  • 1. Data: 2009-09-25 17:25:09
    Temat: rozszerzony zakres dynamiczny w alfa 700
    Od: "TheGuru" <t...@o...pl>

    witam,
    robiąc zdjęcie z opcją DR+Lv5 w RAWie i otwierając je w image data converter
    widze ciemne zdjęcie.
    tak jakby otwierała się tylko ciemniejsza składowa z HDR.
    szybki podgląd w irfanview wyświetla prawidłowe zdjęcie.
    i żeby nie było za łatwo to czasami takie ciemne zdjęcie widzę na ekranie
    aparatu...
    czy to wina firmware 4 czy inny powód? ma ktoś coś takiego?

    _______________________________
    http://Poznan.Rydwelscy.pl

  • 2. Data: 2009-09-25 19:00:39
    Temat: Re: rozszerzony zakres dynamiczny w alfa 700
    Od: nb <n...@n...net>

    at Fri 25 of Sep 2009 19:25, TheGuru wrote:

> [...]
    > ekranie aparatu...
    > czy to wina firmware 4 czy inny powód? ma ktoś coś takiego?

    W instrukcji do A300 zastanawiało mnie:
    "Funkcja DR+ ... nie ma wpływu na pliki RAW"

    Może w A700 podobnie?

    --
    nb

  • 3. Data: 2009-09-25 19:32:41
    Od: "TheGuru" <t...@o...pl>

    Użytkownik "nb" <n...@n...net> napisał w wiadomości

    > W instrukcji do A300 zastanawiało mnie:
    > "Funkcja DR+ ... nie ma wpływu na pliki RAW"
    >
    > Może w A700 podobnie?

    sprawdziłem nic na ten temat nie piszą ale wychodzi że tak jest.
    z trzeciej strony jak by się nad tym zastanowić to ma sens ;-D

  • 4. Data: 2009-09-26 13:04:31
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    TheGuru wrote:
    > witam,
    > robiąc zdjęcie z opcją DR+Lv5 w RAWie i otwierając je w image data converter
    > widze ciemne zdjęcie.

    To jak otworzy zdjęcie dany program do RAW to jego sprawa.

    > tak jakby otwierała się tylko ciemniejsza składowa z HDR.

    DRO potrafi różnie zmieniać zdjęcia. Gdy naświetlisz na zbyt duzy kontrast
    to często albo będzie za ciemne, albo za jasne. Używaj pomiaru conajmniej
    centralnie ważonego.

    > szybki podgląd w irfanview wyświetla prawidłowe zdjęcie.

    Irfan zdjęcie może otwierać i wyliczać zupełnie inaczej. Lightroom zrobi
    to jeszcze inaczej itd.

    > i żeby nie było za łatwo to czasami takie ciemne zdjęcie widzę na ekranie
    > aparatu...

    Tak jak wyżej, to co zobaczysz na ekranie leci do podglądu RAW i ten
    podgląd często pokazują programiki właśnie.

    > czy to wina firmware 4 czy inny powód? ma ktoś coś takiego?

    Powodem jest niezozumienie tego na czym polega wywołanie. Tak jak ktoś
    wspominał - DRO nie skutkuje jakkolwiek na RAW-y poza tym tylko, że
    zaszyty w nie JPG ma nałożone to DRO.

    d.