  • 41. Data: 2011-07-01 10:43:34
    Temat: Re: Rekojmia na samochod uzywany
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LEPEK" napisał w
    W dniu 2011-06-29 09:43, !sp pisze:

    >A co ma jakaś trzecia strona do umowy kupna - sprzedaży?

    Ma o tyle ze
    a) kupujacy niewatpliwie zapoznal sie ze stanem pojazdu i galy
    widzialy co braly,
    b) jesli wada byla ukryta to gleboko to i sprzedajacy mogl jej nie
    dostrzegac tak samo jak specjalisci z ASO.

    Oczywiscie nadal nie wyklucza to ze sprzedajacy o wadzie wiedzial i ja
    zatail, wiedzac tez ze nie ujawni sie w czasie zwyklego przegladu.

    J.

  • 42. Data: 2011-07-01 10:56:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lukasz" napisał w wiadomości grup
    >a jeśliby firma (jednoosobowa DG) sprzedawała używane auto firmie /
    >osobie prywatnej to jest inaczej? pytam bo strach się bać sprzedawać
    >używane auto ;)

    Jest o tyle inaczej ze wtedy wchodza przepisy o sprzedazy
    konsumenckiej.

    Nie ma rekojmii w rozumieniu KC, natomiast te przepisy zapewniaja
    zblizona forme ochrony choc to temat na dluzsza dyskusje prawnicza,
    najlepiej z udzialem SN.

    Co wiecej - dotyczy to tez zakupu w komisie.

    J.