  • Data: 2009-11-22 18:05:33
    Temat: Re: Quo vadis Nokia?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 21 Nov 2009 18:28:16 +0100, Technolog wrote:
    >Pierwszy - przez jakiś czas nie produkowali telefonów z klapką wcale.
    >Rezultat: gigantyczne powodzenie Motoroli oraz aktualny wysyp Nokii z
    >klapką.

    Ale telefony z klapka byly i wczesniej, jakos nie przypominam sobie
    zeby cieszyly sie wielkim powodzeniem. Raczej narzekano na kiepski
    zawias :-)

    Motorola .. masz na mysli V3 ? Ladna byla. Ale to chyba za malo na
    sukces, trzeba jeszcze odpowiednia reklame, a moze promocyjna cene.

    >Następnie jakieś samobójcze unikanie wyświetlaczy dotykowych. Nawet
    >w miarę nowy Communicator go nie posiadał.

    Ale to design pod tych co lubia klawiatury.

    Choc moze i faktycznie nalezalo zauwazyc ze coraz wiecej internetu i
    trzeba jednak na tym ekranie klikac.

    >Podejrzewam, że ma to związek z innym problemem - kłopot z systemem
    >operacyjnym. Nokia mogła stworzyć coś, co teraz tworzy nawet Google, nie
    >wspominając o MS czy Apple i innych. Mogła stworzyć świetny mobilny system
    >operacyjny. Nie udało się.

    Ale to jakby inna para kaloszy. Trzeba miec odpowiednia strategie -
    zabraklo troche partnerow, developerow .. czyzby za drogo chcieli ?

    >Jest w tej firmie jakaś blokada, po sukcesach wczesnokomórkowych oddali
    >pałeczkę na wielu frontach.

    Historia uczy ze wszyskie imperia kiedys upadaja :-)

    >Żeby nie było zbyt jednostronnie, to wydaje się, że seria N wypadła nieźle
    >(mimo braku ekranu dotykowego), widuję te telefony u wielu osób.

    Ja mysle ze wielu sobie nawet nie zdawalo sprawy z takiej "wady".
    Ale przy kolejnym zakupie moze przyszla refleksja.

    >No i do dziś nie wyprodukowano godnego następcy tego długiego telefonu
    >biznesowego, w którym bateria potrafiła trzymać ponad tydzień. Zapomniałem
    >modelu, ale było to proste, szybkie urządzenie.

    Alez biznesmen nie wloczy sie po pustyni - ma gniazdko w firmie, w
    samochodzie, w hotelu.
    Raczej potrzebuje rozbudowanego kalendarza, ksiazki, czytania e-maili
    w wordzie. A moze po prostu eleganckiego designu, bo reszte ma w
    laptopie :-)

    J.