  • 51. Data: 2015-10-26 13:29:52
    Temat: Re: Pszemol, sam nie wiem co jest lepsze
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message
    news:562dfc43$0$9569$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    much-internal-storage-you-actually-get-with-popular-
    smartphones_id51856

    > Pszemol z ta przewaga moglbys nieco wyluzowac.

    No ale dlaczego, skoro ją widać na załączonym obrazku?
    Apple iPhone 5C 16G na 1-szym miejscu. Mam to przemylczeć? Dlaczego?

    > Przy okazji mulenia mojego iPada wychodzi jak to w codziennym uzytkowaniu
    > wyglada korzystanie z urzadzen z iOS
    > (OSX juz nawet w to nie mieszam).

    Przecież nikt Ci ręki nie wykręcał aby aktualizować.
    To, że nowsze wersje mają więcej features które mogą
    spowalniać starsze systemy jest oczywiste od dawna.
    Niektóre takie ficzerki są nawet wyłączane, bo Apple
    wie że stary procek w ogóle nie poradzi sobie (tak
    jest z Siri czy aktywną nawigacją głosową dla iPhone4).

    > -stare urzadzenie zaktualizowane do nowej wersji MULI. I to nie tylko
    > przypadek mojego iPada 2, w sieci jest sporo zali i poradnikow jak starac
    > sie z tym cos zrobic
    >
    > -alternatowya jest Twoje postepowanie czyli brak aktualizacji od kilku
    > lat. W konsekwencji Twoj telefon NICZYM nie rozni sie od smartfona
    > zAndroidem, ktory od kilku lat rowniez nie ma wsparcia - jest tak samo
    > dziurawy i podatny na ataki.

    Jakie ataki? :-) Naczytałes się jakichś bajek o zombies?

    > -co wiecej, w przypadku starej wersji iOS chyba bardziej wychodzi
    > niekompatybilnosc nowych aplikacji ze starym systemem

    A wróbelek ma jedno skrzydełko bardziej?

    > -no a juz ta wzmianka o FB zapychajacym i zamulajacym telefon to juz jakas
    > kpina. Tak wyglada korzystanie z tej bezproblemowej technologii z
    > Cupertino? Zainstaluj > korzystaj > odinstaluj > zainstaluj > korzystaj

    Trudno żeby Apple był odpowiedzialny za każdą źle napisaną apkę.
    Czy Google obciążasz za aplikację do pierdzenia która nie działa?

    > Zatem wg mnie hipokryzja jest polecanie starszej wersji iPhone'a komus kto
    > szuka telefonu. Za te same pieniadze kupi sensownego Andoida.

    Nie, nie hipokryzja - nie polecam iPhone 3GS ani iPhone4.
    Natomiast iPhone 4S, 5, 5C i 5S są już wystarczająco szybkie
    i nie zamulają na iOS8.

  • 52. Data: 2015-10-26 13:30:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message
    > kucharza?
    >
    > Chyba mówimy o czymś innym, większość telefonów reklamując storage np.
    > 16GB ma na myśli ten drugi na user data a nie główny aplikacyjny, który z,
    > reguły nawet nie jest reklamowany. Z tego drugiego możesz wywalić
    > wszystko sam. Jaki telefon ma tylko jeden storage i to ten główny,
    > aplikacyjny??

    Wszystkie?

  • 53. Data: 2015-10-26 13:36:00
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2015-10-26 13:21, Pszemol wrote:
    > "atm" <...@v...pl> wrote in message
    >
    > Nie bardzo - pomyśl - kupujesz słoik w którym masz litr dżemu...
    > I nikt się nie cacka z Tobą że z tego litra jak go wybierzesz łyżeczką
    > to coś tam na dnie i ściankach zostanie: kupiłeś litr a zużyjesz 0,9l.
    > Po prostu wnikanie w takie szczegóły jest niepraktyczne.

    Z tym zyje juz od dawna i takie male ubytki przyjalem na zasadzie "no
    trudno". Samchyba jednak przeznasz, ze utrata w ten sposob 30 do 50% to
    juz "lekka" przesada?
    To, ze czasem na samochod narobi ptak? No trudno. Ale z tym, ze zamiast
    ptaka byloby stado krow? Tak wlasnie widze zagrywki producentow smartfonow.

    > Bo zawsze się znajdzie taki, co będzie pyszczył że dla FAT32
    > powinno być tyle samo wolnego miejsca co dla FAT16/FAT12.

