-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Reklama i czas reakcji
Date: Sun, 17 Nov 2013 11:28:32 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 50
Message-ID: <l6a5op$ta7$1@node2.news.atman.pl>
References: <52846bf6$0$2142$65785112@news.neostrada.pl>
<pomnh23py7ia.47rjlegjmgxp$.dlg@40tude.net>
<s...@t...dom.local> <l68kon$jb3$1@speranza.aioe.org>
<1781ur02wx4hb$.gxm29tfckcgw$.dlg@40tude.net>
<vmfjyx0ja281.1pnkk5uvcex7j$.dlg@40tude.net>
<l6a2e0$t7t$1@mx1.internetia.pl>
<528891fe$0$2284$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: host-89-231-110-82.warszawa.mm.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1384684121 30023 89.231.110.82 (17 Nov 2013 10:28:41
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 17 Nov 2013 10:28:41 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
Thunderbird/24.1.0
In-Reply-To: <528891fe$0$2284$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2511096
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2013-11-17 10:53, sqlwiel pisze:
> W dniu 2013-11-17 10:18, John Kołalsky pisze:
>>
>> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>
>>
>>>
>>>> To zupełnie inny czas reakcji niż ten gdzie w pełnym skupieniu i z
>>>> napiętymi mięśniami oczekujemy nagłego bodźca (typu zapalenie
>>>> światła) po
>>>> którym trzeba nacisnąć przycisk.
>>>
>>> Ale jedziemy i widzimy ze przejscie sie zbliza ...
>>
>> Przejście się nie zbliża, to my się zbliżamy :-)
>
> A mnie kiedyś napadł krawężnik i uderzył w czoło! :)
> Teoria względności :)
> Przyp (o teorii względności): Jak komuś wsadzę palec do dupy, to on ma
> palec w dupie i ja mam palec w dupie. Mamy więc dwa palce i dwie dupy... :)
>
> Co do tego czasu reakcji:
> Jedna sekunda, to kawał czasu. Przy prędkości 50km/h obiekt pokonuje w
> tym czasie prawie 14m! To ponad 3 długości samochodu!
> Zgoda - trudno zrobić eksperyment, gdzie badany kierowca "nie spodziewa
> się", choć przecież powinien, wystąpienia niespodziewanego czynnika.
> Wyobraźcie więc sobie, że w ruchu miejskim pojazd przed Wami nagle
> hamuje (bo kierowca pierwszy raz jedzie automatem i zamiast sprzęgła
> gwałtownie nacisnął hamulec).
> No i co - każdy wdupi? Myślę, że większość jednak nie wdupi.
>
> Kierowca (nie-dupa) rutynowo jest wyczulony na sygnały zagrożenia, typu
> np. pieszy zbliżający się do krawężnika, kołyszący się rowerzysta itp.
> To się widzi "kątem oka", interpretuje w podświadomości i wtedy noga już
> jest nad hamulcem. Ale to jest zdolność przewidywania, a my tu nie o tym.
>
> Nie wierzę w tę "ponad sekundę". Obstawiam czas rzędu 0.3s od zauważenia
> pieszego wychodzącego nagle na jezdnię (powiedzmy zza drzewa lub
> pojazdu) do rozpoczęcia hamowania (śladu na asfalcie) u trzeźwego,
> przeciętnie doświadczonego kierowcy.
Jeszcze sobie to rozpisz na zorientowanie się, ruch nogą, naciśnięcie
pedału, to Ci wyjdzie, że pedał do zablokowania kół naciskasz w pół
dziesiątej sekundy.
0,3 to nierealne (od zauważenia do zablokowania). Samo biegnięcie
impulsu nerwowego do nogi to kilka setnych sekundy.
--
Liwiusz
Następne wpisy z tego wątku
- 17.11.13 12:23 sqlwiel
- 17.11.13 12:29 John Kołalsky
- 17.11.13 16:19 cef
- 17.11.13 16:22 John Kołalsky
- 17.11.13 16:30 sqlwiel
- 17.11.13 16:55 Liwiusz
- 17.11.13 16:55 John Kołalsky
- 17.11.13 17:05 cef
- 17.11.13 17:23 sqlwiel
- 17.11.13 17:28 sqlwiel
- 17.11.13 19:36 John Kołalsky
- 17.11.13 20:29 sqlwiel
- 18.11.13 08:51 J.F.
- 18.11.13 09:17 WW
- 18.11.13 09:18 sqlwiel
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-27 OT musk
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-27 Kto ma PRAWNĄ rację? poseł KO mec. R. Giertych v. mec. B. Lewandowski
- 2025-01-27 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-27 Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- 2025-01-27 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-01-27 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-27 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-27 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-27 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=