  • Data: 2012-10-04 17:45:40
    Temat: Re: Pytanie o program do jpg
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Jan45" <j...@w...pl> wrote:

    > Proszę uprzejmie, mogę to wyjaśnić.
    > Takie informacje pomogą mi tak ustawić zdjęcie,
    > żeby efekt końcowy był zgodny z moimi potrzebami.

    > Labowi to nie jest potrzebne, to ja potrzebuję
    > informacji o tym, jaki jest efekt finalny, czyli
    > ten na naświetlonym papierze, przy różnych ustawieniach.

    Wiesz... Też uwielbiam być precyzyjny (ach, ten cholerny
    perfekcjonizm! :) , ale wygląda na to, że zabrałeś się do problemu od
    złej strony i próbujesz go konsekwentnie rozwiązać chałupniczymi
    metodami, które się nie sprawdzają (sam też tak czasem miewam - na
    absolutnym początku wgryzania się w temat człowiekowi wydaje się, że
    znalazł rozwiązanie problemu, które samo staje się problemem. :)

    W tym przypadku najlepiej byłoby zamówić odbitkę testową i
    oprofilować sobie lab - będzie aktualne, dopóki nie zmieni sposobu
    działania/chemii itp. (do wyguglania, tu na grupie najczęściej pisze
    o tym Czornyj).

    Prostszy sposób, który dla mnie okazał się wystarczający, to
    dokładnie zanalizować otrzymaną odbitkę testową. Mi np. wyszło,
    że lab/papier mocno przewala cienie - jest wyraźna granica (niestety,
    w każdej warstwie inna), przy której tonalność koloru się załamuje
    i spada prawie do czerni.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]