    A teraz jest uczciwie i sprawiedliwie gdy wartosc na pudelku nie ma
    szansy zaistniec w rzeczywistosci?

    > Zresztą pojemność bezwzględna nośnika danych i niemożność
    > wykorzystania go w pełni bo jest tam system plików zajmujący
    > mały procent miejsca to w ogóle nie to samo co omawiany temat
    > kupowania Smartfona 16G na którym już jest duży system
    > operacyjny zajmujący ćwierć czy połowę tego miejsca...
    >
    > W jaki praktyczny sposób chcesz to rozwiązać?

    W najprostszy najbanalnieszy mozliwy sposob: robie uroczysty unboxing,
    naciskam power, czekam chwile, wchodze do menu pamieci i pasek available
    memory pokazuje 16GB. Za tyle wlasnie placilem.

    Powiedzcie Panowie do jakiej wielkosci jestescie sklonni tlumaczyc
    producentow i pokornie przyjmowac ich zagrywki? Do momentu az system
    bedzie zajmowal 60, 80, 90% pamieci? Gdy z 16GB do dyspozycji bedziecie
    mieli 1GB nadal bedziecie zadowoleni?
    W ten wlasnie sposob XCover 2 jest dla wiekszosci bezuzytecznym
    telefonem. Ma bodajze 4GB wbudowanej a dla uzytkownika jest chyba 1GB i
    brak mozliwosci instalowania aplikacji na karte (ktos z grupy ma ten
    telefon, niech sprostuje jesli sie pomylilem). Serio, podoba sie Wam
    taki uklad?

  • 54. Data: 2015-10-26 13:44:35
    Od: atm <...@v...pl>

    > No ale dlaczego, skoro ją widać na załączonym obrazku?
    > Apple iPhone 5C 16G na 1-szym miejscu. Mam to przemylczeć? Dlaczego?

    Bo z czego tu sie cieszyc? Z tego, ze Apple najmniej robi w bambuko z
    pamiecia? Nadal robi a poza tym wiele z telefonow na tej grafice ma
    sloty SD gdzie przynajmniej media mozna przerzucic.

> [...]
    > wie że stary procek w ogóle nie poradzi sobie (tak
    > jest z Siri czy aktywną nawigacją głosową dla iPhone4).

    Aha, czyli ten it jus works i argument o dlugim wsparciu mozna sobie tak
    naprawde w buty wsadzic? Na to wychodzi jesli mam odpuscic aktualizacje
    bo w efekcie urzadzenie zacznie sie ocierac o nieuzywalnosc.

    > Jakie ataki? :-) Naczytałes się jakichś bajek o zombies?

    Fajny argument :] Taki z serii pro a wlasciwie z rezerwatu Apple, tam
    wciaz nie ma wirusow, trojanow i wlaman a kucynki wiaza sobie warkoczyki
    slicznymi rozowymi wstazeczkami :]

    > A wróbelek ma jedno skrzydełko bardziej?

    ???

    > Trudno żeby Apple był odpowiedzialny za każdą źle napisaną apkę.
    > Czy Google obciążasz za aplikację do pierdzenia która nie działa?

    Czyli zrzucamy wine na innych, Apple jak zwykle jest niewinne. Jedna
    aplikacja jest w stanie zamulic telefon, zawalic pamiec i to jest ok?
    Jak ja sie ciesze, ze nie mam iPhone'a!!!

    > Nie, nie hipokryzja - nie polecam iPhone 3GS ani iPhone4.
    > Natomiast iPhone 4S, 5, 5C i 5S są już wystarczająco szybkie
    > i nie zamulają na iOS8.

    Teraz jest juz 9.1 a beda mialy zapewne wsparcie do 10. Nie ma powodu,
    zeby zakladac, iz sytuacja ulegnie zmienie w tej kwestii.

  • 55. Data: 2015-10-26 13:54:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 26 Oct 2015 13:28:03 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A ktory ma ich kilka i reklamowana pojemnosc dla uzytkownika ?

    sgs2

    --
    Marek

  • 56. Data: 2015-10-26 14:01:13
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2015-10-26 13:54, Marek wrote:

    > sgs2

    1. To juz dosc leciwy telefon i zastosowane tam rozwiazania
    niekoniecznie beda sie pokrywaly z tym co jest w nowszych telefonach

