  • Data: 2009-11-23 00:38:55
    Temat: Re: Quo vadis Nokia?
    Od: "ALEX John Calder" <k...@s...us> szukaj wiadomości tego autora

    ToMasz ni au koto ha itsumo tanosii

    > masz racje! zapomniałem o 6310. To właśnie był 100% następca! gdyby ta
    > linia szła dalej tym torem....

    Nie zauważyłem by konkurencja próbowała zrobić coś podobnego. To były
    telefony dobre na swoje czasy. Ale czasy się zmieniają i wymagania klientów
    także.

> [...]
    > biznes" używając jakichś palmtopów, lub laptopów. Kilka wybrało pal 2
    > lap -topy. te z palmami lepiej sobie radzą bo na 230x240 mozna
    > pokazać poglądowy obrazek, używać (nie tworzyc) cenniki, katalogi
    > itp. Działają na... WM. Dlaczego? bo tak najprosciej. Ci z lapkami,
    > mają wieksze możliwości, ale ich nie wykorzystują (niema programów
    > łączących magazyn, cennki, katalog - bo wygodniej to zrobić na www) a
    > męczą sie z baterią, windowsem, modemem gsm na usb....
    > Tak wiec "biznes" wykorzystuje WM, moze kiedyś to bedzie andriod,

    Też odnoszę wrażenie, że WM to raczej siłą przyzwyczajenia ludzie wybierają.
    A co do Androida, ma on dokładnie tę samą wadę co iPhoneOS, centralne
    repozytorium.

    > iPhone - ze względu na sklep - napewno nie. a symbian? mógłby,
    > narazie niestety tak niejest.

    A wszak Symbian jest bardziej user friendly niż WM. Nie wiem jaki pakiet
    oprogramowania HTC dokłada do swoich smartów, ale w Symbianach raczej
    biednie jest -> Nokia Maps wykastrowane, Office w wersji viewer itd. Co do
    iPhone to nie będę komentował, ale chyba nietrudno domyśleć się co o nim
    sądze.

    > Nie staram sie krytykować produkcji bardziej rozbudowanych urządzeń.
    > JEdnak skoro google potrafi to zrobić dobrze, to Nokia nie? Z takim
    > zapleczem, takimi mózgami? chyba ze właśnie mnogość pomysłów
    > pracowników nokii skutkuje brakiem liniowości, ciagłości, którą
    > wymusza w swoich produktach jedyny wolny mózg appla - Steve!
    > o ile wiem( nie każ mi szukać danych)

    Niczego Ci nie każę, to po pierwsze. A co do danych ze sprzedaży to jest
    taki problem że różne urządzenia bardzo różnie się sprzedają w różnych
    częściach globu. Być może iPhone jest hitem w USA, ale mnie dużo bardziej
    interesuje sprzedaż tego wynalazka w Europie.

    > to właśnie iPhone żywi sie
    > byłymi klientami nokii.

    Widać żyjemy w różnych matrixach, bo z moich kumpli tylko jeden przesiadł
    się z Nokii na inną firmę. Ale nie na Apple. Reszta jest wierna Nokii.

    > O ile ludzie bedą chcieli kompletnego
    > rozwiazania bez możliwości wprowadzania zmian, to takie urządzenia
    > będą mieć wziecie.

    Ano będą miały, takie czasy :-/

    > Weż pod uwage ze ostatni rok to podobno boom w
    > sprzedaży smartphonów.

    Smartfonów czy produktów smartfonopodobnych?

    > czyli urządzeń które już telefonem nie są -
    > wiec użytkownicy chcą wiecej. jednak na kompleksowe rozwiazanie typu
    > WM - nie welu sie decyduje. Wystarczy by lepszy telefon miał jakiś
    > system operacyjny, niezgodny z niczym, jakąś karte pamięci, odtwarzał
    > jakieś wideo i miał jakąś przegladarke. Fakt ze przelewu (bank) tą
    > przegladarką nie zrobisz, albo ze przed obejrzeniem filmu trzeba go
    > odpowiednio skonwertowac - nikogo nie obchodzi. Moim zdaniem ten
    > segment rynku wymrze szybko.

    A IMAO będzie coraz więcej wynalazków pokroju iPhone. Ludzie są leniwi i
    takie wynalazki będą miały wzięcie.

    > O ile w tej masie będzie duży udział
    > Nokii - czarno to widze.

    Dlaczego?

    > Z drugiej strony, dla firmy ważne jest jak
    > sie sprzedaje model w sklepie, a nie to czy bedzie używany 8 czy 2
    > lata.

    Ktoś mi kiedyś powiedział że 6210 i 6310/i to największe pomyłki Nokii, a
    teraz robi się telefony tak by psuły się po 2-3 latach i żeby naprawa była
    zypełnie nieopłacalna.

    > Pożyjemy zobaczymy, ale bez względu na sympatie/antypatie do
    > producenta chciałbym wiedzieć dokąd zmierza Nokia

    A mnie to rybka.

    --
    ALEX John Calder, generał lejtnant, I kod 3613, morderstwo pierwszego
    stopnia sędziego ulicznego;