  • 1. Data: 2011-06-27 23:41:29
    Temat: dodatki do paliwa a silnik
    Od: "A5tu5" <a...@v...pl>

    Witajcie,
    na stacja paliw można kupić jakieś dodatki do paliwa (chodzi mi o benzynę).
    Czasem rozwiązaniem usunięcia jakiś śmieci/nagaru/innego syfu z silnika jest
    "przepalenie" go uszlachetniając paliwo - przynajmniej tak twierdzą
    "mechaniorzy".

    Moje pytanie dotyczy silnika stosunkowo małego (1.5) i leniwego, niby 90KM
    ale o szaleństwach oczywiście nie ma mowy, tym bardziej że po włączeniu
    klimy moc i dynamika jest jeszcze mniejsza. Po dodaniu takiego
    uszlachetniacza osiągi zauważalnie poprawiają się, przynajmniej przy
    mniejszych prędkościach, szczególnie gdy mówimy o jeździe po mieście -
    dynamiczniejszy start, jakaś taka "żwawość" ogarnia samochód ;) Mam coraz
    częściej myśli, aby przedawkować ten specyfik, ale waham się z oczywistych
    względów. Nie chcę zmieniać samochodu na taki z silnikiem o większej mocy,
    chcę po prostu jeździć tym czym jeżdżę ale żwawiej i dynamiczniej.

    Pytanie takie, czy dodawanie takiego świństwa co tankowanie może uszkodzić
    silnik lub jakoś szczególnie go "zużyć"? Praktykować ten proceder czy sobie
    odpuścić... ?

    A5tu5
    www.ebos.pl

  • 2. Data: 2011-06-28 09:00:33
    Temat: Re: dodatki do paliwa a silnik
    Od: btn <w...@b...pl>

    W dniu 2011-06-27 23:41, A5tu5 pisze:
> [...]
    >
    > Pytanie takie, czy dodawanie takiego świństwa co tankowanie może
    > uszkodzić silnik lub jakoś szczególnie go "zużyć"? Praktykować ten

    A jaki środek używasz w tej chwili ?
    Powiem tak - "przedawkowanie" raczej nic nie da, a może zaszkodzić.