  • 21. Data: 2013-02-25 13:47:15
    Temat: Re: Pytanie o ?wiat?omierz
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek wrote:

    > Tak na szybko:
    >
    > http://pl.rs-online.com/web/p/products/4975661/?cm_m
    mc=PL-PPC-0411-_-google-_-3_EEM_MPN_2012-_-bpw21_Bro
    ad

    > ta jest w jakiś Canonach stosowana. Nie chce mi się szukać innej ale
    > załóżmy, że będzie 2x droższa - czyli 40zł.

    > Wzmacniacz precyzyjny też znajdę w podobnej cenie.

    to rób nie truj dupy...

    naprawdę zaprojektowanie urządzenia, zamówienie płytek itd nie jest poza
    możliwościami przeciętnego człowieka, swego czasu wyprodukowałem partię
    interfejsów MIDI do komputerów...

    > Gdyby obniżyć cenę światłomierzy o 70% to stałyby się produktem
    > masowym. W tej chwili panuje boom fotograficzny. Wiele osób
    > (przynajmniej u nas) angażuje się w to.

    kocham takie dyskusje :)

  • 22. Data: 2013-02-25 13:48:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek wrote:

    > Pracujesz w marketingu producenta światłomierzy? :-) Ile byś dał za
    > ten element? :-) 100zł? 200zł? :-) Możemy więc deal zrobić. Sprzedam
    > Ci w tej cenie każdą ich ilość :-D

    prowadzę biznes...

    biznes musi zarabiać...

    ceny można obnmiżyć przy dużych wolumentach produkcji, a światłomierz do
    światła błyskowego nie jest produktem popularnym.

  • 23. Data: 2013-02-25 13:49:53
    Temat: Re: Pytanie o światłomierz
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek wrote:

    > Dokładnie.

    > Czyli reasumując: na moim miejscu odpuściłbyś myśl zakupu
    > światłomierza?

    jeśli juz to bym szukał to taniego, używanego jakaś minolta flashmeter
    (ostatnio to sprzedałem) :)

  • 24. Data: 2013-02-25 18:16:06
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-02-25 12:23, Marek pisze:

    > Zainteresowała mnie łatwość ustawiania światła za pomocą światłomierza.
    > Akurat nie o światłomierzu jest ten film - jest tylko rekwizytem.
    > Porównanie mojej walki ze światłem i tego co ten gość osiąga
    > spowodowało, że powstał niniejszy wątek :-)

    Polecam:

    http://www.amazon.com/Off-Camera-Flash-Creative-Tech
    niques-Photographers/dp/1584289929/ref=sr_1_1?ie=UTF
    8&qid=1361812140&sr=8-1&keywords=off+camera+flash+de
    utschmann

    oraz:

    http://www.amazon.com/Multiple-Flash-Photography-Off
    -Camera-Photographers/dp/1608952304/ref=sr_1_4?ie=UT
    F8&qid=1361812246&sr=8-4&keywords=off+camera+flash+d
    eutschmann

    Światłomierz kupiłem, Sekonic L-508. Początkowo nawet używałem, teraz
    leży w szafce i się kurzy. Ale zabawka fajna :-)

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 25. Data: 2013-02-25 20:45:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl> writes:

    > Fotodioda o dużej powierzchni światłoczułej, liniowa na co najmniej 6
    > rzędów z filtrem dopasowującym czułość spektralną to nie jest zwykły
    > fotoelement.

    A czemu musi być tak bardzo liniowa? Mamy procesor, zlinearyzuje.
    Jestem przekonany że ze śmieci elektronicznych, które mam w domu (nawet
    nie w firmie), zrobiłbym coś takiego w ciągu kilku godzin, no może cały
    dzień by to zajęło.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 26. Data: 2013-02-25 21:20:07
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-02-25 18:16, Paweł Pawłowicz pisze:
> [...]
    >

    > Światłomierz kupiłem, Sekonic L-508. Początkowo nawet używałem, teraz
    > leży w szafce i się kurzy. Ale zabawka fajna :-)

    Dzięki za propozycje. Właśnie zamówiłem. Co prawda czas 30 dni na
    dostawę mnie rozwala. Tą pierwszą książkę znalazłem na Ceneo za ...
    117zł heh... Zaczekam więc te 30 dni.

    A co do światłomierza, to zadziałam bez niego.

    Marek

  • 27. Data: 2013-02-25 21:38:38
    Od: Andrzej Zbierzchowski <a...@g...pl>

    W dniu 2013-02-24 22:12, Marek Dyjor pisze:
    > nie jesteś zawodowym fotografem
    >
    > masz duzo zleceń studyjnych, takich wysoko płatnych?
    >
    > chyba nie. na diabła ci Sekonic 758 za 2400 złotych?

