  • 1. Data: 2015-10-22 17:28:12
    Temat: Pszemol, sam nie wiem co jest lepsze
    Od: atm <...@v...pl>

    Apple a wlasciwie fanboye szczyca sie dlugim czasem wspierania sprzetu.
    Ok, jest to cos wyjatkowego w swiecie urzadzen mobilnych.
    Tyle, ze dochodzi do momentu gdy to wspierane urzadzenie staje sie mulem
    nieprzecietnym. Na ipadzie 2 z najnowsza wersja systemu dziecko sobie
    instaluje rozne gry ze sklepu. Wielokrotnie zdarza sie, ze po wcisnieciu
    home buttona trzeba czekac do 10 sekund na jakakolwiek reakcje!!! Ja
    wiem, gry tez w miedzyczasie przytyly. Jednak efekt jest taki, ze
    urzadzenie poza naprawde podsatawowa funkcjonalnoscia staje sie
    irytujaco powolne. Nie raz i nie dwa przytnie tez na systemowej
    klawiaturze. Byly dwa hard resety bo nie wierzylem, ze sprzet z
    blogoslawienstwem i amazingiem potrafi mulic jak najtanszy Android.
    W obecnej sytuacji wolalbym jednak stary system zaktualizowany tylko o
    latki bezpieczenstwa.

  • 2. Data: 2015-10-22 20:44:00
    Temat: Re: prukwa, sam nie wiem co jest lepsze
    Od: v56578n7t6r4e4erdhgvb877rv6e54xfubg75r64e5e7gb8665ehgcvhghvjjhouih <v...@...co.xxx.invalid>

    atm wrote:
    > jabcok a wlasciwie fuckboy szczyca sie chujowym czasem wspierania zlomu...

    pieniacz, SPAMmer, TROLL!

    http://tinyurl.com/pvn2sk8

  • 3. Data: 2015-10-23 02:52:27
    Temat: Re: Pszemol, sam nie wiem co jest lepsze
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message
    > Na ipadzie 2 z najnowsza wersja systemu dziecko sobie instaluje rozne gry
    > ze sklepu. Wielokrotnie zdarza sie,
    > ze po wcisnieciu home buttona trzeba czekac do 10 sekund
    > na jakakolwiek reakcje!!!

    Też tak miałem na swoim iPhone4 parę miesięcy temu.
    I wiesz co się okazało? Sprawdziłem zajętość miejsca w pamięci
    przez niektóre aplikacje... Okazało się, że aplikacja facebook ma
    2 i pół giga, aplikacja Rolka Foto ma 7 i pół giga i Skype prawie
    900 mega i Google+ też niemało. Miałem na 16-gigowym iP4
    tylko jakieś 96 mega miejsca wolnego - mulił strasznie.
    Nie wiem jak to Facebook robi że nie czyści po sobie, ale to tak
    wygląda jakby każda fotka, każdy filmik obejrzany zostawał
    w telefonie nieposprzątany przez apkę - akumuluje się śmieci
    tyle że dochodzi do etapu że ładujesz facebooka i czekasz aż
    kółeczkiem pokręci 15-20 sekund zanim się nowinki pokażą.
    Wystarczyło usunąć trochę starych zdjęć, udinstalować Facebook
    i zainstalować od nowa i telefon chodzi teraz jak nowy.

    Sprawdź ile masz miejsca wolnego - bo to robi u mnie dużą
    różnicę. A mój iP4 wciąż na starutkim iOS 6.3.4.

    > W obecnej sytuacji wolalbym jednak stary system zaktualizowany
    > tylko o latki bezpieczenstwa.

    Ta polityka Apple ma duży sens z punktu widzenia programistów.
    Im więcej ludzi jest na najnowszym iOS tym mniej problemów
    z kompatybilnością ze starymi osami, mniej testowania i zawracania
    dupy starociami. Ja odmłodziłem swojego iP4 usuwając trochę
    tłoku na jego dysku - może i Tobie się uda - życzę powodzenia.

  • 4. Data: 2015-10-23 08:20:14
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > dupy starociami. Ja odmłodziłem swojego iP4 usuwając trochę
    > tłoku na jego dysku - może i Tobie się uda - życzę powodzenia.

    Dzieki za sugestie.
    Sprawdzilem, niestety to nie to. Wciaz jest 3.9GB wolnej pamieci.
    Moze z punktu widzenia programistow jest to dobre rozwiazanie, jednak
    user experience jest na bardzo niskim poziomie.

  • 5. Data: 2015-10-23 09:43:23
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-10-23 o 02:52, Pszemol pisze:
    > Sprawdź ile masz miejsca wolnego - bo to robi u mnie dużą
    > różnicę. A mój iP4 wciąż na starutkim iOS 6.3.4.

    Łał :-)
    Przypomniały mi się czasy początków windowsa. 3.11, 95 czy nieszczęsne
    millenium. Tam też trzeba było samemu dbać o czyszczenie dysku.
    Tempy się nie kasowały chociaż powinny itd...

