  • Data: 2009-11-22 14:10:12
    Temat: Re: Quo vadis Nokia?
    Od: ToMasz <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Li-Poly z 6310 miała większą pojemność niż Li-Ion z 6210 i do kompletu
    > była nowocześniejsza.
    masz racje! zapomniałem o 6310. To właśnie był 100% następca! gdyby ta
    linia szła dalej tym torem....

    > Ma Symbiana i Maemo. A co do królowania rzuć jakieś dane na temat
    > sprzedaży smartów w Europie.
    ja nie o sprzedaży. Znam pare firm, które musiały zacząć "robić biznes"
    używając jakichś palmtopów, lub laptopów. Kilka wybrało pal 2 lap -topy.
    te z palmami lepiej sobie radzą bo na 230x240 mozna pokazać poglądowy
    obrazek, używać (nie tworzyc) cenniki, katalogi itp. Działają na... WM.
    Dlaczego? bo tak najprosciej. Ci z lapkami, mają wieksze możliwości, ale
    ich nie wykorzystują (niema programów łączących magazyn, cennki, katalog
    - bo wygodniej to zrobić na www) a męczą sie z baterią, windowsem,
    modemem gsm na usb....
    Tak wiec "biznes" wykorzystuje WM, moze kiedyś to bedzie andriod, iPhone
    - ze względu na sklep - napewno nie. a symbian? mógłby, narazie niestety
    tak niejest.

    > Ale jak widać produkuje i telefony i smartfony. A co do euforii w
    Nie staram sie krytykować produkcji bardziej rozbudowanych urządzeń.
    JEdnak skoro google potrafi to zrobić dobrze, to Nokia nie? Z takim
    zapleczem, takimi mózgami? chyba ze właśnie mnogość pomysłów pracowników
    nokii skutkuje brakiem liniowości, ciagłości, którą wymusza w swoich
    produktach jedyny wolny mózg appla - Steve!
    > temacie iPhone, zobaczymy jak długo potrwa.
    o ile wiem( nie każ mi szukać danych) to właśnie iPhone żywi sie byłymi
    klientami nokii. O ile ludzie bedą chcieli kompletnego rozwiazania bez
    możliwości wprowadzania zmian, to takie urządzenia będą mieć wziecie.
    Weż pod uwage ze ostatni rok to podobno boom w sprzedaży smartphonów.
    czyli urządzeń które już telefonem nie są - wiec użytkownicy chcą
    wiecej. jednak na kompleksowe rozwiazanie typu WM - nie welu sie
    decyduje. Wystarczy by lepszy telefon miał jakiś system operacyjny,
    niezgodny z niczym, jakąś karte pamięci, odtwarzał jakieś wideo i miał
    jakąś przegladarke. Fakt ze przelewu (bank) tą przegladarką nie zrobisz,
    albo ze przed obejrzeniem filmu trzeba go odpowiednio skonwertowac -
    nikogo nie obchodzi. Moim zdaniem ten segment rynku wymrze szybko. O ile
    w tej masie będzie duży udział Nokii - czarno to widze. Z drugiej
    strony, dla firmy ważne jest jak sie sprzedaje model w sklepie, a nie to
    czy bedzie używany 8 czy 2 lata.
    Pożyjemy zobaczymy, ale bez względu na sympatie/antypatie do producenta
    chciałbym wiedzieć dokąd zmierza Nokia
    ToMasz