    Bo zamierzam za coś takiego sie wziąć. Sekonic 758 ma tak duże
    możliwości że nada się to kazdego zastosowania. A jego cena nie jest tak
    wysoka jak piszesz :)

    --
    Pozdrawiam!
    Andrzej Zbierzchowski

    "Wady wielkich ludzi są pociechą matołów"

  • 28. Data: 2013-02-25 22:05:11
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

> [...]
    > Jestem przekonany że ze śmieci elektronicznych, które mam w domu (nawet
    > nie w firmie), zrobiłbym coś takiego w ciągu kilku godzin, no może cały

    Nie wiem, jakie śmieci masz w domu. Skromnie jednak podejrzewam, że
    miałbyś problem z owym niebieskim filtrem. Precyzyjne wzmacniacze z
    wejściem JFET też nie są takie znowu popularne. OK, nie musi być AD549,
    ale zejście poniżej AD820 może powodować kłopoty.
    Jestem skłonny założyć się o pieniądze, że nie napiszesz programu na
    mikrokontroler z obsługą choćby podstawowych funkcji światłomierza w
    ciągu jednego dnia :-)
    Po co liniowość? Masz sprzęt do sporządzenia tabeli korekcyjnej do
    linearyzacji? Zrobisz to w ciągu jednego dnia? Wyobrażasz sobie
    producenta światłomierzy przygotowującego lookup table do każdego
    wyprodukowanego światłomierza? Ile wówczas taka zabawka by kosztowała?
    Nie twierdzę, że zbudowanie światłomierza to jakiś szczególny wyczyn,
    ale nie popadajmy w przesadę. To się po prostu nie opłaca, czas
    konieczny do opracowania przyzwoicie działającego modelu jest droższy,
    niż cena nawet porządnego światłomierza. A do tego dochodzi jeszcze
    problem obudowy :-)

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 29. Data: 2013-02-25 22:45:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

> [...]

    > Jestem skłonny założyć się o pieniądze, że nie napiszesz programu na
    > mikrokontroler z obsługą choćby podstawowych funkcji światłomierza w

    Niestety mam sporo roboty, więc tego nie sprawdzimy, ale nie widze
    niczego oczywistego w takiej niemożliwości. Różne rzeczy zdażało mi się
    robić "na wczoraj". Oczywiście nie mam na myśli egzemplarza do
    sprzedaży, to chyba było jasne.

> [...]
    > producenta światłomierzy przygotowującego lookup table do każdego
    > wyprodukowanego światłomierza? Ile wówczas taka zabawka by kosztowała?

    No wybacz, za 2400 zł to nie widzę najmniejszego problemu przy seryjnej
    produkcji. Ludzie w Polsce robią podobne rzeczy za mniej niż połowę tej
    ceny, i cieszą się jak przyjdzie większe zamówienie.
    Z tym że nie pisałem że elementy mają celowo nie być powtarzalne, tylko
    nie muszą być liniowe.
    Nie musi być także LUT, wystarczy użyć aproksymacji przy znanych
    punktach (nawet jeśli to jest LUT w sensie softu, to nie zbieramy danych
    eksperymentalnych o każdym punkcie w tablicy).

> [...]
    > konieczny do opracowania przyzwoicie działającego modelu jest droższy,
    > niż cena nawet porządnego światłomierza. A do tego dochodzi jeszcze

    To prawda, ale tylko w odniesieniu do ew. fotografa - elektronika
    amatora, który miałby wykonać jeden egzemplarz (no może kilka). To nie
    ma sensu ekonomicznego. Natomiast z punktu widzenia ew. producenta
    seryjnego urządzenia, to chyba nie ma popytu - to coś jak z płytami
    gramofonowymi.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 30. Data: 2013-02-25 23:38:39
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

> [...]
    > niczego oczywistego w takiej niemożliwości. Różne rzeczy zdażało mi się
    > robić "na wczoraj". Oczywiście nie mam na myśli egzemplarza do

    Ciągle pozostaje problem filtra i opampa :-)

    > No wybacz, za 2400 zł to nie widzę najmniejszego problemu przy seryjnej
    > produkcji. Ludzie w Polsce robią podobne rzeczy za mniej niż połowę tej
    > ceny, i cieszą się jak przyjdzie większe zamówienie.

    Ale mówiłeś o zrobieniu tego z domowych gratów w ciągu jednego dnia :-)
    2400 zł to bardzo wypasiony model z radiowym sterowaniem lampami. Prosty
    kupisz już za 700 zł.
    Będę się upierał, że taniej jest zastosować przyzwoitą fotodiodę
    (kosztuje poniżej 10EUR) niż bawić się w zdejmowanie charakterystyk. A
    popularne diody, np. typu BPW34, są bardzo niepowtarzalne. I nie ma się
    czemu dziwić, bo nie służą do celów pomiarowych. Bardzo też wątpię, czy
    nawet z korekcją liniowości da się uzyskać zakres większy niż 4 rzędy, a
    to dla światłomierza trochę mało.

    Pozdrawiam,
    Paweł