    Ale przecież mamy XXI wiek i super hiper emeizing system.
    Myślisz że to tylko wina programistów aplikacji? :-)

    Tak wiem że użytkownik powinien czuwać i zdawać sobie sprawę że jak
    trzyma pocztę z kilku lat to może zajmować parę Giga.
    Ale tu mówimy o fotkach pociągniętych z sieci w celu _wyświetlenia_

  • 6. Data: 2015-10-23 11:07:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message

> [...]
    >tyle że dochodzi do etapu że ładujesz facebooka i czekasz aż
    >kółeczkiem pokręci 15-20 sekund zanim się nowinki pokażą.

    Po pierwsze - mowisz chyba o flash, czyli o "dysku".
    A kolega o RAM.

    No coz - dane sciagniete z sieci powinny byc przechowywane na lokalnym
    dysku, zeby nastepnym razem nie sciagac.
    Cache przegladarki to nie jest pomysl Apple.
    Oczywiscie te dawno nie uzywane powinny byc kasowane - czyzby Apple
    tego nie potrafil ?
    A moze ten znakomity system nie zapewnia uslugi wspolnego cache roznym
    programom ?

    J.

  • 7. Data: 2015-10-23 13:50:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message

    > Dzieki za sugestie.
    > Sprawdzilem, niestety to nie to. Wciaz jest 3.9GB wolnej pamieci.

    Oj... to bieda.

    > Moze z punktu widzenia programistow jest to dobre rozwiazanie,
    > jednak user experience jest na bardzo niskim poziomie.

    Generalnie na którymś tam etapie następuje zamrożenie iOSa.
    Pamiętam że iPhone 3S zamrozili gdzieś na iOS5, ten mój - iP4
    już iOS 8 nie dostanie, najnowszy dla niego to iOS 7.x.x, więc
    Jakieś tam przemyślenie jest co do user experience...
    Pozostaje Ci się pocieszać, że na iOS 8 byłoby jeszcze wolniej ;-)

  • 8. Data: 2015-10-23 13:58:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "z" <...@...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Ale przecież mamy XXI wiek i super hiper emeizing system.
    > Myślisz że to tylko wina programistów aplikacji? :-)

    Nie mam pojęcia - ciągle odwlekam zabranie się za pisanie programów
    pod ten system. Dawno temu kupiłem używanego Mac booka z 2009
    roku do tego celu i powiem Ci, że używam go do codziennych rzeczy
    bo fajniejszy niż nowszy laptop z Windows na pokładzie a XCodem
    się jeszcze nie zająłem, chyba tylko z lenistwa :-)

    Ale zgaduję, że to nie są "tymczasówki" systemowe tylko od apki.
    A sądzę tak ponieważ odinstalowanie apki pod Windows zostawia
    tempy i dll'e w katalogach systemowych, czyli miejsca na dysku
    wolnego nie przybywa - jak usunę facebooka na iOS to "dysk"
    w iPhone4 się czyści, czyli iOS wie że te pliki, fotki i filmy należą
    do aplikacji i to raczej aplikacja ich nie usunęła.

    > Tak wiem że użytkownik powinien czuwać i zdawać sobie sprawę
    > że jak trzyma pocztę z kilku lat to może zajmować parę Giga.
    > Ale tu mówimy o fotkach pociągniętych z sieci w celu _wyświetlenia_

    Rolka to co innego - tam trzymałem fotki z ostatnich 5 lat, fakt...
    Ale to celowo, bo chcę mieć przy sobie - używam aparatu foto
    jako swego rodzaju notatnika, czy to w sklepie etykietę towaru fotnę
    czy w górach godziny otwarcia/zamknięcia stoku narciarskiego itp.

    Natomiast facebook to inna sprawa, i faktycznie nie powinien
    tak puchnąć a puchnie z czasem używania. Warto o tym wiedzieć
    i usuwać apkę co jakiś czas i instalować od nowa, bo przecież
    nie pojedziesz pod 1 Hacker Way, Menlo Park w Kaliforni aby
    pouczyć Marka Zuckerberga jak się aplikacje pisze pod iOS?

  • 9. Data: 2015-10-23 14:01:20
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > Jakieś tam przemyślenie jest co do user experience...
    > Pozostaje Ci się pocieszać, że na iOS 8 byłoby jeszcze wolniej ;-)

    Teraz mam wersje 9.1 ale 8 tez muliła strasznie.
    Wiesz, Apple czesto podkresla, ze ich sprzet "it just works".
    I ten works wlasnie slabo wychodzi na moim iPadzie 2.

  • 10. Data: 2015-10-23 14:02:47
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-10-23 o 13:50, Pszemol pisze:

    > Pozostaje Ci się pocieszać, że na iOS 8 byłoby jeszcze wolniej ;-)

    Tak przy okazji.
    Aktualizowałem ostatnio 5c. :-)
    Na początku z tym zwlekałem ale skype którego dużo używam nie chciał
    przyjąć ustawień (nie pamiętał i już)
    W akcie desperacji zaktualizowałem system i przeszło.
    Pytane:
    Czy można pozostać na starszej wersji ios? Czy system/aplikacje będą
    nalegać i muszę mieć najnowszą wersję żeby żyć? :-)