eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPrzyszlosc energetykiRe: Przyszlosc energetyki
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Przyszlosc energetyki
    Date: Sun, 04 May 2014 23:01:09 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 35
    Message-ID: <lk69qm$n8r$1@node2.news.atman.pl>
    References: <1fgocmsegz067.udyspuzf7nlm$.dlg@40tude.net>
    <lh942k$jav$1@news.task.gda.pl> <lh97mu$8m1$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <li38de$gl$1@news.task.gda.pl>
    <f...@g...com>
    <ljtcg9$peq$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <ljvt3t$a3k$1@node2.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <lk0b7u$ofs$1@node2.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <lk14ul$jij$1@node2.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <lk3oal$71c$1@node2.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <lk61i6$dug$1@node2.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <lk63cj$fuo$1@node2.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <lk65hv$ifc$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: 89-73-81-145.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1399237270 23835 89.73.81.145 (4 May 2014 21:01:10 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 4 May 2014 21:01:10 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:24.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/24.4.0
    In-Reply-To: <1...@g...com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:33609
    [ ukryj nagłówki ]

    On 04.05.2014 22:02, Konrad Anikiel wrote:
    > On Sunday, 4 May 2014 21:48:15 UTC+2, bartekltg wrote:
    >
    >> Pytanie brzmi, czy jest to ta�sze.
    >
    > Prawdę mówiąc to ja nie wnikam co jest najtańsze. Bardziej mnie
    > interesuje co ma szansę być tańsze po jakimś tam okresie rozwoju

    Trzeba z tym ostrożnei, amerykanie też twierdzili,
    że promy okażą się tańsze po odpowiednim okresie.

    > technologii. Ja widzę tu działo elektromagnetyczne, być może z drugim
    > stopniem w postaci scramjeta. Potrafię sobie nawet wyobrazić taką
    > konstrukcję scramjeta, która po zamknięciu kanału zamienia się w
    > silnik rakietowy. Taka maszyna miałaby duży zbiornik węglowodoru i
    > mały tlenu. W atmosferze wtłaczamy samo paliwo, w kosmosie paliwo
    > plus tlen.

    Tak, wykorzystanie powietrza! To też mój ulubiony temat.
    Na 10-15km i pod okolice 1 Mach podwozimy turbowentylatorem,
    nawet standardowym samolotem, potem odpalamy właściwy
    pojazd.

    W scramjet:
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Specific-impulse-k
    k-20090105.png
    niby korzyść niewielka, ale po zciołkowskowaniu może być ogromna.

    Chyba, że zrobimy go na wodór;)

    pzdr
    bartekltg




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: