  • 41. Data: 2015-10-26 11:11:14
    Temat: Re: Pszemol, sam nie wiem co jest lepsze
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2015-10-26 03:36, Pszemol wrote:
    > "atm" <...@v...pl> wrote in message

    much-internal-storage-you-actually-get-with-popular-
    smartphones_id51856

    > Jeszcze jedna przewaga Apple... efektywność wykorzystania ROM/Flash.

    Pszemol z ta przewaga moglbys nieco wyluzowac.
    Przy okazji mulenia mojego iPada wychodzi jak to w codziennym
    uzytkowaniu wyglada korzystanie z urzadzen z iOS (OSX juz nawet w to nie
    mieszam).

    -stare urzadzenie zaktualizowane do nowej wersji MULI. I to nie tylko
    przypadek mojego iPada 2, w sieci jest sporo zali i poradnikow jak
    starac sie z tym cos zrobic

    -alternatowya jest Twoje postepowanie czyli brak aktualizacji od kilku
    lat. W konsekwencji Twoj telefon NICZYM nie rozni sie od smartfona
    zAndroidem, ktory od kilku lat rowniez nie ma wsparcia - jest tak samo
    dziurawy i podatny na ataki.

    -co wiecej, w przypadku starej wersji iOS chyba bardziej wychodzi
    niekompatybilnosc nowych aplikacji ze starym systemem

    -no a juz ta wzmianka o FB zapychajacym i zamulajacym telefon to juz
    jakas kpina. Tak wyglada korzystanie z tej bezproblemowej technologii z
    Cupertino? Zainstaluj > korzystaj > odinstaluj > zainstaluj > korzystaj
    > itd?
    Zatem wg mnie hipokryzja jest polecanie starszej wersji iPhone'a komus
    kto szuka telefonu. Za te same pieniadze kupi sensownego Andoida.

  • 42. Data: 2015-10-26 12:24:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 26 Oct 2015 09:58:05 +0100, atm <...@v...pl> wrote:
    > Gdy idziesz do sklepu i kupujesz mąke, cukier czy olej do samochodu

    A jak kupujesz nowy samochód i okazuje się, że wyjeżdżając od dealera
    jest paliwa na połowę baku to reklamujesz pojazd?

    --
    Marek

  • 43. Data: 2015-10-26 12:45:09
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2015-10-26 12:24, Marek wrote:

    > A jak kupujesz nowy samochód i okazuje się, że wyjeżdżając od dealera
    > jest paliwa na połowę baku to reklamujesz pojazd?

    ???
    A w umowie jest gdzies informacja, ze dealer zobowiazany jest do
    zatankownia pod korek?
    Reklamuje gdy okazuje sie, ze zamiast deklarowanych 80l wchodzi 60l, bo
    producent mierzyl objetosc na Marsie wypelniajac bak ciezka woda.
    Wg mnie taka wlasnie abstrakcja jest podawanie pojemnosci pamieci, ktora
    nijak ma sie do rzeczywistosci.
    Czy kupujac kanister tez musze brac pod uwage, ze tak naprawde naleje
    tam tylko ciut wiecej niz polowe bo reszte zajmuje marketingowy kit?

  • 44. Data: 2015-10-26 12:51:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 26 Oct 2015 12:45:09 +0100, atm <...@v...pl> wrote:
    > A w umowie jest gdzies informacja, ze dealer zobowiazany jest do
    > zatankownia pod korek?

    Marudzicie, że dostajecie smartfon z preinstalowanym softem, który
    zajmuje połowę storage zamiast po prostu to skasować.

    --
    Marek

  • 45. Data: 2015-10-26 12:57:56
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2015-10-26 12:51, Marek wrote:

    > Marudzicie, że dostajecie smartfon z preinstalowanym softem, który
    > zajmuje połowę storage zamiast po prostu to skasować.

    No ale co skasowac? Na dziendobry mam rootowac i bawic sie w kucharza?
    Wg mnie nie tedy droga, tym bardziej ze soft robi sie z wersji na wersje
    coraz bardziej kompletny i instalowanie alternatywnych ROMow badz
    modyfikowanie istniejacego czesto traci sens. Wiaze sie natomiast z
    problemami gwarancyjnymi a poza tym najwiecej osob, ktore gorzko sie
    rozczaruje niezgodnoscia ilosci pamieci nie beda mialy pojecia o
    grzebaniu w sofcie telefonu. I wlasniewie tak byc powinno: nie trzeba
    byc mechanikiem amatorem, zeby korzystac z samochodu.