    2. Tez nie jest tak, ze calosc masz do dyspozycji. Nie bede robil HR,
    zeby miec dowod w rece. Znalazlem jednak takie info:
    Samsung Galaxy S2 has 16gb of internal storage out of which 14gb space
    is available, but not the entire available capacity is usable for apps
    installation. Unlike modern smartphones like Galaxy S4, our galaxy s2
    has two internal partition, known as Device Memory(about 2gb) and USB
    Storage(the rest i.e. about 12gb). Device memory is the location where
    apps are usually installed. USB Storage is the location where data (apps
    data like those of games), user files are stored. So, even though you
    might have lots of internal storage space available, you might face
    storage issues during apps installation because you've just about 2gb
    available for apps.
    http://www.internetpuravida.com/clean-galaxy-s2-inte
    rnal-memory-how-to-increase-internal-storage-memory/

  • 57. Data: 2015-10-26 14:08:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 26 Oct 2015 07:24:19 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > Co to za aplikacja, Marku? Jesteś pewny że nie pomyliłeś się?

    Fibaro, o już nawet sam apk ma 54MB:
    http://android.fibaro.com/

    po rozpakowaniu:

    $ cd res
    $ du -shc drawable*
    4,7M drawable
    88K drawable-hdpi-960x540-v4
    16M drawable-hdpi-v4
    5,1M drawable-ldpi-v4
    9,6M drawable-mdpi-v4
    24K drawable-tvdpi-v4
    8,0K drawable-v11
    36K drawable-v13
    27M drawable-xhdpi-v4
    204K drawable-xxhdpi-v4
    24K drawable-xxxhdpi-v4
    62M razem

    62MB same ikonki urządzeń.

    --
    Marek

  • 58. Data: 2015-10-26 14:15:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 26 Oct 2015 14:01:13 +0100, atm <...@v...pl> wrote:
> [...]

    apps
    > installation. Unlike modern smartphones like Galaxy S4, our galaxy

    Nie przypominam sobie aby był reklamowany jako 16GB ale właśnie 12GB
    czyli ta partycja "usb storage", którą można wyczyścić do zera robiąc
    na niej mkfs, bo cała może być dostępna dla pc jako zew. urządzenie
    blokowe usb mass storage.

    --
    Marek

  • 59. Data: 2015-10-26 14:32:06
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > czyli ta partycja "usb storage", którą można wyczyścić do zera robiąc na
    > niej mkfs, bo cała może być dostępna dla pc jako zew. urządzenie blokowe

    Czyli zamiast 16GB otrzymujesz 12GB. Tyle, ze w przypadku SGS2 byla
    bezproblemowa instalacja aplikacji na karte SD. Calosc nie byla
    problematyczna.
    Co do pudełek i oznaczen na nich. Z ciekawosci obejrzalem je dokladnie
    wraz z dolaczonymi ksiazeczkami. Zero informacji o ilosci pamieci!! Jest
    info o jadrach, megapikselach, pikselach, jakosci dzwieku. Brak jednak
    info o ilosci wbudowanej pamieci. Nie dziwne troche?
    SGS2 nie ma podanej tej informacji rowniez na oficjalnej stronie
    (przynajmniej jej nie dostrzegam):
    http://www.samsung.com/pl/consumer/mobile-devices/sm
    artphones/galaxy-s/GT-I9100LKAERA
    LG na swojej stronie w przypadku G4 podaje ilosc storage:
    http://www.lg.com/pl/telefony/lg-G4
    Widac zatem, ze producenci nie maja sie czym tutaj chwalic.
    Apple oczywiscie nie ma z tym problemu, klienci i tak kupia, beda
    zachwyceni i wlasna piersia beda bronic slusznoci robienia w bambuko.
    Owszem, czasem trafi sie jakis malkontent jeczacy, ze nie moze zrobic
    aktualizacji systemu bo ma za malo wolnej przestrzeni ale glupi nie wie,
    ze to dla jego dobra - jesli ma starszy sprzet. Apple chroni go w ten
    sposob przed spowolnieniem telefonu.

  • 60. Data: 2015-10-26 14:42:42
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-10-26 o 14:32, atm pisze:

> [...]
    > info o jadrach, megapikselach, pikselach, jakosci dzwieku. Brak jednak
    > info o ilosci wbudowanej pamieci. Nie dziwne troche?

    Mam właśnie jako tel. zastępczy SGS2 i są dwa rodzaje pamięci:

    1: Pamięć urządzenia 1,97 GB (w tym zajęte na aplikacje 1.14 GB,
    dostępnie 658 GM)
    2: Pamięć USB 11,50 GB (na aplikacje, muzyka, zdjęcia, pliki itd.)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl