można
    podobno w niektórych urządzeniach łatwo manipulować konfiguracją kąta
    wykonywania zdjęcia w fotoradarze, czym można zawyżać wyniki pomiarów.
    Stawianie fotoradarów w dziwnych miejscach, na jakiś niepotrzebnych
    ograniczeniach prędkości ciągnących się kilometrami przez pola itp.

    Rzeczami takimi jak dokładność urządzenia nikt się nie przejmuje - ważne
    żeby wysyłać jak najwięcej mandatów, na jakiekolwiek kwoty.
    Przecież prawie nikt nie będzie się trzaskał po sadach o 50zł, a
    większość zapłaci i pojedzie dalej.

    I jak radzi kolega - jak się chce mieć święty spokój, to przy
    fotoradarze jedź o 10km/h mniej niż prędkość dozwolona. Póki co tyle
    powinno wystarczyć żeby nie było fotki, jak jedziesz szybciej - ryzykujesz.

    Przestrzega też przed opracowanym już pomysłem na nowe rozporządzenie -
    bo wymagane jest oznakowanie fotoradarów i likwidacja (zasłonięcie lub
    demontaż) oznakowania jak fotoradar nie jest aktywny.
    Wystarczy żeby strażnik przez "roztargnienie" zapominał odsłonić znaków
    i już kierowcy widząc narzuconą na znak plandekę dadzą się nabrać,
    rozpędzą się do 53km/h i będzie można wysyłać mandaty nie uwzględniając
    oczywiście żadnych tolerancji, błędów itp., bo po co?

    Tu jeszcze tak dla przypomnienia:
    http://www.youtube.com/watch?v=NkD0SiW_dTQ&t=3s

    I odpowiedź:
    http://www.youtube.com/watch?v=qhsptzbjHiE&t=5s

  • 2. Data: 2011-06-28 00:26:22
    Temat: Re: Parę słów o fotoradarach
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-06-28 00:03, Tomasz Pyra pisze:
    > Ktoś życzliwy (pozdrawiam) znalazł gdzieś przez webowe bramki
    > mój poprzedni wątek o fotoradarach, odszukał mojego maila i
    > napisał mi kilka słów o ogólnej sytuacji fotoradarowej.

    I to poniżej to cytat życzliwego, czy co ?

    > No więc obecnie jest straszna sraczka pod względem gminnych
    > fotoradarów spowodowana ogromnymi brakami wpływów z fotoradarów
> [...]

    A to , to ładny strzał w ryja. Z rządzącymi tak już jest, że jak
    zapytasz o hasła z kampanii - nie bardzo wiedzą którędy spierdalać.

    Rządziły lewaki - ni huja nie zniesiono zakazu aborcji, nie
    zrobiono "refinansowania" antykoncepcji, nie wypierdolono
    kościoła z życia publicznego. Ba ! Powstała "KOMISJA" która
    ukradła więcej niż rządzący.

    Rządzili ci z prawej - nóż otwierał mi się w kieszeni (nie będę
    wymieniał), i "na złość mamie" zagłosowałem na PO (skoro ci z
    lewa i z prawa huja zrobili w tematach, którymi mnie przekonali ...

    Pozostaje tylko i wyłącznie (dla osób o moich poglądach)
    koalicja Palikota z Mikke.

    Czyżby znów czas szukać roboty poza PL ? Wyspy w Grecji już na
    sprzedaż ?

    Ale troszkę EOTuję i zasmradzam grupę polityką ...
    --
    Jak ja kurwa nienawidzę PH (DH) z parametrem PAR niższym niż 50 %
    KURWA !!!

  • 3. Data: 2011-06-28 00:39:18
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > I to poniżej to cytat życzliwego, czy co ?

    Moja interpretacja tego co napisał.
    Jakoś nie czułem się upoważniony do copy&paste z maila którego dostałem
    - będzie chciał, sam napisze, chociaż chyba nie jest to ktoś z pms.

    W sumie istotna informacja jest taka że gminy sobie pozakładały
    kosmiczne wpływy z fotoradarów za ten rok, kasę już mogły wydać, a tu
    nagle tych pieniędzy nie ma.
    No i będzie kombinowanie jak tu kasę wyszarpać.

    Ano właśnie.

