eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyReklama i czas reakcjiRe: Reklama i czas reakcji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Reklama i czas reakcji
    Date: Sun, 17 Nov 2013 11:28:32 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 50
    Message-ID: <l6a5op$ta7$1@node2.news.atman.pl>
    References: <52846bf6$0$2142$65785112@news.neostrada.pl>
    <pomnh23py7ia.47rjlegjmgxp$.dlg@40tude.net>
    <s...@t...dom.local> <l68kon$jb3$1@speranza.aioe.org>
    <1781ur02wx4hb$.gxm29tfckcgw$.dlg@40tude.net>
    <vmfjyx0ja281.1pnkk5uvcex7j$.dlg@40tude.net>
    <l6a2e0$t7t$1@mx1.internetia.pl>
    <528891fe$0$2284$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: host-89-231-110-82.warszawa.mm.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1384684121 30023 89.231.110.82 (17 Nov 2013 10:28:41
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 17 Nov 2013 10:28:41 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/24.1.0
    In-Reply-To: <528891fe$0$2284$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2511096
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-11-17 10:53, sqlwiel pisze:
    > W dniu 2013-11-17 10:18, John Kołalsky pisze:
    >>
    >> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>
    >>
    >>>
    >>>> To zupełnie inny czas reakcji niż ten gdzie w pełnym skupieniu i z
    >>>> napiętymi mięśniami oczekujemy nagłego bodźca (typu zapalenie
    >>>> światła) po
    >>>> którym trzeba nacisnąć przycisk.
    >>>
    >>> Ale jedziemy i widzimy ze przejscie sie zbliza ...
    >>
    >> Przejście się nie zbliża, to my się zbliżamy :-)
    >
    > A mnie kiedyś napadł krawężnik i uderzył w czoło! :)
    > Teoria względności :)
    > Przyp (o teorii względności): Jak komuś wsadzę palec do dupy, to on ma
    > palec w dupie i ja mam palec w dupie. Mamy więc dwa palce i dwie dupy... :)
    >
    > Co do tego czasu reakcji:
    > Jedna sekunda, to kawał czasu. Przy prędkości 50km/h obiekt pokonuje w
    > tym czasie prawie 14m! To ponad 3 długości samochodu!
    > Zgoda - trudno zrobić eksperyment, gdzie badany kierowca "nie spodziewa
    > się", choć przecież powinien, wystąpienia niespodziewanego czynnika.
    > Wyobraźcie więc sobie, że w ruchu miejskim pojazd przed Wami nagle
    > hamuje (bo kierowca pierwszy raz jedzie automatem i zamiast sprzęgła
    > gwałtownie nacisnął hamulec).
    > No i co - każdy wdupi? Myślę, że większość jednak nie wdupi.
    >
    > Kierowca (nie-dupa) rutynowo jest wyczulony na sygnały zagrożenia, typu
    > np. pieszy zbliżający się do krawężnika, kołyszący się rowerzysta itp.
    > To się widzi "kątem oka", interpretuje w podświadomości i wtedy noga już
    > jest nad hamulcem. Ale to jest zdolność przewidywania, a my tu nie o tym.
    >
    > Nie wierzę w tę "ponad sekundę". Obstawiam czas rzędu 0.3s od zauważenia
    > pieszego wychodzącego nagle na jezdnię (powiedzmy zza drzewa lub
    > pojazdu) do rozpoczęcia hamowania (śladu na asfalcie) u trzeźwego,
    > przeciętnie doświadczonego kierowcy.

    Jeszcze sobie to rozpisz na zorientowanie się, ruch nogą, naciśnięcie
    pedału, to Ci wyjdzie, że pedał do zablokowania kół naciskasz w pół
    dziesiątej sekundy.

    0,3 to nierealne (od zauważenia do zablokowania). Samo biegnięcie
    impulsu nerwowego do nogi to kilka setnych sekundy.

    --
    Liwiusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: