  • 51. Data: 2009-10-02 07:19:12
    Temat: Re: Pytanie do Marka Wyszomirskiego [Macro]
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "XX YY" <f...@g...com> napisał:

    >[...]
    >dla 135 mm zeby robic przez pierscienie do skali 1:1 potrzebujesz
    >sumarycznie pierscienie o dlugosci 135 mm .
    >Z konwerterem dcr 250 dostaniesz tez skale odwzorowania niemal 1:1 ,
    >ale niestety jakosc troche gorsza , choc czesto wystarczajaca. no i
    >konwerter jest tani. Zaczalbym wiec od konwertera , jesli sie okaze
    >malo przydatny lub nie speolnie wymagan jakosciowych to mozesz
    >rozbudowywac akcesoria. sadze zepokryjesz nim sporo potrzeb.
    >[...]

    Co do ceny - DCR 250 kosztuje obecnie ok. 200zł - nie jestem pewien, czy za
    tę samą albo nawet niżsża cene nie da się kupić kompletu pierścieni do
    systemu OM.
    Jeśłi chodzi o jakość - sądzę, że różnica między zdjęciem z DCR 250 a
    zdjęciem z pierścieniami po przymknięciu przysłony nie bedzie sie rzucac w
    oczy (bardzo możliwe, ze w ogóle będzie niezauważalna). Z konwerterem będzie
    jednak poważny problem - brak możliwości regulacji skali odwzorowania
    (kręcenie pierścieniem ostrości da tylko bardzo wąski zakres regulacji). W
    przypadku kompletu pierścieni masz dodatkowy stopień swobody w postaci
    żonglowania pierścieniami o różnych grubościach którego z konwerterem będzie
    Ci brakowało. Z tego względu DCR-250 radziłbym raczej do zooma - do
    obiektywu stałoogniskowego jednak pierścienie lub mieszek.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 52. Data: 2009-10-02 07:51:12
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    Napisałem:

> [...]
    >grubościach którego z konwerterem będzie Ci brakowało. Z tego względu
    >DCR-250 radziłbym raczej do zooma - do obiektywu stałoogniskowego jednak

    I jeszcze tytułem uzupełnienia:
    Makrokonwertery nakręcane na obiektyw spisuja się też dobrze z obiektywami
    stałoogniskowymi makro - tam z kolei zakres zmian odległości ostrzenia
    samego obiektywu jest na tyle duży że wystarcza do skutecznej zmiany skali
    odwzorowania.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 53. Data: 2009-10-03 11:54:13
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > obiektywami stałoogniskowymi makro - tam z kolei zakres zmian odległości
    > ostrzenia samego obiektywu jest na tyle duży że wystarcza do skutecznej

    Swietnie. Dlatego bedzie mi potrzebna ta redukcja z 49mm->42mm. To do
    nakrecenia DC-250 na OM 50mm Macro f3.5 :)

    Thomas

  • 54. Data: 2009-10-03 14:31:21
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Thomas" <a...@b...pl> napisał

    > Swietnie. Dlatego bedzie mi potrzebna ta redukcja z 49mm->42mm. To do
    > nakrecenia DC-250 na OM 50mm Macro f3.5 :)
    > [...]

    Chyba raczej 49->43mm. DCR-250 ma gwint 43mm.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 55. Data: 2009-10-03 14:37:27
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    > "Thomas" <a...@b...pl> napisał

    > Chyba raczej 49->43mm. DCR-250 ma gwint 43mm.

    Oczywiscie! Nie wiem co mi sie te wymiary tak myla. Mysle dobrze, pisze
    zle. Moze to przez to, ze sa te obiektywy z mocowaniem M42? ;-)

    Thomas

  • 56. Data: 2009-10-03 19:55:09
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisał w wiadomości
    > "Thomas" <a...@b...pl> napisał
    > Chyba raczej 49->43mm. DCR-250 ma gwint 43mm.

    Marku, a gdzie można taką redukcję zakupić? Pytam, bo pamiętam, ze polecałes
    jakąs firmę na forum pentaxa, ale tamtego wątku nie mogę odnaleźć. Będe
    potrzebował dwóch rozmiarów - 52>43 oraz 58>43. A może stosować jeden 52>43
    a na większy obiektyw zakładać dwa - ten pierwszy i drugi 52>58? Czy nie
    odsunie to zbytnio konwertera od soczewki obiektywu?
    Na allegro są same takie zmieniające rozmiar pod filtry i ew. pierścienie
    odwrotnego mocowania. Podpowiedz coś proszę.

    --
    Yogi(n)

  • 57. Data: 2009-10-03 20:20:07
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Yogi(n)" <y...@k...pl> napisał

    >[...] Marku, a gdzie można taką redukcję zakupić? Pytam, bo pamiętam, ze
    >polecałes jakąs firmę na forum pentaxa, ale tamtego wątku nie mogę
    >odnaleźć.

    http://www.foto-akcesoria.com.pl - w ofercie chyba obecnie gotowych nie
    mają, ale robią dowolne rozmiary na zamówienie.

    > Będe potrzebował dwóch rozmiarów - 52>43 oraz 58>43. A może stosować jeden
    > 52>43 a na większy obiektyw zakładać dwa - ten pierwszy i drugi 52>58? Czy
    > nie odsunie to zbytnio konwertera od soczewki obiektywu?

    Trochę odsunie - w przypadku dość krótkich ogniskowych różnica w odsunięciu
    może decydowacd o ty, czy winietowanie będzie widoczne.

    > Na allegro są same takie zmieniające rozmiar pod filtry i ew. pierścienie
    > odwrotnego mocowania. Podpowiedz coś proszę.

    Adres podałem - ja tam właśnie zamawiałem. Spry wybór gotowych przejściówek
    miało kiedyś też poznańskie Rays-Foto - możesz sprawdzić, czy będą mieli
    takie jakich potrzebujesz.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 58. Data: 2009-10-03 21:32:44
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    > "Yogi(n)" <y...@k...pl> napisał

    > http://www.foto-akcesoria.com.pl - w ofercie chyba obecnie gotowych nie
    > mają, ale robią dowolne rozmiary na zamówienie.

    Dziękuję jeszcze raz, poszło zapytanie, pewnie zamówię, o ile tylko zechcą
    zrobić. Raynoxa już mam, pierwsze próby sa całkiem obiecujące (ostrość!),
    niestety nie udało mi się zapiąć go do tych obiektywów, które chciałem
    wypróbować, bo snap-on jest za duży (one mają 49, a on min. 52 ). Ale
    popstrykałem trochę na kicie pentaxowym i wygląda obiecująco.

    Dzięki ponownie!

    --
    Yogi(n)

  • 59. Data: 2009-10-03 21:52:22
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@k...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chciałem wypróbować, bo snap-on jest za duży (one mają 49, a on min.
    > 52 ). Ale popstrykałem trochę na kicie pentaxowym i wygląda obiecująco.

    To jak Ci odpowiedz, daj znac. Napisalem do nich (co prawda w piatek), ale
    poki co cisza.
    Mam ten sam problem - obietyw tez ma srednice 49mm.

    Thomas

  • 60. Data: 2009-10-05 22:28:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Oct 2009, Yogi(n) wrote:

    > niestety nie udało mi się zapiąć go do tych obiektywów, które chciałem
    > wypróbować, bo snap-on jest za duży (one mają 49, a on min. 52 ).

    DCR-y były sprzedawane z dwoma różnymi snap-onami, zgodnie z prawem
    Murphyego zawsze dostępny jest ten, którego nie potrzebujemy :D

    pzdr, Gotfryd