  • Data: 2009-11-21 17:28:16
    Temat: Re: Quo vadis Nokia?
    Od: Technolog <t...@g...kropka.com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 21 Nov 2009 11:46:19 +0100, franc napisał(a):

    > Ostatnio jednak mam wrazenie (czy tylko ja?), ze Nokia sama bladzi w swiecie
    > komorek. Stworzyla nowa serie X, promowana od dlugiego czasu seria N jako
    > multimedialna zeszla troche na psy.

    Nie chcę się wyzłośliwiać na pusto, czyli dla samego faktu, ale moim
    zdaniem Nokia gdzieś tak niedługo po rozpowszechnieniu się kolorowych
    wyświetlaczy zaczęła popełniać duże błędy.

    Pierwszy - przez jakiś czas nie produkowali telefonów z klapką wcale.
    Rezultat: gigantyczne powodzenie Motoroli oraz aktualny wysyp Nokii z
    klapką. Następnie jakieś samobójcze unikanie wyświetlaczy dotykowych. Nawet
    w miarę nowy Communicator go nie posiadał.

    Podejrzewam, że ma to związek z innym problemem - kłopot z systemem
    operacyjnym. Nokia mogła stworzyć coś, co teraz tworzy nawet Google, nie
    wspominając o MS czy Apple i innych. Mogła stworzyć świetny mobilny system
    operacyjny. Nie udało się.

    Jest w tej firmie jakaś blokada, po sukcesach wczesnokomórkowych oddali
    pałeczkę na wielu frontach.

    Żeby nie było zbyt jednostronnie, to wydaje się, że seria N wypadła nieźle
    (mimo braku ekranu dotykowego), widuję te telefony u wielu osób.

    Oczywiście dla wielu osób brak ekranu dotykowego to zaleta, ale Nokia nie
    miała osobnych modeli dla jego zwolenników.

    No i do dziś nie wyprodukowano godnego następcy tego długiego telefonu
    biznesowego, w którym bateria potrafiła trzymać ponad tydzień. Zapomniałem
    modelu, ale było to proste, szybkie urządzenie.

    Reasumując, moim zdaniem Nokia błądzi od pewnego czasu.

    Pozdrawiam
    Technolog