  • 1. Data: 2011-06-28 19:04:18
    Temat: Rekojmia na samochod uzywany
    Od: TheStachoo <...@...3>

    Witam,

    Sprawa wygląda następująco; na początku kwietnia sprzedałem auto -
    Focusa 2001r, z prawdziwym przebiegiem ~255kkm.
    Kupujący dostał wszystkie papiery które miałem do tego samochodu;
    książkę serwisową, faktury, paragony itp. pojechał na stację poogladał,
    zrobił przegląd i dokonaliśmy transakcji.
    W dniu dzisiejszym dostałem pocztą "zawiadomienie o wykryciu wady
    ukrytej", w skrócie; jechał i pękł pasek rozrządu przez uszkodzoną
    obudowę rozrządu (podczas wymiany jak sądzi) w związku z czym musiał
    naprawić auto za ~1700pln i żąda zwrotu poniesionej kwoty powołując się
    na $560 kc.
    Pasek rozrządu wymianiałem jakoś w listopadzie zeszłego roku przy
    ~245kkm, o czym kupującego poinformowałem i paragon na zakupiona część
    dałem.

    Nie sprzedałem bubla, po prostu facet miał pecha, bądź chce wyłudzić
    $$$. Czy w takim wypadku rzeczywiście działa prawo rękojmi? Co zrobić w
    takiej sytuacji?

    --
    TheStachoo

  • 2. Data: 2011-06-28 19:06:55
    Temat: Re: Rekojmia na samochod uzywany
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-06-28 19:04, TheStachoo pisze:

    > Nie sprzedałem bubla, po prostu facet miał pecha, bądź chce wyłudzić
    > $$$. Czy w takim wypadku rzeczywiście działa prawo rękojmi? Co zrobić w
    > takiej sytuacji?

    Sprzedawałeś jako osoba prywatna drugiej osobie prywatnej?

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 3. Data: 2011-06-28 19:09:56
    Od: TheStachoo <...@...3>

    W dniu 2011-06-28 19:06, Grejon pisze:

    > Sprzedawałeś jako osoba prywatna drugiej osobie prywatnej?

    Tak

    --
    TheStachoo

  • 4. Data: 2011-06-28 19:23:33
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-06-28 19:09, TheStachoo pisze:

    > Tak

    No to jesteś czysty. A facet ma pecha i wrednie próbuje go zrzucić na
    Ciebie.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 5. Data: 2011-06-28 19:26:00
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    Użytkownik "TheStachoo" <...@...3> napisał w wiadomości

    > Tak

    "widziały gały co brały"
    Może się cmoknąć, cfaniaczek. Zapytać, czy Polak Katolik :-(
    http://www.serwisprawa.pl/porady_prawne,28,965,rekoj
    mia-z-tytulu-sprzedazy-samochodu-z-wada
    http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=79866

  • 6. Data: 2011-06-28 19:41:19
    Od: "Paweł W." <p...@w...onet.pl>

    > Witam,
    Co zrobić w
    > takiej sytuacji?

    Olej ;-)

    > TheStachoo

    P.

  • 7. Data: 2011-06-28 19:55:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" napisał w wiadomości grup
    > Tak
    >
    >No to jesteś czysty. A facet ma pecha i wrednie próbuje go zrzucić
    >na Ciebie.

    Ja bym tam radzil odrzucic roszczenie z uwagi na niezgloszenie wady i
    nieuzgodnienie zakresu i kosztu naprawy. To chyba bardziej do sadu
    przemowi niz rzekoma czystosc. W koncu jak rozumiem sprzedawca
    deklarowal ze pasek nie wymaga wymiany w najblizszym czasie.

    J.

  • 8. Data: 2011-06-28 20:12:24
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

> [...]
    > 2001r, z prawdziwym przebiegiem ~255kkm.
    > ~245kkm, o czym kupującego poinformowałem i paragon na zakupiona część

    Cofales licznik? ;-)

  • 9. Data: 2011-06-28 20:18:10
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    > No to jesteś czysty. A facet ma pecha i wrednie próbuje go zrzucić na
    > Ciebie.

    Czytam KC 556-576 i jedynie 558 daje możliwość wyłączenia rękojmi, ale
    to "nie działa", jeśli sprzedający podstępnie zataił wadę.

    IMO oznacza to tyle, że w tym przypadku, jeśli sprzedający nie wiedział,
    że obudowa jest uszkodzona, to rękojmia tej wady nie obejmuje.

    Pytanie, jak udowodnić wiedział / nie wiedział? Czy w ogłoszeniu o
    sprzedaży było np. "stan techniczny bardzo dobry"? Bo deklaracja "bardzo
    dobry" wyklucza uszkodzoną obudowę paska rozrządu...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm