    Date: Mon, 25 Feb 2013 22:05:11 +0100
    From: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Pytanie o ?wiat?omierz

    > A czemu musi być tak bardzo liniowa? Mamy procesor, zlinearyzuje.
    > Jestem przekonany że ze śmieci elektronicznych, które mam w domu (nawet
    > nie w firmie), zrobiłbym coś takiego w ciągu kilku godzin, no może cały
    > dzień by to zajęło.

    Nie wiem, jakie śmieci masz w domu. Skromnie jednak podejrzewam, że
    miałbyś problem z owym niebieskim filtrem. Precyzyjne wzmacniacze z
    wejściem JFET też nie są takie znowu popularne. OK, nie musi być AD549,
    ale zejście poniżej AD820 może powodować kłopoty.
    Jestem skłonny założyć się o pieniądze, że nie napiszesz programu na
    mikrokontroler z obsługą choćby podstawowych funkcji światłomierza w
    ciągu jednego dnia :-)
    Po co liniowość? Masz sprzęt do sporządzenia tabeli korekcyjnej do
    linearyzacji? Zrobisz to w ciągu jednego dnia? Wyobrażasz sobie
    producenta światłomierzy przygotowującego lookup table do każdego
    wyprodukowanego światłomierza? Ile wówczas taka zabawka by kosztowała?
    Nie twierdzę, że zbudowanie światłomierza to jakiś szczególny wyczyn,
    ale nie popadajmy w przesadę. To się po prostu nie opłaca, czas
    konieczny do opracowania przyzwoicie działającego modelu jest droższy,
    niż cena nawet porządnego światłomierza. A do tego dochodzi jeszcze
    problem obudowy :-)

    Pozdrawiam,
    Paweł