-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: bartekltg <b...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Przyszlosc energetyki
Date: Fri, 02 May 2014 12:47:25 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 50
Message-ID: <ljvt3t$a3k$1@node2.news.atman.pl>
References: <1fgocmsegz067.udyspuzf7nlm$.dlg@40tude.net>
<lh53i6$abd$1@node2.news.atman.pl> <lh942k$jav$1@news.task.gda.pl>
<lh97mu$8m1$1@node2.news.atman.pl>
<9...@g...com>
<li38de$gl$1@news.task.gda.pl>
<f...@g...com>
<ljtcg9$peq$1@node2.news.atman.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-73-81-145.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1399027645 10356 89.73.81.145 (2 May 2014 10:47:25 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 2 May 2014 10:47:25 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:24.0) Gecko/20100101
Thunderbird/24.4.0
In-Reply-To: <a...@n...neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:33570
[ ukryj nagłówki ]On 02.05.2014 11:45, Marek wrote:
> On Thu, 01 May 2014 13:51:37 +0200, bartekltg <b...@g...com> wrote:
>> Dla silnika węglowodory-ciekły tlen (impuls 2.58km/s)
>> stosunek masy paliwa do pustego statku dla
>> Marsa 6
>> Ziemi 75.8
>> Dla silnika ciekły wodór/tlen (impuls 4.13km/s)
>> Mars 2.36
>> Ziemia - 14 Różnice są gigantyczne.
>
> A jakby zamiast budować wielkie i ciężkie konstrukcje do latania i
> walczyć z grawitacją przy starcie, podzielić wszystko na najmniejsze
> części i wysyłać je mikrostatkami to bilans wymagań energetycznych nie
> byłby korzystniejszy? Pasażerów każdy osobno w mini pojeździe...
Z powodów podstawowych nie, a może być nawet gorzej, bo
opór atmosfery będzie miał większy wpływ.
Czy masz końcowy pojazd na 10 ton, czy 10 pojazdów
na 1 tonę, i tak potrzebujesz (w wersji teoretycznej bez atmosfery)
758 ton paliwa.
Może być taniej z powodów technicznych, bo np jakiś mały silnik
będzie wyjątkowo udany, a masowa produkcja małych statków
doprowadzi do zbicia ceny i poprawy kontrukcji (tak jak z sojuzem,
jednorazówka, więc każdy następny jest ciut ulepszany, obecnie
to bardzo odporna zabawka).
To, co bardzo pomaga, to wiele stopni. Paliwo nie trzyma się
samo, musi miec pojemnik, a nie ma sensu targać całej skorupy,
gdy zostało 10% masy paliwa. Ale to się używa od dawna:)
Wracajac do wożenia, NASA rozpisała w zeszłym roku konkurs
na 'stację paliw'. Kto im dostarczy paliwa, będzie maił zbyt,
a paliwo na orbicie drogie;)
Cokolwiek dużego, a pewnie taka będzie wyprawa na Marsa,
trzeba robić w ten sposób. Ale znów trzeba się zastanowić,
czy trzeba to składać, a mozę wysłąć osobno?
Zapasy paliwa czy ząrcia można wysłąć osobno, z nieco
twardszym lądowaniem. A najlepiej iteraqcję wcześniej,\
żeby wiedzieć, ze wylądowało zanim wyślemy ludzi;)
M.in wspomniany już plan Zubrina tak wyglądał.
pzdr
bartekltg
Następne wpisy z tego wątku
- 02.05.14 12:52 bartekltg
- 02.05.14 13:14 k...@g...com
- 02.05.14 16:48 bartekltg
- 02.05.14 21:21 Konrad Anikiel
- 03.05.14 00:07 bartekltg
- 03.05.14 22:09 Konrad Anikiel
- 03.05.14 22:27 J.F.
- 03.05.14 22:37 k...@g...com
- 03.05.14 23:50 bartekltg
- 04.05.14 13:25 Konrad Anikiel
- 04.05.14 13:56 J.F.
- 04.05.14 14:42 Konrad Anikiel
- 04.05.14 19:40 Konrad Anikiel
- 04.05.14 20:25 J.F.
- 04.05.14 20:40 bartekltg
Najnowsze wątki z tej grupy
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i