  • 4. Data: 2011-06-28 00:55:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tomasz,

    Tuesday, June 28, 2011, 12:03:25 AM, you wrote:

    [...]

    > I jak radzi kolega - jak się chce mieć święty spokój, to przy
    > fotoradarze jedź o 10km/h mniej niż prędkość dozwolona.

    Odwaliło Ci?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2011-06-28 01:07:43
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-06-28 00:39, Tomasz Pyra pisze:

    > W sumie istotna informacja jest taka że gminy sobie pozakładały
    > kosmiczne wpływy z fotoradarów za ten rok, kasę już mogły wydać,
    > a tu nagle tych pieniędzy nie ma.

    Bez obrazy: POOOOOWAAAAAAŻNIEEEEEEE ? :) Przecie klepiemy o tym
    od o ho ho ... i od wystąpienia eseldowców, którzy rzucili
    publicznie liczbami "gratulując" Białemu Borowi, którego bodaj
    (mogę się mylić) 70 % budżetu opierało się na wpływach z
    śmietnika :)

  • 6. Data: 2011-06-28 01:11:00
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > Hello Tomasz,
    >
    > Tuesday, June 28, 2011, 12:03:25 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Odwaliło Ci?

    No wiesz - ja dostałem fotkę za więcej niż jechałem.
    Wiedziałem, że FR działa, zwolniłem, a błysnęło i teraz się będę o to
    sądził.

    Więc jeżdżenie o 10km/h wolniej to faktycznie może być niezła rada w
    sytuacji kiedy faktycznie majstrują, lub po prostu źle ustawią coś przy
    kątach robienia zdjęć.

  • 7. Data: 2011-06-28 01:13:48
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]
    > ho ... i od wystąpienia eseldowców, którzy rzucili publicznie liczbami
    > "gratulując" Białemu Borowi, którego bodaj (mogę się mylić) 70 % budżetu

    No ale co innego jak kasa była i wszyscy (prawie) byli zadowoleni.
    A co innego teraz, jak nagle kura znosząca złote jaja zdechła i kasy "ni
    ma".

  • 8. Data: 2011-06-28 01:16:01
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-06-28 01:13, Tomasz Pyra pisze:

    > No ale co innego jak kasa była i wszyscy (prawie) byli zadowoleni.
    > A co innego teraz, jak nagle kura znosząca złote jaja zdechła i
    > kasy "ni ma".

    Budżet nie wykonany, zmiana warty ... nie bałbym się "mega
    bezprawia" bo "kasy ni ma". Środki do walczenia z tą swołoczą
    jaką są fotki gmin 2 metry przed końcem zabudowanego są. Oni nas
    "janosikowym" - ja ich jak murgrabia i "huj". W przyrodzie nic
    nie ginie.

  • 9. Data: 2011-06-28 01:17:42
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-06-28 01:11, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    >
    > Więc jeżdżenie o 10km/h wolniej to faktycznie może być niezła rada w
    > sytuacji kiedy faktycznie majstrują, lub po prostu źle ustawią coś przy

    w piątek przejeżdżałem przez Rewal.

    Miałem na budziku 60. Budziki łżą, więc jechałem
    pewnie 55. I błysnęło.
    Czekam teraz na zdjęcie z wakacji, gdzie będzie 55/50.
    To oprawie w ramki i powieszę na ścianie.

  • 10. Data: 2011-06-28 01:19:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tomasz,

    Tuesday, June 28, 2011, 1:11:00 AM, you wrote:

    > No wiesz - ja dostałem fotkę za więcej niż jechałem.

    A może jednak jechałeś te 62km/h - dasz sobie głowę obciąć?

    > Wiedziałem, że FR działa, zwolniłem, a błysnęło i teraz się będę o to
    > sądził.

    Nie sądzę (nomen omen), żeby sąd w ogóle podjął sprawę.

    > Więc jeżdżenie o 10km/h wolniej to faktycznie może być niezła rada w
    > sytuacji kiedy faktycznie majstrują, lub po prostu źle ustawią coś przy
    > kątach robienia zdjęć.

    Facet, na podstawie _pojedynczego_ przypadku odwalenia straszaków
    wiejskich chcesz blokować ruch w całej Polsce? Opamiętaj się. Już
    wystarczy, że liczniki w samochodach zawyżają o te kilka km/h - chcesz
    do tego dokładać jeszcze 10?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl