  • Data: 2012-10-04 11:53:12
    Temat: Re: Pytanie o program do jpg
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 3 Oct 2012, Mariusz [mr.] wrote:

    > No o'kay: nie istnieje bezstratna kompresja JPG w popularnie używanych
    > programach graficznych. Teraz lepiej? ;)

    Lepiej :)
    Jakoś tak niektórze rzeczy się 'nie przyjęły'.

    > Widać zresztą powyżej, jak obecna jest ta informacja w ojczystym języku.

    Zapodałem źródła (HP) i angielską wikipedię, bo tam jest osobny
    rozdział, co nie znaczy że w polskiej nie ma opisu:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/JPG
    ...a i google na hasło "bezstratny JPG" co nieco wypluwa :)

    ATDS, oryginalne pytanie, które dotyczyło modyfikacji stratnego
    JPG, zawierało w sumie dwa nieujawnione podpytania.
    Pierwsze jest takie, co autor spytania zrobił źle, że widzi
    "kratki" których nie widzi w pierwotnym JPG, bo to że jakość
    się psuje jest oczywiste, ale "jeden zapis więcej" w nieco
    niższej kompresji nie ma prawa powodować nagłego pojawienia
    się akurat "kratek", charakterystycznych dla zbyt dużej
    kompresji.
    Drugie zaś jest takie, czy wzorem programów do bezstratnego
    obracania JPG, istnieją takie, które korzystają z faktu iż JPG
    jest dzielony na "kratki" na których dokonywana jest transformata.
    Akurat dopisanie tekstu mogłoby się ograniczyć do rekompresji
    tylko tych kratek, na których pojawia się nowa treść, bez
    dotykania reszty.
    Ale nie znam programu który to "umie" :)

    > :)

    :)

    pzdr, Gotfryd