eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPrzyszlosc energetykiRe: Przyszlosc energetyki
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Przyszlosc energetyki
    Date: Fri, 02 May 2014 12:47:25 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 50
    Message-ID: <ljvt3t$a3k$1@node2.news.atman.pl>
    References: <1fgocmsegz067.udyspuzf7nlm$.dlg@40tude.net>
    <lh53i6$abd$1@node2.news.atman.pl> <lh942k$jav$1@news.task.gda.pl>
    <lh97mu$8m1$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <li38de$gl$1@news.task.gda.pl>
    <f...@g...com>
    <ljtcg9$peq$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-73-81-145.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1399027645 10356 89.73.81.145 (2 May 2014 10:47:25 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 2 May 2014 10:47:25 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:24.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/24.4.0
    In-Reply-To: <a...@n...neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:33570
    [ ukryj nagłówki ]

    On 02.05.2014 11:45, Marek wrote:
    > On Thu, 01 May 2014 13:51:37 +0200, bartekltg <b...@g...com> wrote:
    >> Dla silnika węglowodory-ciekły tlen (impuls 2.58km/s)
    >> stosunek masy paliwa do pustego statku dla
    >> Marsa 6
    >> Ziemi 75.8
    >> Dla silnika ciekły wodór/tlen (impuls 4.13km/s)
    >> Mars 2.36
    >> Ziemia - 14 Różnice są gigantyczne.
    >
    > A jakby zamiast budować wielkie i ciężkie konstrukcje do latania i
    > walczyć z grawitacją przy starcie, podzielić wszystko na najmniejsze
    > części i wysyłać je mikrostatkami to bilans wymagań energetycznych nie
    > byłby korzystniejszy? Pasażerów każdy osobno w mini pojeździe...

    Z powodów podstawowych nie, a może być nawet gorzej, bo
    opór atmosfery będzie miał większy wpływ.
    Czy masz końcowy pojazd na 10 ton, czy 10 pojazdów
    na 1 tonę, i tak potrzebujesz (w wersji teoretycznej bez atmosfery)
    758 ton paliwa.

    Może być taniej z powodów technicznych, bo np jakiś mały silnik
    będzie wyjątkowo udany, a masowa produkcja małych statków
    doprowadzi do zbicia ceny i poprawy kontrukcji (tak jak z sojuzem,
    jednorazówka, więc każdy następny jest ciut ulepszany, obecnie
    to bardzo odporna zabawka).

    To, co bardzo pomaga, to wiele stopni. Paliwo nie trzyma się
    samo, musi miec pojemnik, a nie ma sensu targać całej skorupy,
    gdy zostało 10% masy paliwa. Ale to się używa od dawna:)

    Wracajac do wożenia, NASA rozpisała w zeszłym roku konkurs
    na 'stację paliw'. Kto im dostarczy paliwa, będzie maił zbyt,
    a paliwo na orbicie drogie;)

    Cokolwiek dużego, a pewnie taka będzie wyprawa na Marsa,
    trzeba robić w ten sposób. Ale znów trzeba się zastanowić,
    czy trzeba to składać, a mozę wysłąć osobno?
    Zapasy paliwa czy ząrcia można wysłąć osobno, z nieco
    twardszym lądowaniem. A najlepiej iteraqcję wcześniej,\
    żeby wiedzieć, ze wylądowało zanim wyślemy ludzi;)
    M.in wspomniany już plan Zubrina tak wyglądał.

    pzdr
    bartekltg





Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: