  • 11. Data: 2011-06-28 21:18:44
    Temat: Re: Rekojmia na samochod uzywany
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 28.06.2011 19:04, TheStachoo pisze:
    > W dniu dzisiejszym dostałem pocztą "zawiadomienie o wykryciu wady
    > ukrytej", w skrócie; jechał i pękł pasek rozrządu
    > Co zrobić w takiej sytuacji?

    Ja bym tą samą drogą (listownie) ręcznym pismem odpisał bez paragrafów i
    bełkotu, że jest mi przykro i jeśli miałbym świadomość o tym uszkodzeniu
    to przecież bym poinformował. I tyle. W takiej sytuacji nie ma co w
    ogóle doprowadzać do konfrontacji i udowadniania kto co może, bo to nie
    ma przecież sensu...

    S.

  • 12. Data: 2011-06-28 21:56:41
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Dysiek wrote:

    > Cofales licznik? ;-)

    Ze niby jak cofał? 10 tysięcy km to za mało na pół roku jazdy?

    --
    Pozdro
    Massai

  • 13. Data: 2011-06-28 22:05:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LEPEK" napisał w wiadomości grup

    >Czytam KC 556-576 i jedynie 558 daje możliwość wyłączenia rękojmi,
    >ale to "nie działa", jeśli sprzedający podstępnie zataił wadę.
    >IMO oznacza to tyle, że w tym przypadku, jeśli sprzedający nie
    >wiedział, że obudowa jest uszkodzona, to rękojmia tej wady nie
    >obejmuje.

    Zaraz - ja sie moze myle lub pamietam przestarzala wersje, ale
    rekojmia domyslnie jest udzielana, na rok.
    Mozna w umowie wyraznie napisac ze jej nie ma - i wtedy bedzie
    adekwatne podstepne zatajenie.

    Tu raczej trzeba szukac w komentarzach co znaczy "po przejsciu ryzyka
    na kupujacego" czy jakos tak sformulowane.

    >Pytanie, jak udowodnić wiedział / nie wiedział? Czy w ogłoszeniu o
    >sprzedaży było np. "stan techniczny bardzo dobry"? Bo deklaracja
    >"bardzo dobry" wyklucza uszkodzoną obudowę paska rozrządu...

    no ba, uszkodzil mechanik przy ostaniej wymianie, ale przeciez sie nie
    przyznal, wiec wlasciciel nic o tym nie wie. :-)
    Jakby wiedzial to by nie przejechal 10kkm na wlasne ryzyko..

    J.

  • 14. Data: 2011-06-28 22:11:22
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-28 19:04, TheStachoo pisze:

    > Nie sprzedałem bubla, po prostu facet miał pecha, bądź chce wyłudzić
    > $$$. Czy w takim wypadku rzeczywiście działa prawo rękojmi? Co zrobić w
    > takiej sytuacji?
    Olej.
    Pasek pękł po sprzedaży (nie był sprzedawany z urwanym paskiem). Nie
    miał więc żadnej wady ukrytej w momencie sprzedaży.
    Co miało wpływ na urwanie paska rozrządu - nie wiadomo.

    Gość to jakiś domorosły prawnik; usiłuje wyrwać od Ciebie kasę.
    Przekieruj go do warsztatu gdzie robiłeś rozrząd.

    M.

  • 15. Data: 2011-06-28 22:14:29
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    TheStachoo pisze:

    > W dniu dzisiejszym dostałem pocztą "zawiadomienie o wykryciu wady
    > ukrytej", w skrócie; jechał i pękł pasek rozrządu przez uszkodzoną
    > obudowę rozrządu (podczas wymiany jak sądzi) w związku z czym musiał
    nie musiał. Skoro auto jest wg niego na czymś co roboczo nazwiemy
    "gwarancją" to gwarant, czyli roboczo TY decydujesz o tym jak usterkę
    usuniesz. Równie dobrze mogli jechać do serwisu w Tokyo i zarządać
    opłaty za przesyłkę.
    > naprawić auto za ~1700pln i żąda zwrotu poniesionej kwoty powołując się
    > na $560 kc.
    Sprawdź podstawę prawną i wklej ją tutaj. Z tego co wiem, umowa jest
    umową i jakiekolwiek przepisy "wyższe" ograniczające lub zmieniajace
    zapisy umowy, dotyczą jedyne sprzedaży konsumenckiej, wiec relacji
    firma- osoba prywatna.

    ToMasz

  • 16. Data: 2011-06-28 23:57:39
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Tue, 28 Jun 2011 19:04:18 +0200, TheStachoo napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Sprawa wygląda następująco; na początku kwietnia sprzedałem auto -
    > Focusa 2001r, z prawdziwym przebiegiem ~255kkm.
    > Kupujący dostał wszystkie papiery które miałem do tego samochodu;
    > książkę serwisową, faktury, paragony itp. pojechał na stację poogladał,
    > zrobił przegląd i dokonaliśmy transakcji.

    Skoro na stacji nie wykryli wady to może jednak jej nie było ?
    Więc może gość samemu coś grzebał.

    > W dniu dzisiejszym dostałem pocztą "zawiadomienie o wykryciu wady
    > ukrytej", w skrócie; jechał i pękł pasek rozrządu przez uszkodzoną
    > obudowę rozrządu (podczas wymiany jak sądzi) w związku z czym musiał

    Nie wiem jak jest tam zabudowany pasek ale może pęknięty pasek uszkodził
    obudowę ?

    Ogólnie to przeczytaj umowę i jeżeli jest tam paragraf o zaznajomieniu się
    ze stanem technicznnym to odpisz gościowi, że łączysz się z nim w bólu.

    P.S. Czy jest możliwe żeby przejechać ponad 10 kkm z takim uszkodzeniem ?
    Niech wypowiedzą się mechanicy.

  • 17. Data: 2011-06-29 02:51:40
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin huri_khan

    > Ogólnie to przeczytaj umowę i jeżeli jest tam paragraf o zaznajomieniu
    > się ze stanem technicznnym to odpisz gościowi, że łączysz się z nim w
    > bólu.

    To nie ma akurat żadnego znaczenia...

  • 18. Data: 2011-06-29 02:53:04
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin TheStachoo

    > Tak

    Gość miał pecha i cwaniaczy. Niezły bezczel. Kupił auto z przebiegiem 255
    tys. km i dziwi się, że coś mu się w nim popsuło. Jak chce mieć nowy na
    gwarancji, to niech sobie kupi w salonie.

  • 19. Data: 2011-06-29 09:43:53
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    > no ba, uszkodzil mechanik przy ostaniej wymianie, ale przeciez sie nie
    > przyznal, wiec wlasciciel nic o tym nie wie. :-)
    > Jakby wiedzial to by nie przejechal 10kkm na wlasne ryzyko..

    Byli w ASO wybranym przez kupującego? ASO nie zauważyło? Na drzewo,w
    podskokach, ze śpiewem na ustach.

  • 20. Data: 2011-06-29 11:25:12
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości news:iud2mm$e9j$1@news.dialog.net.pl...

    > No to jesteś czysty. A facet ma pecha i wrednie próbuje go zrzucić na
    > Ciebie.

    a jeśliby firma (jednoosobowa DG) sprzedawała używane auto firmie / osobie
    prywatnej to jest inaczej? pytam bo strach się bać sprzedawać używane auto
    ;)

    Lukasz