-
Data: 2013-11-17 19:36:40
Temat: Re: Reklama i czas reakcji
Od: John Kołalsky <j...@k...invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com>
>
>> No ale trochę tak jest. Nie zwróciłeś np uwagi na to, że to były badania
>> na symulatorze a napisali też pracę porównującą wyniki badań na torze i
>> na symulatorze http://www.ein.org.pl/sites/default/files/2011-03-12
p.pdf
>> gdzie w finale stwierdzili podkreślonymi, że te z testów nie mogą być
>> traktowane jak rzeczywiste, ale porównali więc ciągle można coś zauważyć.
>
> A z drugiej strony autorzy (chyba w tym Twoim) piszą, że symulator
> neutralizuje faktyczne zagrożenie (bo na symulatorze nic mi się nie
> stanie, jak 3 życia w grze komputerowej) i działa dokładnie w drugą
> stronę, tj. reakcja badanego jest słabsza, niż byłaby w rzeczywistej
> sytuacji.
Gdzie tak tam piszą ? Rysunki 10 i 11 pokazują, że przy długich czasach
ryzyka reakcja na torze jest dwa razy wolniejsza od reakcji na symulatorze.
Czyli dokładnie odwrotnie niż piszesz. Tłumaczone to jest bezpiecznym
wykonywaniem manewru na symulatorze gdy w realu może Cię np zarzucić. A to
nadal tylko testy. Zdaje się nie ma kto w nich wjechać Ci w d... co by
potęgowało ostrożność hamowania. Aczkolwiwek ja w tę ostrożność umiarkowanie
wierzę. To jest teza eksperymentu. Może zupełnie co innego to powoduje.
Mierzone reakcje pokazują np, że na początek ludzie jednak przydepują
hamulec do oporu tak, że żadnego BAS nie potrzebują by kółka zablokować w
samochodzie bez ABS, ale by utrzymać w samochodzie z ABS potrzebują bo potem
jakoś dziwnie popuszczają i naciskają naprzemiennie.
>
>>> Kierowca *MA SIĘ SPODZIEWAĆ* niespodziewanych okoliczności. Cały czas.
>>> Niektórzy tak mają.
>>
>> ... i codziennie wracają do domu wypluci.
>
> Kwestia wyboru. Ci luźni czasem nie wracają w ogóle. Albo w worku.
>
> Jeżdżę od +40 lat, niezawodowo, nawet nie "codziennie do pracy", więc
> raczej jak niedzielny kierowca (średnia długookresowa jakieś 15kkm/rok) i
> nie miałem stłuczki ani punktów (nigdy!), choć parę razy na suszarkę się
> załapałem. Ot - doliczam to do kosztów paliwa ;)
Można dobrze znać drogę i wiedzieć gdzie jest niebezpiecznie. Na przejściach
właśnie tak ma być tylko w natłoku można przejścia w ogóle nie zauważyć. Z
reguły widzi się pieszego i reaguje się nim w ogóle do czegoś dojdzie.
Notorycznie zatrzymują się kierowcy przed przejściem dla pieszych by mnie
jednego przepuścić gdy ja zatrzymuję się i stoję spokojnie by sobie
przejechali. Jest prawie pewne, że oni w tej nagłej sytuacji w ogóle nie
zareagują bo ćwiczą się nie w tym w czym powinni. Głupia kobieta przebiegła
przez przejście w odludnym miejscu. Kierowca cudem jej nie zahaczył ale może
wcale nie zauważył przejścia bo w takim dziwnym miejscu było i wpaść na to,
że ktoś może tu przebiegać nie mógł. Koło cmentarza to było, więc miałaby
blisko :-)
Następne wpisy z tego wątku
- 17.11.13 20:29 sqlwiel
- 18.11.13 08:51 J.F.
- 18.11.13 09:17 WW
- 18.11.13 09:18 sqlwiel
- 18.11.13 09:27 Maciek
- 18.11.13 09:31 Maciek
- 18.11.13 09:53 J.F.
- 18.11.13 10:04 sqlwiel
- 18.11.13 12:21 J.F
- 18.11.13 12:41 sqlwiel
- 18.11.13 18:59 Artur Maśląg
- 21.11.13 18:29 j...@g...com
- 22.11.13 13:11 anacron
- 16.11.13 21:32 mk4
- 17.11.13 12:24 mk4
Najnowsze wątki z tej grupy
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
- Kopidół
- Pierwsze Twizy :D
- Kolejny pożar
- Walka o prad :D
- jakie klocki do elektryka?
- Czym jeździ Myjk
Najnowsze wątki
- 2024-11-02 piszę list do św Mikołaja
- 2024-11-01 karta SIM nie działa w konkretnym smartfonie.
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-01 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-01 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-01 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-11-01 Warszawa => Dynamics 365 CRM Developer <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Chrzanów => Specjalista ds. PR Produktowego <=
- 2024-11-01 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-01 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=