  • Data: 2013-11-18 09:18:55
    Temat: Re: Reklama i czas reakcji
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-11-18 08:51, J.F. pisze:

    > http://www.youtube.com/watch?v=KsNTRhFXYxs
    >
    > Ile tu zajelo od chwili gdy widac bylo ze bedzie zle, do reakcji ?
    > I czy to byla dobra reakcja ?

    Klakson był dobrą reakcją. Miało szansę zadziałać.
    Zresztą - jedyna skuteczna reakcja, czyli gwałtowne hamowanie,
    niekoniecznie byłoby najwłaściwszą reakcją na lewym pasie przy tej
    prędkości ruchu (70?). Ja bym jednak z umiarem hamował.
    Trudno oszacować czasy, bo filmik już jest skompresowany, nie działa
    przeskok frame-by-frame, a konwertować, interpolować i robić doktoratu
    mi się nie chce. Sądzę, że "czerwona lampka" powinna się zapalić już na
    podstawie tempa pierwszej zmiany pasa przez sprawcę (0:15"), choć działo
    się to na peryferiach pola widzenia kierowcy. Poszkodowany nie wykazał
    wystarczającej zdolności przewidywania, choć to nie przewinienie.
    Jechał(a?) niezbyt udanie (lewy pas, brak wyprzedzania).
    P.S. Kurwowanie również jest prawidłową i stosunkowo wyważoną reakcją. :)
    P.S.2 - ciekawe, że laweciarz nie widział powodu do zatrzymania się. Nie
    mam doświadczenia, proszę o objaśnienie - czy można w takim przypadku
    liczyć, że opis zdarzenia jest do wyciągnięcia z policji później, na
    podstawie oświadczenia "to ja byłem tym trzecim pogniecionym"?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.