  • 46. Data: 2015-10-26 13:15:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 26 Oct 2015 12:57:56 +0100, atm <...@v...pl> wrote:
    > No ale co skasowac? Na dziendobry mam rootowac i bawic sie w
    kucharza?

    Chyba mówimy o czymś innym, większość telefonów reklamując storage
    np. 16GB ma na myśli ten drugi na user data a nie główny aplikacyjny,
    który z, reguły nawet nie jest reklamowany. Z tego drugiego możesz
    wywalić wszystko sam. Jaki telefon ma tylko jeden storage i to ten
    główny, aplikacyjny??

    --
    Marek

  • 47. Data: 2015-10-26 13:21:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message
    > Gdy idziesz do sklepu i kupujesz mąke, cukier czy olej do samochodu w jaki
    > sposob masz podana objetosc czy wage? Znow wyglada na to, ze swiat
    > techniki to swieta krowa. Ludkowie maja napisane 1GB i tyle spodziwaja sie
    > miec do dyspozycji podobnie jak przy zakupie kilograma cukru czy samochodu
    > z czterema kolami.

    Nie bardzo - pomyśl - kupujesz słoik w którym masz litr dżemu...
    I nikt się nie cacka z Tobą że z tego litra jak go wybierzesz łyżeczką
    to coś tam na dnie i ściankach zostanie: kupiłeś litr a zużyjesz 0,9l.
    Po prostu wnikanie w takie szczegóły jest niepraktyczne.

    > Dlaczego nie przyjac najpopularniejszego systemu plikow jako wyznacznika
    > objetosci?

    Bo zawsze się znajdzie taki, co będzie pyszczył że dla FAT32
    powinno być tyle samo wolnego miejsca co dla FAT16/FAT12.

    Zresztą pojemność bezwzględna nośnika danych i niemożność
    wykorzystania go w pełni bo jest tam system plików zajmujący
    mały procent miejsca to w ogóle nie to samo co omawiany temat
    kupowania Smartfona 16G na którym już jest duży system
    operacyjny zajmujący ćwierć czy połowę tego miejsca...

    W jaki praktyczny sposób chcesz to rozwiązać?

  • 48. Data: 2015-10-26 13:21:29
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2015-10-26 13:15, Marek wrote:
> [...]
    > z, reguły nawet nie jest reklamowany. Z tego drugiego możesz wywalić
    > wszystko sam. Jaki telefon ma tylko jeden storage i to ten główny,

    Jest np taki LG G2, ktory ma na pudelku sliczny napis 16GB (i zadnej
    wzmianki o slocie SD).
    Naciskasz Power, wchodzisz do menu pamieci i storage available masz ok
    11GB. Do zajetej przez system nie masz dostepu.
    A nawet root wszystkiego nie rozwiaze. Moj obecny ROM to CloudyG3, ktory
    jest dosc mocno wyczyszczony z bloatware a nadal 3-4GB ida w kosmos na
    sprawy systemowe.

  • 49. Data: 2015-10-26 13:24:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message

    > Kiedyś zwróciłem uwagę na absurdalny rozmiar aplikacji do inteligentnego
    > domu, zajmowała ok 40MB. Byłem ciekaw dlaczego tyle zajmuje. Po jej
    > rozpakowaniu okazało się, że 39 MB zajmuje katalog z.... ikonami. Każda
    > ikona powtórzona w 3 rozmiarach (bo tak api wymaga).

    Co to za aplikacja, Marku? Jesteś pewny że nie pomyliłeś się?

  • 50. Data: 2015-10-26 13:28:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...

> [...]
    >który z, reguły nawet nie jest reklamowany. Z tego drugiego możesz
    >wywalić wszystko sam. Jaki telefon ma tylko jeden storage i to ten

    A ktory ma ich kilka i reklamowana pojemnosc dla uzytkownika ?

    Jak pamietam to zawsze bylo cos zabrane na system i to nawet sporo.

    Jedyna roznica - dawniej ten dodatkowy byl wydzielony jako osobna
    partycja, moze nawet w FAT32.
    Teraz to juz raczej ext, bywa, ze jakos polaczona z czescia danych
    systemowych.

    J.