  • Data: 2009-11-22 11:15:59
    Temat: Re: Quo vadis Nokia?
    Od: "ALEX John Calder" <k...@s...us> szukaj wiadomości tego autora

    ToMasz ni au koto ha itsumo tanosii

    > JA z nokiami spotkałem sie w czasach n6210. Dla profesjonalistów to
    > późno, dla dzieciaków to prehistoria. FAkt ze akurat ten model to
    > chyba największy (względnie) sukces. Tyle ze wszysce zgodzą sie
    > jeszcze z
    > jedną tezą. ten telefon był prosty. ( to ważne, wyjaśnie to później)
    > Mnie w nim jednak dotknęło coś innego. On tak naprawde niemiał menu!
    > Tzn miał coś w zamiast, ale nie był to _widoczny_ spis wszystkich
    > (lub w grupach) funkcji telefonu. Ktoś kto nie zał n6210 (nie było
    > takich)
    > niemiał szans połapać sie w nim.

    Takie menu miały w owym czasie *wszystkie* Nokie. Nie tylko topowe.

    > Następca (miał go szwagier) miał tą samą "ceche". Jednak dodatkowo
    > mozna było uaktywnić menu składające sie z 9 (chyba) ikonek -jak w SE,
    > siemensie. Tyle ze szwagier powiedział: po co mi to? wole wcisnąć
    > menu. 5-3-1 i pisze smsa, menu 3-9-2 i.... właśnie. Ta kompatybilność
    > wsteczna (z punktu widzenia producenta) była koniecznością, a
    > jednocześnie wielką wadą bo nie ujawniała dodatkowych, nowych
    > funkcji z menu 8-9-5!

    Taką funkcjonalność miał dla naprzykładu Samsung n500. Oczywiście do Nokii
    nawet się nie umywał.

    >I gdyby Nokia na tym poprzestała byłaby
    > mniejszą ale za to bardziej dochodową firmą. (tak na marginiesie:
    > Koszt produkcji n6210 nie przekracza kosztów produkcji najtańszego
    > samsunga/se/motoroli, ale
    > jednak Nokia ich nie produkuje! bo? sprzedaż reszty złomu by spadła o
    > 75%?) Pytasz dokąd zmierza Nokia? nie wiem, ale wskazuje ze
    > "błądzenie"
    > zaczęło sie od następcy n6210 którego bateria nie dorównywała
    > poprzednikowi.

    Li-Poly z 6310 miała większą pojemność niż Li-Ion z 6210 i do kompletu była
    nowocześniejsza.

    > Dalej to już była masa szmelcu, i raz na jakiś czas
    > jakaś perełka. Tyle ze znowu: zamiast "złapać wiatr" i ciagnąć nową
    > serie udoskonalajac telefon - skoki w boki.
    > Zastanawiając sie nad przyszłością.... Telefony przeradzają sie w
    > palmtopy. na rynku biznesowym króluje WM. Podobno w sprzedaży
    > przesciga
    > go iPhone, z już pokaźną bazą softu. Android rośnie dynamicznie, a
    > Nokia...?

    Ma Symbiana i Maemo. A co do królowania rzuć jakieś dane na temat sprzedaży
    smartów w Europie.

    > Powtarzam sie, ale gdyby produkowała tylko telefony, naprawde telefony
    > to nie byłoby źle! przecież 75% rynku telefonów to NIE palmtopy! mało?
    > ten rynek zanika? nie sądze!

    Ale jak widać produkuje i telefony i smartfony. A co do euforii w temacie
    iPhone, zobaczymy jak długo potrwa.

    --
    ALEX John Calder, generał lejtnant, I kod 3613, morderstwo pierwszego
    stopnia sędziego ulicznego;